| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
susy
Junior Member

74 berichten |
Geplaatst - 15/04/2012 : 15:03:11
|
Hallo,
Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een ketron Audya4 module aan te schaffen om die te koppelen aan mijn Tyros 4. Maar deze module is nogal prijzig. Heeft iemand van jullie ervaring met deze module of heeft iemand die al eens uitgetest? Loont het echt de moeite? Heb op youtube wel al demo's beluisterd, maar veel kan je daar niet echt uit opmaken! Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen...
Susy |
|
|
penderso
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 19/04/2012 : 19:11:51
|
| Dag, U kijkt uit naar de Audya 4 module. Dit toestel is een Audya 5 zonder toetsen om het eenvoudig te zeggen en daarom ook de prijs nogal stevig. Ikzelf heb jaren gespeeld op een Ketron sd5 en de klanken zijn zeer goed. Al deze klanken zitten ook in de SD2 module van Ketron, ga maar eens luisteren bij Youtube. Deze module is klein en kan perfekt gekoppeld worden aan eender welke Tyros. Vraag inlichtingen bij Oostendorp. Hopelijk heb je hier wat aan, vriendelijke groeten, Omer |
 |
|
|
susy
Junior Member

74 berichten |
Geplaatst - 19/04/2012 : 19:27:11
|
Dank je Omer. Ik heb zelf al een SD2 module, dus die klanken ken ik en zijn inderdaad wel mooi. Maar hoe zit het met de styles van ketron? Zijn ze echt de moeite, want de module Audya4 is inderdaad wel prijzig. Ik hoop dat je me hierover ook iets kan vertellen. Vriendelijke groetjes,
Susy |
 |
|
|
penderso
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 20/04/2012 : 10:46:57
|
Dag Susy, over de klanken van Ketron zijn we het eens,wat betreft de styls heb ik alleen ervaring met de SD5, en die zijn goed. Wat er nu in de Audya 5 zit, weet ik niet (er zijn heelwat meer styls ingestopt dan voorheen). Ik ben nu bezig met het ontdekken van de Tyros 4 en vergeleken met mijn Ketron sd5 zijn deze styls stukken beter. Voor de prijs van het toestel mag dat ook wel. Ik wil geen betoog houden over wat wel of niet goed is, dat maakt ieder voor zichzelf uit. Ik heb mij 4 jaar dagelijks heel goed gevoeld bij Ketron en hoop dat ik dat bij Yamaha ook kan zeggen. Hopelijk heb je hier wat aan, vriendelijke groeten, Omer  |
 |
|
|
susy
Junior Member

74 berichten |
Geplaatst - 20/04/2012 : 11:01:59
|
Ja hoor Omer,
Hier heb ik zeker wat aan. Mij werd verteld dat de styles van Ketron super zijn. Ik heb ze nog niet gehoord, dus kon ik het beter vragen aan iemand die er ervaring mee heeft. Naar het schijnt moet het zo klinken dat de muzikanten als het ware naast je staan, zo echt!!! Van de styles van de Tyros 3 en 4 ben ik meer dan tevreden. Kan me moeilijk voorstellen dat er nog betere zijn.... Dank voor je info,
Susy |
 |
|
|
penderso
New Member

25 berichten |
Geplaatst - 20/04/2012 : 18:46:37
|
Dag Susy, wat de styles betreft, de ervaring die ik nu heb zegt mij dat de styls inde Tyros 4 zeker enenwaardig zijn aan de Ketron styls. Toen ik mijn sd5 kocht was dat niet zo, vooral het drumgedeelte was veel realistiser. Het valt mij op dat je ook vernomen hebt dat het precies is of je op de bunhe staat? dat was toen ook het argument. Zo zie je maar voor alles is er een uitleg. Of er iets beter bestaat dan Yamaha laat ik aan iedere toetsenist zelf over. Je kunt wel bij You-tube eens gaan luisteren naar de styls van de Audya 5 en dan eventueel Tyros 4, dan is het aan U om een oordeel te vellen. Ga vooral niet te snel af op uitleg van een verkoper, zij zijn er voor opgeleid. Groetjes, Omer Ps. De sd 5 klonk toen beter (voller) dan de Tyros 1 |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|