Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 waarom zo'n snelle harddisk ?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

n/a
deleted

10 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  02:26:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vraag me eigenlijk af, puur technische interesse hoor, waarom de T2 zo'n snelle harddisk nodig heeft. 2 sporen audio stelt echt niks voor, en op een laptop kan ik met een 4200 toeren harddisk zo 16 sporen mono opnemen incl effecten. Waarom moet er dan zo'n 7200 rpm in de T2 ?

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  05:55:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Het gaat niet alleen om het opnemen.
Je zult tijdens het spelen ook moeten laden.
Als dat niet snel gebeurd, heb je de kans dat 'n grote wavefile te laat start.
Die loopt dan niet meer in de maat van de midi mee.
In het begin zal het nog wel meevallen, maar hoe meer er op komt te staan, hoe trager het ding wordt.
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

45 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  11:11:59  Toon profiel  Reageer met citaat
IK denk dat een HD van 7200 tpm wel iets kan schelen in de tijdsduur van het vinden van de file Maar mijn inziens gaat het bij het verwerken toch meer p de kwaliteit en kwantiteit van het inter geheugen... Ik heb zelf diverse pc systemen gebouwd en weet uit ervaring dat een snellere HD alleen goed werkt en effect kan hebben met voldoende geheugen. Als je een 4200 HD hebt liggen kun je beter kiezen voor een soepel sytreeem met bv 1 GB intern... De data overdracht van een midi is nml nooit sneller dan die van een HD Midi data wel maar we praten hier over een WAV file.

Al met hebben we allemaal een beetje gelijk maar voorkom het misverstand dat een snellere HD of meer Geheugen je systeem in dit geval de tyros sneller maakt. Om de overdracht soepeler te laten werken is in eerste instantie meer geheugen nodig .. Om soepeler te zoeken en te vinden op de HD is een snellere HD nodig

n/a
deleted

45 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  11:13:24  Toon profiel  Reageer met citaat
sorry voor de typefoutjes .. had haast hihih

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  15:54:49  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Maar met een snelle harddisk weet je zeker dat al je data snel wordt geladen en geschreven.
Aan de andere kant zijn de laptophardeschijven van 7200rpm verschrikkelijk duur.
Ze zeggen alleen dat bij een langzamere HD je T2 vast kan slaan... ik weet niet in hoeverre dat waar is...

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 31/10/2005 :  19:26:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Sinds donderdag de 27e een T2 in huis. Ik heb er goedkoop geheugen in gestopt (Corsair 2 x 256 MB en een muisstille Toshiba 40 GB 8 MB cache 5200 toeren. Harddisk recorden gaat feilloos, harddisk staat gemiddeld 4 van de 5 seconden met de handen in de broekzakken. Mijn vermoeden is dat die cache een hoop doet. De helft van de schijven op 't lijstje van Yamaha zelf zijn ook 5200 toeren.

Bert

Bewerkt door lacobo op 31/10/2005 19:27:47

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 01/11/2005 :  12:21:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Zie het antwoord van lacobo ,en je snapt waarom . . .. ,geen geldklopperij dus,
En bij aanschaf van een T2 bij Oostendorp kan voor een zeer schappelijke prijs een snelle Hdd worden aangeschaft.

Arno

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 01/11/2005 :  19:00:31  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Daar komt nog bij dat alle harddisks van 't lijstje van Yamaha niet het merk Yamaha dragen. Ze verdienen er dus geen cent aan.

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 01/11/2005 :  19:31:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert, ik neem aan dat je 5400 rpm bedoelt ? (5200 rpm's .... bestaan die wel ?)
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000