Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 volumes op de tyros 2 help help
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 18/04/2006 :  15:38:12  Toon profiel  Reageer met citaat
is het mogelijk om mijn VOLUMES standaard in te stellen
ik bedoel dus:
Drums Bas Chords en Rights
NIET in een reg ik bedoel hiermee VOOR DE HELE AVOND
ik kom in een zaal waar veeel bas hangt en wil gewoon mijn bas
ZACHTER zetten of mijn CHORDS harder dus NIET
van frequentie veranderen

waarom is er geen SETUP VOLUME regeling op de tyros2
nu kan ik voor elke style opnieuw bas instellen b.v

wie kan mij hierover informeren.............

ik kom van de ketron en die had een basis instelling waarvan ik kon gaan werken dus bas te zacht: gewoon schuifie omhoog etc etc
NU moet ik mijn frequenties gaan verdraaien ?????????????????????
wie komt met oplossing (buiten apart uitsturen natuurlijk )

thomusic@home.nl

Peter
Junior Member

66 berichten

Geplaatst - 18/04/2006 :  17:22:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Probeer eens met de compressor/equalizer.

Groetjes Peter
Ga naar bovenaan de pagina

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  10:20:19  Toon profiel  Reageer met citaat
dank je peter maar dat is steeds weer naar de equalizer grijpen en daar verander ik allen de freqwuenties mee
probleem is grote hoge zaal draagt de bas veeeel verder dan in kjleine zalen daarvoor wil ik gewoon een schuifregelaar voor volumes onderverdeeld in drums bas accomp en right thats all
nu kan ik ten minste sturen en doe niets af aan de styles die verhouding in de style zelf is goed maar de acoustiek bepaalt wat er harder of zachter mag........................

thomusic@home.nl

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  10:27:31  Toon profiel  Reageer met citaat
eigenlijk zoek ik gewoon een LOCK voor de volumeregeling in de mixing console

thomusic@home.nl

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  11:05:11  Toon profiel  Reageer met citaat
heb mijn oplossing gevonden
aangezien jullie het geen probleem vinden
ga ik er ook niet verder meer op in

bedankt voor de suggesties........

thomusic@home.nl

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  13:11:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Thomas,

Je spreekt over 'jullie' terwijl Peter als enige heeft gereageerd (met overigens een zéér goede suggestie)

Een equalizer is hét middel om zaal-specifieke eigenschappen te corrigeren. Zodra je gaat wijzigen in de afzonderlijke volumes van de parts doe je het, in mijn ogen/oren, niet goed. De onderlinge balans is dan op de hobbel.
Ik weet niet of je voor het optreden nog eens door de zaal loopt om het klankbeeld op verschillende punten 's waar tenemen, maar ga nooit uit van het geluid wat je waarneemt op de plaats waar je zit te spelen. Op jouw plek kan het véél te bassig klinken terwijl op tien meter van je af de sound te vlak klinkt. Daarom is het essentieel dat je de onderlinge verhoudingen/nivo's laat bestaan en aanpassingen doet met de stand van de low-EQ (of volume sublaag speaker)
Je meldt ook dat je met EQ's de frequenties verandert.... dit begrijp ik even niet

Mogelijk wil je jouw oplossing nog met ons delen ? .... ja toch zeker?

Bewerkt door T-Rossie op 19/04/2006 13:12:47

RONY
Junior Member

51 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  13:14:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi,

Het zou toch wel tof zijn mocht je ons verklappen wat de oplossing hiervoor is.

Groetjes,

Rony

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 19/04/2006 :  14:43:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik los dit probleem op met een 31 bands EQ op de master ( PA dus )en met de mengtafel.
Dit lukt vrij aardig, zeker met de T-2
een vereiste is wel dat je met goede klankkasten speelt en geen huppeldepup goedkoop merk want DAAR zit hem meestal het probleem !

