Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Soundset MOD-7: SpectraKinematic (gratis)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 19/04/2012 :  21:32:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
De Korg Kronos heeft standaard niet zo heel veel geluiden aan boord die zich richten op de new age / ambient / dance muzikant. Gelukkig zitten er 9 engines in die je zelf kunt programmeren dus heb ik een aantal soundlibraries gemaakt die zich toespitsen op New Age / Ambient en Dance. Dit is de tweede van de complete set en bevat de geluiden die gemaakt zijn met de MOD-7 engine.

Korg Kronos SpectraKinematics MOD-7 soundset QR
32 MOD-7 programs voor ambient en dance music

Ik heb een video demo van een aantal programs gemaakt die je hier kunt vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=d4T3tjmlXAU

De soundset zelf kun je via de volgende link downloaden (de file staat onderaan de post in deze link)
http://www.karma-lab.com/forum/showthread.php?p=106007

Installeren doe je door:
- de file uit te pakken (unzippen)
- de PCG file te kopieren naar een usb stick en deze PCG file te laden naar de lokatie naar keuze. Standaard wordt deze fileset in de U-BB slots geladen. Als je hier zelf presets hebt staan moet je de set even in een andere bank laden.

Voor elke program is er een drumtrack een KARMA scene en zijn de 8 pads gevuld met akkoorden. Als je even wilt horen hoe ik de sound voor me zie kun je deze activeren om de sound in actie te horen.

De geluiden bevatten de nodige truukjes voor sounddesigners. Bijvoorbeeld de volgende truukjes zijn toegepast:
- WaveShaping
- PCM sources for FM modulation
- Bit Reducing techniques for that old sound
- Analog setups for Lead sounds
- Combinations of PCM sounds and pure FM sounds
- And much more!

Tips en Tricks
Elk programma maakt op dezelfde manier gebruik van de joystick, de switches en de ribbon.

SW1: Transpose down
SW2: Dry FX settings
JSY+: Modulation of the sound

Voor deze soundset heb ik switch 2 iets anders geprogrammeerd. Aangezien in new age / ambient muziek de sound vaak gevormd wordt door de effecten heb ik dat uiteraard in deze set ook gedaan. Maar soms wil de sounds wat 'droger' gebruiken qua effect settings, bijvoorbeeld in een eigen muziekstuk. Dit kan heel simpel door op de 2e switch te drukken (SW2). Direct worden dan de effecten een stuk verminderd.

Presets
De volgende presets zitten in de soundset
Location Program Name
U-CC000 Healing Sun Guitar QR
U-CC001 Planet Earth Lead QR
U-CC002 Summer Fruits QR
U-CC003 Chinese Festival Lead QR
U-CC004 Deep Jungle Bass QR
U-CC005 Piano of Glass QR
U-CC006 Sadness Lead QR
U-CC007 Jazzy Solo Bass QR
U-CC008 SpectraKinematic Lead QR
U-CC009 Diffused Symphony QR
U-CC010 Antique Analog Lead QR
U-CC011 Electro Club Bass QR
U-CC012 Goa Trance Island QR
U-CC013 Astral Flight Pad QR
U-CC014 Hard Sync Lead QR
U-CC015 Into the Galaxy QR
U-CC016 4 Bit WobbleMess Bass QR
U-CC017 London Choir QR
U-CC018 Floating on Wind QR
U-CC019 The Orange Sky QR
U-CC020 The Hall Of Kayleigh QR
U-CC021 Ambient Colors Flute QR
U-CC022 Till Dawn Bass QR
U-CC023 Far Horizons QR
U-CC024 Angels Harp QR
U-CC025 Solarstone Ensemble QR
U-CC026 Deep Space Piano QR
U-CC027 Loneliness Hit QR
U-CC028 Nova Space Lead QR
U-CC029 Neo Soul Whistle QR
U-CC030 Light Air Vibraphone QR
U-CC031 Sweet Outdoor Violin QR

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 01/05/2012 :  20:12:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik krijg de melding file unavailable nadat ik via het disk menu de pcg wil laden. Doe ik iets fout? Alvast bedankt voor de hulp.
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  09:19:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
file unavailable, dat is een vreemde melding.

