Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Opvolger Tyros 4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 6

penderso
New Member

25 berichten

Geplaatst - 04/02/2013 :  15:47:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal,bij het doornemen van al deze reakties valt het mij op dat er verschillende voorstellen zijn voor een eventuele opvolger van de Tyros 4. Wat mij betreft moet er niets veranderen maar wel de prijs van de extra pakketten wat klantvriendelijker maken. Ik ben nu ongeveer 1 jaar de fiere bezitter van mijn Tyros 4 en vind deze geweldig ( ik ben er dagelijks mee bezig ). Misschien doet Yamaha er beter aan een toestel uittebrengen voor de echte fraeks en een ander wat minder uitgebreid maar met dezelfde klanken voor mensen zoals ikzelf die voldoende vreugde beleven aan het huidige toestel. Ik bedoel hiermee dat ik niet zo bezig ben met de technise kant maar wel met het muziekale van de Tyros 4. Vriendelijke groeten, Omer
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 04/02/2013 :  18:51:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Penderso,

De extra klanken zijn inderdaad aan de prijzige kant. Maar ik ben bang dat daar weinig aan zal veranderen.

Ik zie het aanbod van Yamaha als volgt:
  • Het vlaggenschip van de keyboards (nu heet dat nog Tyros, straks ... "???"). Dit is voor de "freaks", zoals je dat noemt.
  • De minder uitgebreiden. Dat zijn de toestellen uit PSR-Sxxx serie, zoals de PSR-S950.
  • Tot slot voor de echte pianisten (en vermogenden) onder ons, de CVP-xxx serie, zoals de CVP-609. Wat een Tyros 4 met 88 gewogen pianotoetsen is (en een prachtig scherm!).

Dus eigenlijk is er keus genoeg.

De "T5" overslaan kan natuurlijk ook prima. De Tyros 4 klinkt nog steeds fantastisch!

Maarten

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 04/02/2013 :  21:05:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:

De "T5" overslaan kan natuurlijk ook prima. De Tyros 4 klinkt nog steeds fantastisch!
Maarten

Inderdaad je slaat de spijker op zijn kop

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Wouter1972
Average Member

293 berichten

Geplaatst - 05/02/2013 :  07:37:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is net als met nieuwe mobieltjes: het allernieuwste model heeft vaak hele leuke nieuwe en spannende functies maar het vorige model is vaak nog prima om mee te werken...(gelukkig komen er niet zo vaak nieuwe arranger keyboards uit als telefoontjes).

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 05/02/2013 :  08:40:57  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1972

Het is net als met nieuwe mobieltjes: het allernieuwste model heeft vaak hele leuke nieuwe en spannende functies maar het vorige model is vaak nog prima om mee te werken...(gelukkig komen er niet zo vaak nieuwe arranger keyboards uit als telefoontjes).

Hoi,

Wat ik hoop is dat, net zoals bij die nieuwe mobieltjes, bij de opvolger van de Tyros 4 een systeemverbetering plaatsvind (vergelijkbaar met G3 naar G4) zodat er een wezenlijke verbetering op alle gebieden zal zijn.

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 05/02/2013 :  14:30:07  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanswiel

Wat ik hoop is dat, net zoals bij die nieuwe mobieltjes, bij de opvolger van de Tyros 4 een systeemverbetering plaatsvind (vergelijkbaar met G3 naar G4) zodat er een wezenlijke verbetering op alle gebieden zal zijn.

Eens, en dat is precies wat ik verwacht voor de "T5". Qua systeemverbeteringen verwacht ik:
  • Nieuwe style engine
  • Nieuwe bediening (groot touch screen)

Maarten

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 12/02/2013 :  13:04:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Hoorde bij een niet nader genoemde muziekwinkel in Zuid Holland de term Tyros5 vallen en oktober 2013. Sinds Tyros 2 hoor je al dat er nooit meer een Tyros uit zo komen (met die naam), dus Tyros 5 zou zo maar kunnen. Het 'merk' Tyros heeft zo'n sterke naam opgebouwd dat het mij niet zou verbazen.

Bert.

Jonach
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 12/02/2013 :  22:54:33  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fmlk4u

mijn verlanglijstje voor opvolger:

*76 toetsen
*SSD en USB3 voor VEEEL sneller kopieren van WAV's op je USB drive
*Dynamic Accomp zoals Technics op de KN3000 heeft/had. Dus een aanslaggevoelige begeleiding die niet alleen qua volume aanslaggevoelig is, maar ook een soort aanslaggevoelige soft fill-in.

