Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Overige onderwerpen
 Inventariseren wensen opvolger Tyros4
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 05/05/2012 :  14:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik weet het, de Tyros4 is net anderhalf jaar op de markt en velen zijn net als ik dik tevreden met dit fantastische keyboard, maar ik ben toch benieuwd naar jullie wensen voor de opvolger.

Yamaha leest ook mee op dit forum en internationale fora, dus wie weet worden wensen van gebruikers meegenomen in de beslissing wat te implementeren in hun nieuwe topmodel.

Laten we het in dit topic inventariseren.

Groet,
Ruud

Bewerkt door Ruud op 06/05/2012 11:28:13

vlbrgt
Senior Member

611 berichten

Geplaatst - 05/05/2012 :  17:36:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van vlbrgt  Reageer met citaat
Lijkt mij inderdaad wel nuttig om een aantal 'tekortkomingen' te kunnen aanhalen die eventueel voor verbetering vatbaar zijn.
En volgens mij niet alleen voor een eventuele opvolger van de Tyros 4, maar voor de Tyros 4 zelf, en dat men deze dan via een update zou kunnen wijzigen. Per slot van rekening heb(ben) ik(we) een aardig bedrag geinvesteerd in een Tyros 4, en het is zeker niet mijn bedoeling om weldra een nieuwe investering te doen voor de opvolger van de T4.

Heb wel enkele kleine dingen die ik denk dat men eenvoudig zou kunnen aanpassen in de software , bvb :

1.
Bij het maken van een registratie, na het drukken op memory krijg je een GROUP SELECT venster. Hierin kan je een aantal opties kiezen, al naargelang wat je in de registratie wil vastleggen. (zoals Tempo, Song, Style, Audio, Voices, .... enz). Echter de selectie op zich wordt niet in de registratie opgenomen.

Wat bedoel ik juist :
Ik maak een aantal registraties voor een eerste song, met bvb Tempo, Voices en style geselecteerd.
Daarna maak ik een aantal nieuwe registraties voor een tweede song, maar met de selecties Tempo, Voices, Styles, Multipad, Text en Harmony.
Wil ik nu terug wijzigingen in de registratie van de eerste song maken, dan moet ik steeds weer opnieuw uitzoeken welke selectiecriteria er voor die song gemaakt waren.
Want de Tyros behoud de selectie van de laatst gemaakte registraties.

Vandaar dat ik het interressant zou vinden mocht men de selecties samen met de registraties bewaren.

2.
Een ander punt is het overschakelen van voices. Momenteel bij het overschakelen naar andere voices, bij het spelen van een toets, schakelt dit direct over naar de nieuwe voices. Men zou kunnen overwegen om ergens een instelling te voorzien, waarin je kan zeggen dat de voice slechts mag wijzigen bij het loslaten van de spelende noot, en pas begint bij de eerstvolgende aangeslagen noot.

Ik weet niet of andere Forumleden dit ook ervaren ?
Misschien is er wel reeds een oplossing voor hetgeen ik voorstel, maar deze zijn mij nog niet bekend, of heb ik een instelling over het hoofd gezien.
Eventuele tips om deze problemen te verhelpen zijn altijd welkom.

Mvg
Etienne

Ga naar bovenaan de pagina

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 06/05/2012 :  09:46:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Een break van 2/4 zou ook wel eens mogen.
Thomas

greetz

Tyrooster
Average Member

167 berichten

Geplaatst - 06/05/2012 :  10:01:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ruud,
Door Soryt is dit onderwerp ook al aan de orde gesteld op 2 april. Bij het Tyros4 forum.
TOPIC_ID=3495
Ook daar waren al een paar serieuze reacties. (Waaronder van mij natuurlijk )
Groeten,

Jaap
Tyros4fun

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 06/05/2012 :  11:25:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Je hebt gelijk, Jaap.

