Auteur |
Onderwerp  |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 19/04/2012 : 16:30:15
|
Ik zal op dit forum een aantal video tutorials posten waarvan dit de eerste is. Elke uitleg krijgt zijn eigen thread omdat dat handig is voor het beantwoorden van vragen over dit onderwerp.
De video's zijn in het engels omdat er maar weinig nederlandse kronos bezitters zijn. Maar alle stappen die je moet doen worden visueel met behulp van de kronos in beeld gebracht, dus ook als engels niet echt je ding is dan is het denk ik toch wel goed te volgen. (je kunt altijd even pauzeren). Mocht je het niet goed kunnen zien zet dan de video even op full screen en kies rechtsonderin 720p of 1080p als video resolutie, dan is de video full hd en erg scherp.
De eerste video legt de allereerste stappen uit van hoe de KARMA module werkt. De Kronos bevat een enorm uitgebreide pattern generator die je kunt instellen op vele manieren. Op het eerste gezicht komt dit als erg ingewikkeld over, maar als je de basis snapt dan kun je al vrij snel tot leuke resultaten komen.
Het is vooral leuk als je de KARMA engine gaat inzetten in Combi mode, omdat je daar 4 KARMA engines tegelijk kunt gebruiken. Dit geeft je de mogelijkheid om je eigen styles op een dynamische manier samen te stellen en de kronos als keyboard te gebruiken. Daarvoor dien je de basis onder de knie te hebben.
Deze video toont aan de hand van voorbeelden de belangrijkste parameters en hun invloed op de arpeggiator patronen die die voortbrengt.
Mocht je dingen niet begrijpen aarzel dan niet om hier er vragen over te stellen.
de KARMA uitleg video kun je hier vinden: http://www.youtube.com/watch?v=UvAZqstk5E8
|
|
lautje
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 04/05/2012 : 23:42:15
|
hey qui wat is die kronos toch een geweldige apparaat zeker hoe jij er mee omgaat
gr lau |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 05/05/2012 : 12:42:51
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door lautje
hey qui wat is die kronos toch een geweldige apparaat zeker hoe jij er mee omgaat
gr lau
Dank je Lau, De kronos is inderdaad ongelooflijk qua mogelijkheden, niet verwonderlijk aangezien het 9 apparaten in 1 behuizing zijn die je kunt combineren.
Ik heb er veel ervaring mee en ik ben ervan overtuigd dat als je de tutorials van mijn kanaal zelf kunt uitvoeren op je eigen kronos dat je al heel veel extra plezier van je kronos gaat krijgen en dan de basis hebt om echt de diepte in te gaan van de kronos 
|
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 05/05/2012 : 19:33:24
|
Hoi Qui,
Even een vraagje. Komt de Polysix soundset in mei? Vind je demo met de alpha trance waves erg gaaf!
Groeten Jean Paul |
 |
|
j.vanaerle
Junior Member

77 berichten |
Geplaatst - 05/05/2012 : 19:46:48
|
De trance awakening demo is volgens mij nova zembla. Echt gaaf! |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 05/05/2012 : 19:57:50
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle
Hoi Qui,
Even een vraagje. Komt de Polysix soundset in mei? Vind je demo met de alpha trance waves erg gaaf!
Groeten Jean Paul
ja die komt in mei, ik ben hem aan het afronden en finetunen voor de release. (karma programmering en details in de sound afronden).
De set maakt van de kronos meer een moderne dance synth qua sounds.
|
 |
|
Olaf
Junior Member

84 berichten |
Geplaatst - 06/05/2012 : 12:13:31
|
Beste Qui
Is het mogelijk om de Karma arpeggiator te starten buiten zijn speel zone. Maw de trigger op de 1st octaaf en de uitoering 2de octaaf en hoger
groeten Olaf |
 |
|
QuiRobinez
Average Member

431 berichten |
Geplaatst - 07/05/2012 : 11:32:59
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Olaf Is het mogelijk om de Karma arpeggiator te starten buiten zijn speel zone. Maw de trigger op de 1st octaaf en de uitoering 2de octaaf en hoger
ja, dat is geen enkel probleem, dat doe je door de zones in te stellen van de KARMA engine waarop die reageert, de zone van de timbre en door de timbre bijvoorbeeld 12 omhoog te transponeren.
Om het helemaal uit te leggen is nogal veel werk, maar er is een hele goede uitleg te vinden over 3 tutorials heen (combi programmeren) waarin alle stappen doorgenomen worden op de kronos.
die kun je hier vinden: http://karma-lab.wikidot.com/korg-kronos:start
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|