Mogelijk staat de file niet goed op de usb stick (even opnieuw kopieren of andere usb stick gebruiken).

Andere mogelijkheid is dat de file niet uitgepakt is, als je de file download is die ingepakt in het zip formaat en moet die eerst uitgepakt worden. De daadwerkelijke file als die uitgepakt is heet:

SpectraMod7QR.PCG

Deze file (en alleen deze file) zou je moeten laden vanaf de usb stick in de kronos. Dat doe je door de file aan te klikken en dan op de load knop te drukken op het touchscreen.

Laat even weten of het alsnog gelukt is :)

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  15:50:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt voor je snelle reactie en hulp. Het bestand heb ik een paar keer gedownload, via diverse unzip progs uitgepakt, op een verschillende USB, maar helaas krijg ik nog steeds de melding.

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  16:33:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door j.vanaerle

Bedankt voor je snelle reactie en hulp. Het bestand heb ik een paar keer gedownload, via diverse unzip progs uitgepakt, op een verschillende USB, maar helaas krijg ik nog steeds de melding.

Ja, ik denk ook niet dat er iets met het bestand zelf is, deze file is nu door zo'n bijna 400 personen geinstalleerd en gebruikt, dus dat zal wel goed zitten.

Dus is het even zoeken waar het probleem dan kan zitten, de procedure compleet is als volgt (weet je vermoedelijk wel, maar om even zeker te zijn:

- download de zip file
- pak de zipfile uit, er blijven 3 bestanden over.
- kopieer alleen de SpectraMod7QR.PCG file naar de USB stick die geformateerd is op Fat32 (dat zijn ze standaard)
- stop de USB stick in de 2e USB port op de Kronos, dat is de meest rechter als je er voor zit
- start de Kronos op
- druk op de Disc knop
- kies onderin het scherm je usb stick en ga naar de folder waar het bestand staat
- Selecteer nu op het touchscreen de SpectraMod7QR.PCG file door hem aan te raken
- druk nu op het touchscreen rechtsonderin op de Load knop
- vervolgens zal het bestand geladen worden in de Kronos.

Altans, zo zou het moeten gaan , op welk punt gaat het bij jou mis? Heb je wel eens een andere PCG file proberen te laden?

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  16:45:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Zojuits geprobeerd om een andere pcg file te openen maar dat lukt dus ook niet. Even naar de versie gekeken. Dit is 1.0.7

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  16:53:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:

Zojuits geprobeerd om een andere pcg file te openen maar dat lukt dus ook niet. Even naar de versie gekeken. Dit is 1.0.7

ah dat verklaart het

je moet minimaal 1.5 firmware hebben draaien, omdat de soundsets gebruik maken van de vele extra Program banken die je dan krijgt.

1.0.7 is de firmware zoals die gereleased werd, we zijn een stuk verder nu. Wel zitten er een paar bugs in 1.6, dus het is het beste als je upgrade naar firmware 1.5. Als je zelf geen sounds programmeert dan kun je ook wel upgraden naar 1.6 aangezien de meest storende bug in de KARMA instellingen zit (is wel een workaround voor)

1.6 kun je ook de software editor op draaien overigens

Bewerkt door QuiRobinez op 02/05/2012 16:54:13

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  16:57:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ok. Kun je ook aangeven waar ik versie 1.5 kan downloaden en hoe ik dit installeer op de Kronos? Bedankt weer.

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  17:42:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is inmiddels gelukt om de update uit te voeren. Kwam nog wat info tegen op de site. Thanks voor de soundsets en de goede hulp. Top!

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  18:51:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:

Het is inmiddels gelukt om de update uit te voeren. Kwam nog wat info tegen op de site. Thanks voor de soundsets en de goede hulp. Top!

hartstikke goed!
Veel plezier met de sounds, er staat nog een soundset op de site hier van mij, waarin ook mooie ambient sounds zitten, die zou je ook nog kunnen proberen. De derde soundset komt binnenkort.

Mocht je vragen hebben over de kronos, stel ze dan gewoon op dit forum, we helpen je graag.

j.vanaerle
Junior Member

77 berichten

Geplaatst - 02/05/2012 :  19:39:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je. Gaat zeker lukken.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000