Auteur |
Onderwerp |
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 17:12:44
|
Hoi Daniel,
Zeg nooit nooit in keyboardland. Er zitten nu ook mogelijkheden in de moderne keyboards, waar men 25 jaar terug alleen maar over kon dromen. Met Technics zeiden we ook steeds tegen elkaar, hoe kan dit nu nog beter... Maar elk model, wat daarna weer uitkwam, was weer verbeterd t.o.v. de voorgaande. Die technische ontwikkeling gaat gewoon door.
Maar ik was gewoon een beetje met Matt en anderen aan het mee mijmeren, over wat er allemaal beter zou kunnen. Ik heb toch niet de illusie dat er hier naar ons geluisterd wordt. Yamaha trekt gewoon z'n eigen plan. En realiseert alleen wat commercieel aantrekkelijk is.
Groetjes, Piet |
Bewerkt door New in town op 04/04/2012 17:16:27 |
|
|
Tyros4-orgel
New Member
24 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 19:58:45
|
Ik zou er bij de drawbarsektie nog graag een sustain mogelijkheid bij willen zien. Dan kun je namelijk ook mooi 16'en8' orgelbassen mét sustain maken, eigenlijk met alle voetmaten die er op zitten. Ook voor de orgelsound is sustain soms best mooi !! Nu zit er wel een sustain-functie op de Tyros die je in en uit kunt schakelen, maar die werkt dan gelijk op alle layers en is naar mijn mening niet los instelbaar op één enkele layer, zoals bv. op de left-voice. Maar misschien dat dat wel kan, dan hoor ik dat graag :-) Toch mag er wat mij betreft een sustain knopje bij de drawbar-sectie bij gezet worden !!
Groeten, Jan. |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 20:09:59
|
Hallo Soryt en anderen. Wel leuk dit onderwerp nu aan de orde te stellen. Of Yamaha nu wel of niet meeleest maakt niet zoveel uit. Dat er iets nieuws komt na de Tyros4 is zeker. En dat er nog meer mogelijkheden in zitten is ook zeker. En dat Yamaha die nu al zit te bedenken is voor mij ook zonder enige twijfel.
Wat ik mis is meer dan één microfooningang. Bijvoorbeeld drie of vier maal stereo met microfoonmixer en effectprocessor per ingang. Dat maakt het keyboard aantrekkelijker als je samen met anderen muziek maakt.
Verder zou ik graag snel kunnen kiezen voor dezelfde stijl met of zonder de scatvocals. (Ik noem ze de chiwawa's). Nu geef ik vaak de voorkeur aan de T3 style boven de T4 style.
Nog één en dan stop ik: In de Musicfinder gemakkelijker en overzichtelijker kiezen uit verschillende files, zodat je met meerdere genres kunt werken. Nu kan dat ook maar het is niet echt gebruiksvriendelijk.
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 20:57:05
|
Volgens mij wordt er door Yamaha wel degelijk geluisterd naar consumenten en winkeliers. In het 10-jarig boekje over tyros komen de insiders aan het woord die het ook bevestigen. Het lijkt me zeker geen commercieel praatje. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 21:13:11
|
Zeker hoor. Dat weet ik uit eigen ervaring. |
|
|
klinkt als
Average Member
112 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 21:16:46
|
Misschien een lagere prijs voor ons speeltje? T'is maar een idee.................
Groeten, |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 22:07:48
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
Verder zou ik graag snel kunnen kiezen voor dezelfde stijl met of zonder de scatvocals. (Ik noem ze de chiwawa's). Nu geef ik vaak de voorkeur aan de T3 style boven de T4 style.
Dag Jaap, Dat ben ik met je eens. De vocals in vele style's zijn wat te veel van het goede. Het verveelt toch al wel redelijk snel.
De warme choirs en een aantal andere goede voices er in laten. Maar dat Yaba daba doo, chooby dabby doo, mag er wel uit. Ik probeer het soms wel in de huiskamer en dan weet ik al wat mijn vrouw zegt. "Ik vind de muziek wel mooi, maar die vocals niet, veel te gemaakt, nepperig". En ik geef haar groot gelijk.
Dus de volgende keer minder van die chiwawa's.
En zet er nog een groter aantal Synth styles in van bijvoorbeeld Vangelis, Tomita, Jean Michel Jarre. Daar is volgens mij ook best wel veel belangstelling voor.