Alleen wordt daar ook gereageerd op wensen en afgeweken van het onderwerp, zoals je hebt geconstateerd.
Mijn bedoeling van dit topic is uitsluitend inventariseren van de wensen, zonder waardeoordeel en/of oplossingen.
Liefst zo kort en duidelijk mogelijk. Dat heb ik gezien op het Engelse forum, waar ook meerdere topics zijn en een ervan om te inventariseren.
Dat had ik bij de opening van het topic wellicht beter moeten aangeven.

Groet,
Ruud

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 07/05/2012 :  09:01:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik redelijk 'storend' vind aan het modulatie-wheel:

Als hij naar boven is gedraaid, bijvoorbeeld om een SA2 organ te voorzien van een snelle Leslie en je schakelt bijv. naar een sax, dan wordt die onbedoeld hevig gemoduleerd.

Hopelijk is Yamaha bereid/in staat om bij het overschakelen van sounds in beginsel de modulatie-waarde op 0 te zetten (onafhankelijk van de wheel possitie). Hierdoor lopen wij niet meer het risico van het hevig vibreren van klanken waarvoor het niet bedoeld is.

Zodra het modulatiehweel versteld wordt mag hij gewoon weer de waarde aannemen die erbij hoort.

Koppelen van registratiebanken aan de Music Finder
Een lang gekoesterde wens van een buddy Scott Yee:
Het kunnen koppelen van registratiebank aan de music finder.
Hiermee kunnen we direct een keuze maken in de MF (songnamen) waardoor een bijbehorende (vrij registreerbare) registratiebank gekoppeld wordt met gebruiker-specifieke instellingen. (Denk aan intro, verse, refrein, breaks, bridges, tempo veranderingen enz.)

Bewerkt door T-Rossie op 07/05/2012 09:04:30

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 07/05/2012 :  12:31:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Vocal Harmonizer eruit, TC Helicon Voiceworks Pro er in...

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 07/05/2012 :  18:38:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Op ieders verzoek de niet ter zake doende posts verwijderd. Als je niets constructiefs hebt te melden, dan svp ook niet reageren. Roel

Bewerkt door T-Rossie op 07/05/2012 18:40:13

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 07/05/2012 :  19:49:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hierbij mijn wensen:

* Groter lcd (Touch)scherm langere bestandsnamen zijn dan ook mogelijk en leesbaar.

* Pdf ondersteuning

* 2 extra sliders die je zelf kunt toewijzen met de functies

* Standaard instelling vd lepelpedalen vast te zetten

* OTS link button in de instellingen aan of uit te laten.

* 2 x File Access Buttons (vrij programaeerbaar door gebruiker)

* Custom Voice plaatsen uitbreiden van 128 naar 200

* Betere Strings, en meer SA2 sounds

* Half fill in

* Modulation wheel beter beheersbaar maken (was al genoemd)

* Betere nauwkeuriheid van de sliders

* Vocal Decoder eruit zijn andere betere alternatieven voor

Dit was zo mijn lijstje.

Gr Toine

Tyros 4 xxl en Stagepass 300
bezoek eens mijn nieuwe website
www.laakies.nl

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 08/05/2012 :  08:43:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Onderwerpen vanuit de door Arno (Soryt) op 2 april gestarte draad.

Wersiano:
Wat mij betreft zou Yamaha in de volgende serie meer aandacht schenken betreffende drumkits, en dan doel ik meer op het live gevoel zoals bekend bij de Ketron audya. Ook de strijkers groep zou zijn aandacht mogen hebben.

Rene:
Een 76 toetsen model, zou ook ideaal zijn

Wouter1972:
Ik zou daarom hopen dat de bestaande instrumenten beter worden gemaakt, d.w.z. bijv. op een superarticulation(2)-achtige manier.
De movie and show categorie mag trouwens wel worden uitgebreid en dan vooral met etherial movie achtige styles! De hardware mag ook wel een update: Ssd schijf, Usb3 verdubbeling van het klankgeheugen.

Arno:
Zelf zou ik een nog betere "Hammond & Leslie simulator willen. met zelf in te stellen Overdrive en rotor spped en distance.