Hartelijke groeten, Fred

Beste
U kunt met een instelling in het functionmenu >knopje C de aanslaggevoeligheid van een style regelen. Alleen weet ik zelf niet goed meer waar. Maar als je een beetje Engel kunt wijs dat zichzelf wel uit denk ik.
Ik zelf kan het schermpje niet lezen vanwege een visuele beperking. Maar er is geen keyboard zo toegankelijk voor blinden als een tyros
Groeten
Jonach

Ps: Ik hoop dan ook dat dit zo blijft, geen muis zoals een Roland Fantom G of zo...

Jonach
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 12/02/2013 :  23:09:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi allemaal

Mijn verlanglijstje voor de opvolger van de tyros:

- Zoals al aan bod is gekomen, heeft de strijkerssectie wel wat vernieuwing nodig. De tyros 4 heeft een niewe viool, maar die vind ik persoonlijk wat platjes klinken.
- De blazers klinken al prachtig, maar hebben misschien ook wel eens een update nodig.
- En dan nog wat geluidseffecten voor filmmuziek...
- Tot slot nog een update van de accoustische gitarensectie.
- En dan een vrij specifieke wens: de mogelijkheid om mijn brailleleesregel aan de tyros te kunnen koppelen, zodat het keyboard ook voor blinden toegankelijk wordt. Er zijn zo veel blinde toetsenisten, dus waarom niet? :)

Ik ben maar wat aan het dromen hoor, maar misschien komt er wel ooit iets van.

Groetjes allemaal
Jonach

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 14/02/2013 :  10:13:37  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacobo

Hoorde bij een niet nader genoemde muziekwinkel in Zuid Holland de term Tyros5 vallen en oktober 2013. Sinds Tyros 2 hoor je al dat er nooit meer een Tyros uit zo komen (met die naam), dus Tyros 5 zou zo maar kunnen. Het 'merk' Tyros heeft zo'n sterke naam opgebouwd dat het mij niet zou verbazen.

Interessant, Bert.

Oktober lijkt me inderdaad waarschijnlijk. Dat was drie jaar geleden ook zo.

En de naam Tyros houden... hmmmm... Je hebt absoluut gelijk dat Tyros een zeer krachtige naam is geworden. Zou het Tyros 5 kunnen zijn? Zou logisch zijn. Of Tyros ME, Tyros XP, Tyros Vista? Of we zitten rond 2034 met een Tyros 12.

Alle gekheid op een stokje, ik ben erg blij met mijn T4, en ben nog steeds bezig nieuwe dingen te ontdekken. Ik vind het gewoon leuk te bedenken hoe het nog beter zou kunnen, vandaar mijn interesse in de T5.

Maarten

P.S. Ik las vandaag dat Apple zijn prijzen voor de nieuwe MacBooks gaat verlagen met 17% (€250). Ideetje voor de T5?

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 14/02/2013 :  19:54:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Voorjaar 2014 . . . .

Soryt

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 18/02/2013 :  21:36:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de opvolger van de Tyros 4 er dit jaar niet aan zit te komen.
Men verwacht op zn vroegst om voorjaar 2014 klaar te zijn voor de lancering van de . . . . .
Zo hebben we tenminste nog een jaar om te speculeren wat het gaat worden

Soryt

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 18/02/2013 :  21:53:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Arno

Eer die dan geleverd kan worden is het april mei denk ik dan, en dan krijgt iedereen in Nederland teminste zijn vakantiegeld

Ik weet niet of dit in andere landen ook het geval is,zo ja is dat best wel weer slim van de jammies om zo toch weer extra verkoopkansen te creeren in crisis tijden.

Ik zit er niet op te wachten op die opvolger,ik heb nog meeeeeeer als voldoende aan mijn trouw viertje.

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Yamahaman
Junior Member

70 berichten

Geplaatst - 19/02/2013 :  01:09:46  Toon profiel  Reageer met citaat
laakies, in 2014 is die crisis allang over :-)

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/02/2013 :  22:25:27  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat de opvolger van de Tyros 4 er dit jaar niet aan zit te komen.
Men verwacht op zn vroegst om voorjaar 2014 klaar te zijn voor de lancering van de . . . . .

Dat is goed nieuws!

Ten eerste kan het er op duiden, dat Yamaha bezig is een systeemverbetering door te voeren. Dat suggereert dat de opvolger een aantal dingen totaal anders zal doen dan de T4.

Ten tweede heb ik dan nog minstens een half jaar langer "het beste keyboard".

Maarten

P.S. Ik ben wel benieuwd hoe zeer betrouwbaar je bron is. Maar ik zal me als een heer gedragen en niet verder vragen...
Pagina: van 6 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000