Toch zou ik ook graag de truk weten AUB
groeten
sis

één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 21/04/2006 :  19:53:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik vind de bastrack ook te hard t.o.v. de rest!
Ik zet deze meestal 10 stapjes terug t.o.v. de preset.
Wanneer je de bas wilt regelen met EQ, Comp/Limeter etc.. wordt de rest ook aangetast.
Vooral de basdrum en andere lage sounds worden een stuk dunner van klank.
Je kunt de bastrack ook appart uitsturen, maar dan gaat deze niet meer door het mixergedeelte (Comp./limiter EQ, effect) al hoewel je toch vaak geen effect op de bastrack hebt, is dit mischien wel een oplossing voor jou

Groetjes Wim

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 22/04/2006 :  16:44:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Het kan dan aan mij liggen, maar laat ik de Tyros2 nou net het best uitgebalanceerde keyboard vinden qua opbouw/volumes.... wat ik ooit heb gehad. (dat zijn er nogal wat overigens)

Sis gaf het ook al aan, maar de kwaliteit van de weergevers (boxen) bepaalt in hoge mate hoe de uiteindelijke klank van de Tyros2 overkomt. "Slechte/goedkope boxen maken meer 'kapot' dan je lief is !"
Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak PLUS de kwaliteit van onze opnemers (de oren) om te bepalen wat iemand mooi vindt.

Oudere mensen horen in verhouding veel meer 'laag' dan 'hoog' en proberen dit te compenseren door overdreven veel hoog/midden uit te sturen óf de bas zachter te zetten

Ik kwam 's een keer bij een collega, die me onmiddellijk de 'frequentie-karakteristiek' van zijn superboxen liet zien. De speaker klonken snerpend scherp in het hoog.... zijn vrouw werd er gek van (ik ook). De beste man was sportduiker en had hierdoor een behoorlijke dip in zijn gehoor opgelopen/gedoken..... met als gevolg....etc. (zie hierboven)

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 22/04/2006 :  20:12:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik wil absoluut geen afbraak doen aan de geweldige T2, maar ik vindt de bastrack toch te hard van de rest.
Ik vindt de bas veel strakker en warmer klinken wanneer ik de bastrack zachter zet en het totaal wat meer bas.
Geloof me ik heb ook al genoeg keyboards gehad, en beschik over een goede PA installatie en heb de T2 over meerdere goede PA installaties en studio monitorboxen beluisterd.
Er is niets mis met mijn gehoor en heb geen hekel aan een stevige bas.
Deze moet voor mij strak en mooi rond klinken en niet te wollig.
Dit is niet alleen mijn bevinding maar ook van meerdere T2 gebruikers als wel muziekanten die ik gesproken heb.
De klank blijft altijd smaakafhankelijk zoals blijkt.

Groetjes Wim

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 23/04/2006 :  10:55:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Tyro, je moet eens experimenteren met de compressor, dit geeft een wereld van verschil, vooral in dynamic
Deze middag moet ik optreden , ik zal eens kijken welke intellingen ik gebruik, weet het nl niet zo uit mijn hoofd
Wat ik ook wel eens doe op een live optreden is de bas en de Bassdrum apart uitsturen via de extra outputs, deze kan je dan een extra EQ geven op de mengtafel naar je eigen wensen

Toch blijf ik bij mijn standpunt dat een goede PA doorslaggevend is !

Dan spreek ik over A-merken zoals bvb : meyersound, EAW, turbosound, adamson, l'acoustics, EV, dynacord, JBL, RCF, NEXO

Ik weet ook dat dit niet voor iedereen betaalbaar en weggelegd is !

Mijn 4 EAW kasten + processor kostten 5 jaar geleden een goede 6000 euro zonder eindtrappen , zonder mengtafel en zonder randapparatuur

En jawel , dit hoor je, dan pas komt de T-2 tot zijn recht

Groeten
sis

één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2

Bewerkt door n/a op 23/04/2006 11:06:35

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 23/04/2006 :  13:34:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben volkomen met je eens dat een goede PA uiters belangrijk is.
Een aantal merken die je noemt heb ik nog nooit van gehoord.
Wel van JBL,EV en Dynacord ik zelf heb alleen nog maar ervaring met Bose, Zeck en Mackie voor mij de laatste 2 goede prestaties.