Mr.Boembas:
Of een Tyros met allemaal Synthesizer effecten erin, Of met ingebouwde East West Symphonic Choirs (die ook echte teksten kunnen zingen)

MattOnThenet:
Wat mij opvalt bij de automatische begeleidingen -en ik bedoel hier eigelijk alle merken- is dat de begeleiding statisch is. Dat wil zeggen, als je bijvoorbeeld een C accoord over verschillende maten laat spleen, is er een moment dat er een herhaling optreed. Dit is logisch omdat de begeleiding nu eenmaal een sequentie van voorgeprogrammeerde "gebeurtenissen" is. Nou bestaat er iets als een random generator in software. Is het niet mogelijk om zo'n random generator in te zetten zodat de begeleidingsinstrument doorlopend op een ander tijdstip plaatsvinden? Dit natuurlijk in- en uitschakelbaar. Hiermee krijg je toch een meer levendige begeleiding, waarbij de (oneerbiedig) riedeltjes niet gebonden zijn aan vaste posities in de begeleiding. Misschien klets ik wel uit mijn nek....

Piet:
Misschien zou het dan ook wel mooi zijn, dat er i.p.v. vier variations, zes variations zijn, die de style nog mooier op laat bouwen. En qua tracks zou het voor een style ook mooier zijn, als er 10 opnametracks i.p.v. nu 8 tracks, beschikbaar zijn. Dat maakt volgens mij een style alleen maar spannender, en interessanter, als er meer opname-tracks beschikbaar zijn.

En dan gekoppeld aan zo'n random generator zou misschien nog een optie zijn. Maar ik moet zeggen, mijn vroegere Technics serie had meen ik, ook een optie dat je harder aan kon slaan op de toetsen, een soort dynamic accomp, of zoiets, en dan kon je door een hardere aanslag een variatie in de style oproepen. Maar dat gebruikte ik maar weinig. Ik vond dat geen succes.

En random staat voor toeval. Wanneer iets subtiels toevallig gebeurt, kun je er ook niet op inspelen muzikaal, lijkt mij.
Dus, een statisch gebeuren is voorspelbaar, en dat is toch ook niet verkeerd in dit geval. Zodat je weet wat er komt. Als een style z'n eigen onvoorspelbare weg gaat volgen, krijg je veel meer onzekerheden in het spel.

En dan ook nog dit idee:
Er zijn nu maximaal 5 dsp's beschikbaar voor één sample. Er mogen wat mij betreft ook wel wat meer dsp's bijkomen, zodat je meer effecten aan een bepaalde sample kunt "hangen". Ik kom best wel eens dsp's tekort. Wie weet ook nog een optie.

Jan:
Ik zou er bij de drawbarsektie nog graag een sustain mogelijkheid bij willen zien. Dan kun je namelijk ook mooi 16'en8' orgelbassen mét sustain maken, eigenlijk met alle voetmaten die er op zitten.
Ook voor de orgelsound is sustain soms best mooi !! Nu zit er wel een sustain-functie op de Tyros die je in en uit kunt schakelen, maar die werkt dan gelijk op alle layers en is naar mijn mening niet los instelbaar op één enkele layer, zoals bv. op de left-voice.
Maar misschien dat dat wel kan, dan hoor ik dat graag :-)
Toch mag er wat mij betreft een sustain knopje bij de drawbar-sectie bij gezet worden !!

Jaap de Haan:
Wat ik mis is meer dan één microfooningang. Bijvoorbeeld drie of vier maal stereo met microfoonmixer en effectprocessor per ingang.
Dat maakt het keyboard aantrekkelijker als je samen met anderen muziek maakt.
Verder zou ik graag snel kunnen kiezen voor dezelfde stijl met of zonder de scatvocals. (Ik noem ze de chiwawa's). Nu geef ik vaak de voorkeur aan de T3 style boven de T4 style.