Groetjes, Piet
|
Bewerkt door New in town op 04/04/2012 22:11:56 |
|
|
MrBoembas
Average Member
336 berichten |
Geplaatst - 04/04/2012 : 23:17:42
|
@Wouter1972 Je luisteren wel degelijk naar de vraag van klanten, Ik heb ook wel eens tegen Michel Voncken (TYROS-2 Tijdperk)het gehad over de Variphrase geluiden in de Roland VA7 en ik doelde voornamelijk op de Chor-Gezongen geluiden en zie in de Tyros 3/4 zitten ze eindelijk :D.
Ook heb ik gemerkt dat er toch wel wat wensen van sommige forum leden zijn verwerkt in de nieuwe Tyrosseries, dus ze houden ons wel degelijk in de gaten met onze wensen ;-)
@New in town Synthesizer styles van the Greatest of Synthesizer uit eind jaren 80 staat ook hoog op mijn verlanglijstje, Ed Starink misschien strikken ervoor ;-). En Tomita die ken ik niet :S. effe Youtuben.
Qua geluiden ben ik zelf zeer tevrede omdat ik verschillende keyboards en Synthesizers heb (Yamaha Tyros 2- Roland G600- Roland JP8000- Roland VA7- Yamaha Motif Racket ES - Emu Virtuoso 2000 en nog de Technics, World of Keys en Wersi geluidspakketten voor op de Tyros) Alles bij elkaar geeft een machtig geluid en dan heb ik het nog niet eens over me echte gitaren en mondharmonica's hahaha :P
@ JaapdeHaan "Wat ik mis is meer dan één microfooningang" helemaal mee eens !
Grtz,
Daniel. |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 05/04/2012 : 09:47:54
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door MrBoembas Qua geluiden ben ik zelf zeer tevrede omdat ik verschillende keyboards en Synthesizers heb (Yamaha Tyros 2- Roland G600- Roland JP8000- Roland VA7- Yamaha Motif Racket ES - Emu Virtuoso 2000 en nog de Technics, World of Keys en Wersi geluidspakketten voor op de Tyros) Alles bij elkaar geeft een machtig geluid en dan heb ik het nog niet eens over me echte gitaren en mondharmonica's hahaha :P
Ha, ha, en dan dacht dat ik, dat ik al veel had... Ik zie het, er is altijd weer baas boven baas. Maar geniet er maar lekker van.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
Bewerkt door New in town op 05/04/2012 09:55:22 |
|
|
pianoplayer
Average Member
119 berichten |
Geplaatst - 05/04/2012 : 18:42:12
|
Hoi Soryt,
blij dat je "NORD" vernoemt: ik heb zelf een nord electro 3/73 (enkel en alleen maar voor de orgel) en een nord piano (voor akoestische piano en rhodes).
groetjes,
Jurgen
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 05/04/2012 : 22:11:36
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pianoplayer
Hoi Soryt,
blij dat je "NORD" vernoemt: ik heb zelf een nord electro 3/73 (enkel en alleen maar voor de orgel) en een nord piano (voor akoestische piano en rhodes).
groetjes,
Jurgen
Mooi spul ! heb je ook een You-Tube account ? Lijkt me een mooie combi.
Soryt |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 06/04/2012 : 18:07:03
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972
Volgens mij wordt er door Yamaha wel degelijk geluisterd naar consumenten en winkeliers. In het 10-jarig boekje over tyros komen de insiders aan het woord die het ook bevestigen. Het lijkt me zeker geen commercieel praatje.
10 jarig boekje?, Wat bedoel je eigenlijk? Inderdaad Vangelis, Tomita enz noem maar op , dat zou de klap op de vuurpijl zijn zo'n pakket. Daar is héél veel animo voor vermoed ik.
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
|
|
Tyrooster
Average Member
167 berichten |
Geplaatst - 06/04/2012 : 18:33:10
|
Dames en heren; even terug naar het onderwerp.
Wat ik wel zou willen is dat in elke stijl na het intro die OTS instelling wordt gekozen die het beste bij dat intro past. Nu kiest het keyboard synchroon met de stylevariatie. Al improviserend wil je graag na het intro verder spelen zonder dat de voices wisselen. Nu tok ik als een gek tijdens het intro op diverse knoppen om zelf de beste erbij te zoeken.
Het is maar een ideetje. Groeten,
Jaap Tyros4fun |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 06/04/2012 : 20:03:17
|
Dan zou je met registraties moeten gaan werken en opslaan onder de songnaam.
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dàt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M Yamaha HS 10 W |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 06/04/2012 : 20:42:15
|
@Bert(us), het boekje die je kreeg na het concert van Michel Vocken afgelopen keer in Wezep;-) Vast nog wel beschikbaar bij Oostendorp. |
|
|
Onderwerp |
|