De Compressor/Limeter in T2 is zeker van belang.
Ik zelf gebruik Attacky threshold +10 Low +0 Mid +0 en High +5.
Mijn ervaring is dat wanneer je threshold lager dan +0 insteld het geluid in elkaar wordt gedrukt vooral als je solo's met veel effect gebruikt en veel velocity.

De Comp/Lim. is sterk afhankelijk van je PA die je gebruikt.
Ik zelf stuur de Sub appart aan en regel de hoeveelheid sub op de mengtafel.
Voor zang gebruik ik weinig tot geen sub, en heb daardoor veel minder feedback dan vooreen.

De bas is ontzettend belangrijk voor een goede sound net als een goede PA en juiste instellingen op de mengtafel.

Groetjes Wim

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 23/04/2006 :  21:06:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Tyro,
Ik kan me voorstellen dat je de bastrack te luid vindt met de ATTACKY compressor instelling !! Op mijn installaties klinkt dat voor geen meter. (koptelefoon, homestudio speakers, PA-klein en PA-Groter(met sub)..... de laatsten Mackies)

TIP:
Zet nu de instelling 's op gewoon BASIC..... dat moet een verademing voor je zijn
Je kunt het bas-volume weer laten zoals het bedoeld is door Yamaha.

In de loop der jaren heb ik geleerd om compressors en EQ's zo weinig mogelijk of NIET te gebruiken. Luister eens naar de meeste commercials op de TV en Radio. Die zijn meestal verzadigd door een overmaat aan compressie en voorzien van een idioot hoge dosering hi-EQ.... walgelijk

Bewerkt door T-Rossie op 23/04/2006 21:08:13

thomusic
Average Member

118 berichten

Geplaatst - 24/04/2006 :  15:25:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Tuurlijk wil ik het wel delen maar ik denk dat de meeste mijn probleem niet goed door hebben op 1 na die ook spreekt van [b]subchannels...
het is inderdaad mogelijk om diverse parts extra te be-invloeden qua VOLUME dus NIET via frequentie ( die staat meestal wel goed )
het voordeel is op deze manier dat ALLE delen die je toekent aan het subkanal het VOLUME hoger of lager kunt regelen
dit blijft dan de hele avond zo......( zonder je styles of reg of mid te be-invloeden )
voordeel is dat je gewoon thuis op je eigen speakers kan blijven afregelen en in de ZAAL je verhoudingen kunt zetten ZONDER dat je door frequenties te verdraaien ook je rechterhand mee verdraaid.....
je frequenties verdraaien is acoustisch oplossen
volumes is dus werkelijk iets anders.............
hopenlijk snapt iemand nu wat ik werkelijk bedoel.........
ps over installatie niet te klage gebruik zelf een Master Blaster set een van DE betere dus............

thomusic@home.nl

Bewerkt door thomusic op 24/04/2006 15:28:22

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 24/04/2006 :  15:57:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Thomas,

Met alle respect, maar je bent zelf nogal redelijk tegenstrijdig in de vraagstelling en verderop in deze draad.
Bij de vraag spreek je van een zaal waar veel bas hangt, later schrijf je weer dat je het niet 'accoustisch' wilt oplossen maar met volumes.

Ik denk dat we allemaal wel jouw probleem begrijpen (onderschat ons niet ), maar dat je de oplossing in de verkeerde hoek zoekt- danwel de vraag onjuist hebt geformuleerd

Belangrijk is dat je de oplossing hebt waar je gelukkig mee bent.
Wij hoeven het niet persee eens te worden.

PS. Met een goede equalizer verander je absoluut niet de CHORD volumes wanneer je het bas-gebied (tussen 40 en ca. 200 Hz) corrigeert. Professionele audiobedrijven passen geluidsinstallaties niet op de zaal aan met volumes van afzonderlijke instrumenten maar met equalizers tijdens het 'inruisen' met een testsignaal (rose-/witte ruis) wat alle frequenties bevat.

Bewerkt door T-Rossie op 24/04/2006 19:58:59
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000