Nog één en dan stop ik: In de Musicfinder gemakkelijker en overzichtelijker kiezen uit verschillende files, zodat je met meerdere genres kunt werken. Nu kan dat ook maar het is niet echt gebruiksvriendelijk
Wat ik wel zou willen is dat in elke stijl na het intro die OTS instelling wordt gekozen die het beste bij dat intro past. Nu kiest het keyboard synchroon met de stylevariatie.
Al improviserend wil je graag na het intro verder spelen zonder dat de voices wisselen.

Suggestie 1: Dubbelklik op een style-variantknop A,B,C of D of break geeft een halfbar fill-in.
Dat kan met software geregeld worden en hoeft niet te wachten op de volgende TyrosX

Suggestie 2: Twee intro- of endingknoppen tegelijk drukken geeft een monochord intro of ending.
Dat kan met software geregeld worden en hoeft niet te wachten op de volgende TyrosX

MaartenB:
Half bar fill-in
Monochord intro en outro op positie II. Je kunt dan zelf de acoorden spelen, zodat het intro en outro aansluit op je muziekstuk. Dit zit op de Roland G-70 en biedt muzikaal zeer fraaie mogelijkheden!
Bij het wisselen van een RIGHT klank blijft de reeds aangeslagen toon normaal uitklinken. Nu verandert de DSP bij het wisselen van een klank, waardoor een reeds klinkende noot bruut van klank kan veranderen.

Half bar fill-in
Muzikaal klinkende fill-ins, onafhankelijk van wanneer je ze oproept. Als ik nu een fill-in op roep net na de 1e tel, kapt bij sommige styles bruut een klank af.

Frans:
Het maken van een "monochordintro" is volgens mij niet zo moeilijk.
Je moet hiervoor de gehele intro maken in Cmaj en er geen melodie aan toevoegen. Je kunt b.v. ook met een main beginnen.
Je kunt dan zelf met akkoorden ( en melodie) bepalen hoe je intro gaan klinken.

MaartenB:
Misschien ook gelijk maar een SSD drive er maar in doen?

Bewerkt door T-Rossie op 08/05/2012 11:45:13

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 08/05/2012 :  09:42:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Een Midi/Audio opname rechtstreeks (on board) naar MP3 converteren.

Groet
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 08/05/2012 10:09:47

Dick
Average Member

218 berichten

Geplaatst - 10/05/2012 :  14:45:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Dick  Reageer met citaat
Doe er gelijk een SSD drive in, in plaats van de harddisk. En sluit hem beter aan, dus niet via een langzame USB adapter.

Groetjes, Dick
Tyros4
Bose Compact L1
www.dickvisker.nl
http://www.youtube.com/user/dcvis

hifi
New Member

40 berichten

Geplaatst - 10/05/2012 :  15:28:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van hifi  Reageer met citaat
Een back to measure one knop en een halve fill knop op de volgende Tyros graag.
Ik vraag daar al jaren om maar niemand snapt het.
Ook moet de sync stop knop na eenmalig gebruik van de sync stop window nootlengte de mogelijkkheid krijgen om uit te gaan.

hifi

jaapioo
Starting Member

2 berichten

Geplaatst - 10/05/2012 :  15:35:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van jaapioo  Reageer met citaat
Het zou een verbetering zijn als bij de tyros 4 het multipad control
bij veranderen van de registration memory mee veranderen zou...

Nu blijft bij veranderen van de registartion memory het pad doorspelen waardoor je tijdens het spelen snel de stopknop moet indrukken.
verder is het een geweldig apparaat en met het vintagepack erbij
ben ik erg tevreden...

groeten jaapioo

J van duijvenvoorde

PieterPan
Starting Member

1 bericht

Geplaatst - 10/05/2012 :  16:41:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat ik vooral mis is een break/fillin groter dan 1 maat.

Groet <> PP

Carpe Diem
Pluk de dag

Evert
Average Member

124 berichten

Geplaatst - 10/05/2012 :  19:02:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou het mogelijk zijn om in de registratie sequense het aantal maten op te geven zodat je een complete song kunt registreren van de eerste tot de laatste maat. Ik heb ooit een GEM ws2 workstation gehad hiermee kon je een complete song registreren.

Gr. Evert.
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000