Auteur |
Onderwerp |
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
|
lamot
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 08/01/2013 : 18:32:03
|
Hoi
Niet zo moeilijk hoor.
De nieuwe Tyros zal helemaal vol zitten met hetgeen Ketron al lang doet, nl. veel styles met ,,echte'' audio , d.w.z live ingespeelde intrumenten en nog wat meer foefjes die al 2 jaar op de plank lagen natuurlijk. Daarna komt de opvolger vsn de opvolger en daar komen de muzikanten dan bij je in de huiskamer zitten. Zorg dan wel voor voldoende koffie en andere dranken.
Greetz Lamot |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 08/01/2013 : 20:24:37
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lamot
Hoi
Niet zo moeilijk hoor.
De nieuwe Tyros zal helemaal vol zitten met hetgeen Ketron al lang doet, nl. veel styles met ,,echte'' audio , d.w.z live ingespeelde intrumenten en nog wat meer foefjes die al 2 jaar op de plank lagen natuurlijk. Daarna komt de opvolger vsn de opvolger en daar komen de muzikanten dan bij je in de huiskamer zitten. Zorg dan wel voor voldoende koffie en andere dranken.
Greetz Lamot
Hoi
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 08/01/2013 20:49:58 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
|
ikspeel
Junior Member
88 berichten |
Geplaatst - 14/01/2013 : 15:10:04
|
hopelijk ligt de prijs van de opvolger t4 ietsjes lager |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 15/01/2013 : 10:26:16
|
Hoi,
Een klokje op het scherm zou ook mooi zijn. Hoef je tijdens het optreden niet stiekem op je horloge te kijken.
U zult zeggen,"die wil graag al weer naar huis". Maar op de meezingmiddagen wil men steevast na een half uur een pauze.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 15/01/2013 : 14:26:10
|
Ik zet altijd 5 vijf glazen bier naast het keyboard, als die leeg zijn ben ik aan pauze toe
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 15/01/2013 14:26:29 |
|
|
theplayer
Moderator
3016 berichten |
Geplaatst - 15/01/2013 : 16:59:42
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel Een klokje op het scherm zou ook mooi zijn.
Hoi Hans,
Daar strijd ik al jaren voor bij Yamaha, maar wel om een andere reden. Je kunt dan eindelijk eens de juiste datum en tijd van aanmaak van een file zien. Soms is dat best wel belangrijk. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 15/01/2013 : 17:52:00
|
Wat betreft Hans,
Wat plakband en een oude polshorloge is ook nog een optie. :-) Die plak je dan op de Tyros... |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 15/01/2013 : 17:54:41
|
Hoi,
Het is overduidelijk. Muzikale mensen zijn bij de tijd, vaak dorstig en altijd creatief.
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
Bewerkt door Hanswiel op 15/01/2013 17:55:56 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 25/01/2013 : 13:55:41
|
Laatst heb ik mijn zolder weer eens opgeruimd, en daar vond ik een glazen bol, onder het stof. Opgepoetst, en toen verscheen daar mijn ideeën van wat de opvolger kan/heeft.
Alle gekheid op een stokje, ik verwacht serieus dat de "T5" het volgende heeft: - Een groot scherm met hoge resolutie en aanraakgevoelig. Vergelijkbaar met een kleine tablet (7"), de CVP-609 of de Wersi Pegasus Wing. (Heeeeel misschien heeft de T5 zelfs helemaal geen scherm meer, maar bedien je hem met een iPad of Android tablet. Er zal dan een richel en houder zijn om je tablet op te zetten.)
- Audiosporen in de styles voor realistische speeltechnieken en klanken (a la PSR-S950)
- HDMI-uitgang
- USB3.0. In ieder geval intern, zodat de harde schijf sneller zijn data krijgt.
- Een "gewone" harde schijf. Een SSD is nog te duur.
- Een compleet redesign van de style engine. Het zal nu mogelijk zijn om verschillende maatsoorten in een style te hebben. Ook een half bar zal er in zitten.
- Een andere naam dan "Tyros".
- En natuurlijk de gebruikelijke verbeterde klanken.
Ben benieuwd in hoeverre dit klopt. Ach, we zien het snel genoeg. Nog een maandje of 10... Maarten |
Bewerkt door maartenb op 29/01/2013 14:51:16 |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 25/01/2013 : 17:11:35
|
of het nou een T5 wordt of een T 10, mijn voorlopig niet gezien. al kan het dan nog maar 10 maanden duren, ik blijf de eerste 100 maanden op mijn T4 voort borduren. is die toekomstige techniek nog wel voor iedereen te behappen, ik speel mijn spel en voor de rest geen grappen. het blijf voorlopig nog maar gissen, als er wat komt,ga ik niks beslissen. het blijf gewoon bij de T4, die breng mij nog jaren speelplezier.!! er is nog zoveel met de T4 te ontdekken, weer een andere,zou mij zomaar kunnen nekken, en ook mijn portemonai. haha.!!
Dus opgelet.!!DWest heb met zn T4 nog volop pret.!!
DWff |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 29/01/2013 : 15:07:29
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door maartenb
Alle gekheid op een stokje, ik verwacht serieus dat de "T5" het volgende heeft: - (Heeeeel misschien heeft de T5 zelfs helemaal geen scherm meer, maar bedien je hem met een iPad of Android tablet. Er zal dan een richel en houder zijn om je tablet op te zetten.)
Nope, dit weet ik zeker van niet. Dat zou namelijk klanten verplichten om randapparatuur aan te schaffen om het keyboard mee te bedienen, waardoor ze zichzelf volledig uit de markt zouden prijzen. Dat er mogelijk aansluiting komt tussen Android/iOS zou kunnen, maar dat het scherm wordt vervangen door een tablet is wat mij betreft te vergezocht.
Het scherm meeleveren als tablet lijkt me ook niet praktisch, aangezien er dan een complete extra hardware setup in het scherm moet, wat de prijs flink op zou drijven.
Een groter, platter scherm kunnen we haast wel zeker weten. En met het verkleinen van de elektronische hardware wordt de hele body misschien wel wat slanker. Dat zou ik op zich niet erg vinden.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 29/01/2013 : 22:59:28
|
De opvolger van tyros 4?
Touchscreen zou best goed kunnen zoals bij de cvp 605/609 Audiosporen zoals psr s950 wellicht ook wel Hdmi? Digitaal beeld en audio.....zie ik zelf niet zo erg als zinvol....beeld van je display als focus? Is al scherp genoeg als je er een monitor of tv op aansluit..en daarbij het blijft toch een keyboard met focus op geluid. Usb 3.0 okee maar dan net als bij SSD alleen als de nieuwe samples vele malen groter zijn dan bij de T4. SSD zijn niet zo prijzig meer....maar een harddisk op een hoger toerental dan 5400rpm is ook goed Betere klanken vast ook wel alhoewel ik echt benieuwd ben wat welke instrumenten eruit pikken als bijv. SA3 klank of id..liever heb ik dat ze de bestaande klanken meer opwaarderen naar een soort SA of SA2.
Gr. Wouter |
|
|
Onderwerp |
|