Auteur |
Onderwerp  |
|
maartenb
Moderator

863 berichten |
Geplaatst - 23/06/2012 : 22:36:01
|
Beste forumleden,
het valt me op dat de Tyros 4 steeds meer als workstation wordt gepromoot (in plaats van als een keyboard).
Zo is daar de (prachtige) DVD van Oostendorp met Bert Smorenburg die de Tyros 4 als een workstation benadert.
En nu weer de mail van Yamaha met een (prachtig) promotiefilmpje op YouTube. Dit had ook makkelijk met een Motif opgenomen kunnen worden.
Valt iemand anders dit ook op? Is Yamaha de marketingstrategie aan het aanpassen? Proberen ze nieuwe markten aan te boren?
Ben benieuwd hoe jullie daar over denken...
Maarten |
|
New in town
Senior Member

932 berichten |
Geplaatst - 24/06/2012 : 10:05:43
|
Hallo Maarten,
Mooi filmpje, bedankt voor het plaatsen.
Professioneel goed.
Groetjes, Piet
Tyros 4 en Korg Kronos |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 24/06/2012 : 11:24:03
|
Hoi Maarten,
Dat was mij ook opgevallen.
Maar ik denk dat ze de veelzijdigheid van de Tyros 4 willen laten zien/willen promoten.
De Tyros heeft vele en vele mogelijkheden meer in huis als alleen keyboard spelen.
Voor mij is het een absolute topper de Tyros 4, telkens ben ik verbaasd wat er met dit monster allemaal kan.
Voorlopig ben ik hier nog wel mee zoet, en mag een opvolger nog wel een poosje uitblijven.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn nieuwe website www.laakies.nl |
 |
|
DWest
Average Member

225 berichten |
Geplaatst - 24/06/2012 : 14:25:18
|
hallo maarten,zal ik als GROENTJE in het tyrosland ook eens reageren ik heb zoiezo geen muzikale achtergrond zoals vele van jullie,wat wel beter had geweest voor mij om veel dingen in de vingers te krijgen. kheb twee heel simpele keybords gehad,een electronisch orgel,tot dat ik zat te surfen op internet en de tyros 3 in beeld kwam. orgel weggedaan,en een T3 aangeschaft. Halfjaar later komt de T4 op de markt,demonstratie bijgewoond en dacht dat is het. Even over nagedacht (en gespaard) dus nu een T4 in bezit. Waar ik geweldig blij mee ben,kan er jaaaaaren mee verder. en of zij het nu KEYBORD of WORKSTATION noemen maak mij weinig uit. Maar ik blijf positief,en neem de moeilijkheidsgraad maar voor lief. Dus er zijn heel veel dingen die ik nog moet leren, dat kan ik dan op het forum informeren. Want dat is een geweldig iets,ook al weet je bijna niets. Dit is zomaar een verslag van mij, kben niet boos alleen maar blij. De T4 brengt veel plezier, DWest doe zn best.
DWff |
 |
|
Tyrooster
Average Member

167 berichten |
Geplaatst - 26/06/2012 : 14:09:55
|
Hallo Maarten, Prachtig promotiefilmpje. Ben jij zo close met Yamaha dat ze jou dat toesturen? 
Ik heb goed gekeken en geprobeerd te begrijpen wat er gebeurt:
Je ziet twee zangeressen en gebruik van Vocal harmony. Maar ik zie geen accoorden gespeeld worden. Ik ben er nog niet uit of de backingvoice uit de T4 komt of is ingezongen.
Maar je ziet ook 4 x dezelfde handen, (zelfde horloge); volgens mij maar één mannetje met telkens een ander shirt. Rood, wit, grijs en blauw. Onmiskenbaar 4 keer opgenomen na elkaar, en niet gelijktijdig gespeeld. Maar er loopt nergens een ritme of een midi mee! Volgens mij dus niet als multilayer midi opgenomen, niet simultaan gespeeld, maar via een ander systeem gemixt. Eigenlijk geen gebruik als workstation dus.
Dat je dit met ons keyboardje allemaal kan blijft natuurlijk fantastisch. Maar hoe hebben ze het gedaan?
Groeten,
Jaap Tyros4fun |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 26/06/2012 : 17:22:01
|
De Tyros (4) is keyboard en workstation in 1. Wil je gewoon songs spelen met ingebouwde styles, dan kan dit en heb je een geweldig keyboard. Wil je nét iets meer, styles, voices aanpassen dan kan dit ook en heb je een workstation al of niet gekoppeld aan een PC.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
 |
|
maartenb
Moderator

863 berichten |
Geplaatst - 27/06/2012 : 14:36:56
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
Ben jij zo close met Yamaha dat ze jou dat toesturen? 
Haha, was het maar waar! Dan zou ik me meteen ter beschikking stellen om een pre-productiemodel van de "T5" te testen! 
Ik heb de mail gekregen, vermoed ik, omdat ik de Panfluit voices en een style heb gekocht bij Yamaha Music Store een aantal maanden geleden. Ik ging er van uit dat iedereen de mail gekregen had.
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door JaapdeHaan
Maar hoe hebben ze het gedaan?
Ik denk met één toetsenist, één zangeres en één (ingebouwde?) sequencer.
Zoals je al zei lijkt de toetsenist hetzelfde, met steeds een ander shirt (en soms pet) aan (op). De zangeres is moeilijker te zien, maar ik vermoed sterk dat zij ook wel van een verkleedpartijtje houdt! 
Als we uitgaan van bovenstaande, kunnen de muzieklijnen nooit tegelijk gespeeld zijn. Wat me opvalt is dat de lijnen qua timing erg strak zijn. De enige mensen die ik ken die dit mogelijkerwijs zouden kunnen, zijn Bert Smorenburg, Martin Harris, Peter Baardmans en Michel Voncken. (En studiomuzikanten natuurlijk. Wellicht is deze meneer zo'n studiomuzikant?) Maar dan nog. Zelfs Bert quantiseerde zijn stijl in de Oostendorp DVD.
Dus ik vermoed dat de lijnen ingespeeld zijn op een sequencer (dit kan bijvoorbeeld de interne sequencer zijn) en vervolgens gequantiseerd. Dat zou wel goed kloppen bij een promotiefilmpje van een workstation. 
De toetsenist in het filmpje "playbacked". Dit zou tevens het "ontbrekende-metronoom-probleem" oplossen, hoewel ook de interne metronoom gebruikt zou kunnen zijn (die hoor je uitsluitend op je koptelefoon).
Sommige van de achtergrondstemmen komen volgens mij uit de VH2, maar niet allemaal. Er lijken twee audiosporen gebruikt te zijn. Dit zou in principe met de Tyros 4 kunnen. (Multiaudiospoor 1: gesequencede song + zang. Spoor 2: zangtegenmelodieën.) Maar ik zou daar een "echte" multitrackrecorder voor gebruiken, en niet de duotrack van de T4. De T4 mist dan net een audiospoor om lekker te kunnen werken. [hint]Ik zou graag een 4 spoor multitrack mogelijkheid zien op de T4... [/hint]
Overigens gebruik ik zelf mijn Tyros 4 als een combinatie van keyboard en workstation. Als ik nummers echt goed (lees: foutloos) ingespeeld wil hebben, gebruik ik altijd de chord sequencer en speel ik na "Expand" in de sequencer meerdere sporen in voor de melodie en versierlijnen. Ik ben dus heel blij met de veelzijdigheid van de Tyros 4. Prima dat Yamaha deze mogelijkheden laat zien!
Maarten |
 |
|
|
Onderwerp  |
|
|
|