Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Hoe maak ik een goede opname
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

hspeulman
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 07/04/2012 :  20:03:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste allemaal.
Ik wil wat audionummers zelf opnemen en heb me verdiept in het instructieboek en ik heb Ruud de vraag gesteld.

Ruud stelt:
Als je het nummer opneemt met de midi-sequencer, bijvoorbeeld zoveel mogelijk live ingespeeld, kun je vervolgens een extra spoor opnemen met de blazers. Je kunt dan, net als in Cubase, per spoor eventuele fouten verwijderen of aanpassingen doen en het geheel opslaan.
Als je bedoelt het met de HR-recorder op te nemen, kun je na je 1e opname de sub track met de blazers opnemen. Als je dan de main en sub samenvoegt kun je vervolgens weer een sub track inspelen enz.

Dit laatste heb ik een aantal keren gepoogd. Een style opgenomen als compleet liedje, daarna gesaved en vervolgens een blazerspartij ingespeekd onder sub-trsck en weer gesaved. Maar dan?
Volgens Ruud moet ik dit wegschrijven onder 'Swap', maar deze geeft direkt code completed, dus deze doet niets. Wat doen ik verkeerd of laat ik na?

Vraag:
Kan iemand bij precies uitleggen welke stappen ik moet volgen om
vervolgens een nummer compleet weg te schrijven als wave, toegevoegd met enkele door mij ingespeelde tracks.

Verder, Wat doet punch in/out met merge. wat doet bounce. Wat is nudge play, in hetzelfde scherm.
Dank je voor het meedenken.
Henk

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 08/04/2012 :  10:57:30  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo Henk,
opnemen en aanpassen doe ik zoveel mogelijk in MIDI.
Als alles naar wens is laat ik deze afspelen en neem gelijktijdig op
in de HDrecorder.
Aan een WAV-opname kan je ,behalve volume en wat effecten, niet meer veel
veranderen.
Als je over de WAV-opname meer controle wenst kan je ook van ieder midispoor
een aparte WAV-opname maken en daarna het geheel inladen in bvb.Cakewalk of Cubase
en van hieruit volumes en effecten per spoor aanpassen.
Het is dan wel handig om in de midi met een "Count-In" te werken zodat alle sporen
in WAV gemakkelijk (door verschuiven) te synchroniseren zijn.
Ik ken er ook niet alles van maar ik meen begrepen te hebben dat "Punch" betekent
het opnemen op een bepaalde plaats, "Merge" zou kunnen "verplaatsen" betekenen en
bounce is waarschijnlijk het samenvoegen van alle sporen naar één (mono) of twee (stereo)
sporen.
Vergeef me als mijn uitleg niet helemaal juist is, misschien krijgen we nog reacties
van mensen die in deze materie meer onderlegd zijn.
VrGr
eddy
Ga naar bovenaan de pagina

hspeulman
Starting Member

14 berichten

Geplaatst - 09/04/2012 :  10:43:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel voor je reactie. Ben inderdaad benieuwd naar andere reacties. Voordat het nummer inderddad als wave wordt vergeschreven moet je m.i. in de audio veel kunnen doen door wrap sporen weer bij elkaar te voegen. Hoofdspoor is Main, daarna aangevuld met allerlei sub sporen. Ik heb begrepen dat het nieuwe ingespeelde sub-spoor dan weer wordt samengevoegd met main, waardoor je steeds weer plaats maakt op het subspoor voor een nieuwe extra sub opname. Bij dat laatste loop ik steeds vast.
Bedankt voor het meedenken.
Henk
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000