Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Korg Pa- en Kronos Forum
 Kronos gerelateerde onderwerpen
 Speakers
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 4

Olaf
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  21:13:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Allemaal

Ik ben niet tevreden over het geluid via mijn monitor speakers ADAM A5X, laag klinkt een beetje metaal achtig

Suggesties?

Groeten
Olaf

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:00:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Adam monitoring is over het algemeen allom geprezen voor hun zuivere klank en veel detail in de weergave.
Wat je zou kunnen doen is een extra sub aanschaffen aangezien de A5x niet zo laag gaat +/- 50 hz. dus sublaag zal je hier niet horen.
Een veel geziene combinatie is de A5 - A7 met deze sub :http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monitor/adam-sub7-actieve-dj-studio-subwoofer-per-stuk/product-details.html

greetz

Bewerkt door thomas op 05/07/2012 22:04:54
Ga naar bovenaan de pagina

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:00:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
je zou eens kunnen kijken naar de KRK VXT6 of VXT8, ik gebruik zelf de VXT8 en die hebben een zeer goed bas bereik en druk in het laag. De vxt 6 zit in dezelfde prijsklasse als jouw speakers, de vxt8 is ietsje duurder

Olaf
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:06:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank voor jullie input

Om niet gelijk mijn ADAMs in te ruilen voor bv vxt8 lijkt mij een subwoofer misschien een oplossing

Iemand ervaring met Yamaha YST-SW012? (heeft goede reviews)

groeten
Olaf

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:08:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Olaf, ik zou gewoon bij het merk adam blijven omdat deze op mekaar afgestemd zijn.
Thomas

greetz

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:11:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
subwoofer kan een goede oplossing zijn, maar het hangt wel heel erg van de toepassing af. Je gaat namelijk van nearfield monitoring af op die manier. Als het voor afluistering in je studio / kamer is, dan kun je wel wat problemen krijgen met de akoestiek van de kamer en staande golven zijn niet echt fijn om aan te horen. Zelfs met mijn nearfield vxt's 8 heb ik buiten de sweetspot hier al last van. Is overigens wel op te lossen door het plaatsen van bass traps en zo, maar wat ik er mee aan wil geven is dat een subwoofer niet per definitie het gewenste resultaat geeft.

Overigens is genelec 8040 met een subwoofer systeem ook een hele fijne oplossing, mocht je die richting op willen gaan (wel prijzig).

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:12:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Olaf, ik zou gewoon bij het merk adam blijven omdat deze op mekaar afgestemd zijn.
Thomas

greetz

mee eens, ik zou inderdaad wel alles van hetzelfde merk houden

Olaf
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:15:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik snap jullie opmerking, echter misschien de prijs??? 80 versus 350 euro zonder te weten of concept in de ruimte het werkt.

Het meest gebruik ik mijn koptelefoon AKG 701, geweldig vergeleken met de ADAMs

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:21:52  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olaf

Ik snap jullie opmerking, echter misschien de prijs??? 80 versus 350 euro zonder te weten of concept in de ruimte het werkt.

Ik begrijp je volledig hoor , maar als je voor de yamaha kiest ga je hifi combineren met nierfield monitoring.
Ik weet echt niet of dit goed gaat werken ?
Thomas

greetz

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:23:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:

vaak kun je wel een subwoofer testen in je eigen studio als je die kant opgaat. Aangezien een monitor setup toch altijd anders klinkt in je eigen ruimte dan in een winkel.

Waar ga je het voor gebruiken? Er zijn ook andere oplossingen namelijk, zoals bijvoorbeeld EQ systemen die actief je ruimte monitoren met een microfoon en vervolgens de afluistering volgens algoritmes afstellen voor jouw specifieke ruimte.

Andere oplossing is de akoestiek van je ruimte veranderen, dat kan soms al heel simpel door bijvoorbeeld je monitoren in een hoek te zetten als je meer bas wilt, daardoor krijg je 3 tot 6 DB meer laag(klinkt overigens ook rommeliger).

Bewerkt door QuiRobinez op 05/07/2012 22:24:14

Olaf
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:27:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik probeer het geluid te evenaren zoals ik deze via mijn AKG hoor

Olaf
Junior Member

84 berichten

Geplaatst - 05/07/2012 :  22:52:40  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb al geprobeerd om de speakers in de hoek te zetten, weinig resultaat.
De kamer zal wel degelijk een belanrijke factor zijn.

De vraag is voor mij of een afgestemde ADAM subwoofer zoveel anders zal zijn dan bv een atieve HiFi subwoofer, concept is het zelfde. In een theoretische ruimte zal het verschil wel duidelijk zijn

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 06/07/2012 :  03:33:59  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Ik heb al geprobeerd om de speakers in de hoek te zetten, weinig resultaat.
De kamer zal wel degelijk een belanrijke factor zijn.

De vraag is voor mij of een afgestemde ADAM subwoofer zoveel anders zal zijn dan bv een atieve HiFi subwoofer, concept is het zelfde. In een theoretische ruimte zal het verschil wel duidelijk zijn

De kamer zal wel degelijk DE belangrijkste factor zijn.
Probeer zoveel mogelijk de monitors op verschillende mogelijke plaatsen in je kamer te zetten en luisteren, luisteren en nog eens luisteren.
Probeer ze ook eens plat te leggen indien mogelijk , met de tweeters naar buiten toe.
Soms kan het wonderen doen.
Het zou zomaar eens kunnen dat je eneens geen sub meer nodig hebt ?
Ik wens je veel succes.

PS ja een A7 sub is wel degelijk de moeite om te overwegen, hier kan je bepalen en instellen ( freq ) hoeveel sub je nodig hebt .
Thomas

greetz

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 06/07/2012 :  03:39:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik werk met 4 monitors : de nieuwe RCF ayra six en de mackies HR824.
Mixen doe ik op de ayra's en het laag controleer ik op de mackies.
Als het op beiden goed klinkt, ben ik bijna voor 90 procent zeker dat mijn mix goed zit.
Thomas

greetz

QuiRobinez
Average Member

431 berichten

Geplaatst - 06/07/2012 :  10:56:20  Toon profiel  Bezoek de homepagina van QuiRobinez  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas

Ik werk met 4 monitors : de nieuwe RCF ayra six en de mackies HR824.
Mixen doe ik op de ayra's en het laag controleer ik op de mackies.
Als het op beiden goed klinkt, ben ik bijna voor 90 procent zeker dat mijn mix goed zit.
Thomas

greetz

ja, maar afmixen is wel een compleet ander doel dan het nabootsen van de sound zoals je die ervaart op je koptelefoon. Bij afmixen is een vlakke verdeling van je spectrum veel belangrijker. Olaf geeft aan dat hij de sound van zijn akg wil benaderen wat meer een hifi sound is en een nadrukkelijk pressie gebied in het laag doordat de koptelefoon zo dicht op zijn gehoorgang zit en de akg 701 sowieso al een vrij hoog db volume in het lage frequentie gebied heeft.

Bij normale monitoren zul je vaak zien dat het gebied in het laag vanaf 50 hz bijvoorbeeld zo'n 3 tot 6 db lager in het totaal beeld zit dan de rest van het geluid. Hangt van de monitor af natuurlijk, de VXT heeft dit niet maar is dan ook geen eerlijke monitor op dat vlak.

Ikzelf gebruik de sennheiser hd650 als koptelefoon voor het controleren van de mix in combinatie met de vxt 8. De hd650 is een afmix koptelefoon. De AKG 701 is een wat meer hifi koptelefoon wat toch een ander verwachtingspatroon van je monitoren geeft.

Ik vind het zelf ook wel het onderzoeken waard of een 'goedkope' subwoofer voldoet in olaf zijn situatie. Op voorhand zou ik zeggen dat het niet voldoet omdat het niet op elkaar afgestemd is en ookal kun je een hifi subwoofer natuurlijk wel instellen op de crossover EQ limits van je monitoren lijkt het me toch niet de wenselijke oplossing. Aan de andere kant is een subwoofer toch maar een mono druk ervaring tussen de 20 en 50 hz dus vanuit dat oogpunt zou je denken dat het moet werken (afgezien van de staande golf ellende die ongetwijfeld gaat optreden in dat geval)

meningen?

Bewerkt door QuiRobinez op 06/07/2012 11:02:34

New in town
Senior Member

932 berichten

Geplaatst - 06/07/2012 :  11:43:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Qui, en andere geïnteresseerden.

Geen mening wel een vraag, die hier ook mee te maken heeft.

Zelf begin ik mijn oude luidsprekerset ook een beetje zat te worden.
Het klinkt allemaal veel te dof. Ik heb echt een oude set. Ik gebruik een Pioneer versterker, die ik bijna 20 jaar terug, toen speciaal voor dat doel met een line out functie voor het aansluiten van een muziekinstrument gekocht heb.
Daar heb ik twee Canton luidsprekers bij staan, ook dus al zo'n 20 jaar oud. De versterker is 200 watt, de Canton luidsprekers ieder 100 watt. Er komt genoeg muziek af, maar ik vind ze voor mijn gevoel niet goed genoeg meer om ze te gebruiken bij mijn huidige set-up. Een tijdje terug heb ik bij Oostendorp een weekend de Yamaha HS80's met sub geleend.
Die klonken wel goed, maar niet zoveel beter, dat ik mijn huidige set er voor weg wilde doen.
De sub was ook best wel ontsierend in de woonkamer, en ik vond het voor mijn gevoel geen aanvulling.

Zoals Olaf het wil, zo zou ik het ook graag willen.
Want zet ik mijn luidsprekers zacht, dan komen ze niet scherp en gedetailleerd genoeg over.
Zet ik ze harder, dan bonk ik de kamer uit. En dat gebonk hoeft van mij eigenlijk helemaal niet zo.
Vandaar dat ik vaak met mijn hoofdtelefoon op, achter mijn instrumenten zit.
Ik wil een set die de muziekinstrumenten goed weergeeft, en die in de richting komt van wat Olaf wil.
Ik vind het op mijn eenvoudige Sennheiser heel prettig luisteren. Niet te veel bass, daar kan ik niet zo tegen.
Maar wel dat heldere sprankelende geluid wat ik in mijn hoofdtelefoon ervaar.

Ik ben helemaal niet bekend met al deze termen die hier in dit topic gebezigd worden.
Omdat ik me er eerlijk gezegd niet zo mee bezig houdt. Maar over een poosje ga ik toch denk ik weer op zoek naar mijn ideale luidsprekerset. Ik ben dus voor alle systemen wel in. Als het maar een grote verbetering t.o.v. van mijn oude hifi-systeem betekent. O ja, en bruin moet het nog wel kunnen trekken. Dus financieel mag het wel wat kosten, maar ik maak het niet te gek.

Wie heeft hier een mening over?

Groetjes,
Piet

Tyros 4 en Korg Kronos
Pagina: van 4 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000