Auteur |
Onderwerp  |
|
vlbrgt
Senior Member

618 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 21:26:31
|
Dag iedereen,
Heb een vraagje voor de midi kenners. Bestaat er een sysex commando dat ik in een midifile kan gebruiken om een stylepart (R1, R2, B, CH1, CH2, Pad, PH1, PH2) te muten tijdens het synchroon afspelen van een midisong en een stijl. Het kan via stepchords in songcreator, maar ik zoek een mogelijkheid om het te doen vanuit een midi file. In de datalist reference van de T4 heb ik hier niets over gevonden.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 29/07/2012 21:27:05 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 22:23:02
|
Hoi Etienne,
Kijk dan eens op pag 101 van T4 Data list.
Groeten Wim |
 |
|
vlbrgt
Senior Member

618 berichten |
Geplaatst - 29/07/2012 : 23:00:31
|
Hoi Wim,
Bedankt voor het reageren.
Bedoel je bij Style - Section Control - F0 43 7E 00 ss dd F7 ?
Dat is bedoelt om de verschillende style sections zoals Intro1, Main A, .... enz aan of uit te zetten.
Maar ik doel op de 8 style parts : Rythm1, Rythm 2, Bass, ...., Phrase 2).
Misschien even dit ter verduidelijking van mijn vraag :
Ik maak in Songcreator met stepchords een akkoordschema. Tevens kan ik hier ook de verschillende styleparts (Rythm1, Chord1, ...) afzonderlijk aan of uit zetten. Ook het aan of uitzetten van een style sectie kan hier gebeuren (Intro, Main, ...) .
Na Expand heb ik een midi file , die ik dan bvb open in Mixmaster. De akkoorden en alle andere gegevens vind ik in deze midifile terug onder de vorm van sysex of meta of controller commando's. Echter de aan of uit toestand van de verschillende style parts, komen daar niet in voor !
Vandaar mijn vraag.
Mvg Etienne |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 19:47:24
|
Hallo Etienne,
OnOFF in Song cerator Chord is niet te vinden inde SYS/EX van de Tyros en de Mixmaster.
Dus kan ik je ook niet vertellen welk SYS/EX je moet hebben.
In Producer ook van MB kun je ze wel bewerken, maar heeft weer een kleine resolutie van chords en Lyrics.
Misschien heb jij er wat aan.
Groeten Wim |
 |
|
theplayer
Moderator

3047 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 20:49:28
|
Hallo Etienne,
Ik kan het verkeerd begrijpen,maar wat is er tegen om het volume (Ctrl 7) op 0 te zetten. Dat levert volgens mij hetzelfde effect op. Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 22:09:30
|
Is niet het zelfde.
Waanneer er weer een control 7 in de midifile voor komt wordt de part dan weergegeven
Ik zou dan eerder voor Control 11 gaan i.v.m. ballans maar ook daar weer als er dan control 11 in de midifile voor komt wordt de part dan weergegeven
In geval van chord expand worden er ook geen data op geslagen als de track op off staat.
En je hebt geen duidelijk overzicht.
Groeten Wim
|
 |
|
vlbrgt
Senior Member

618 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 22:44:22
|
Bedankt Wim en theplayer om te reageren.
Ga even uitleggen wat ik wil bereiken:
Ik vertrek met een volledige midi-file waar alles in is inbegrepen, akkoorden (XF), stijlsectie overgangen, lyrics, ... . Het betreft het liedje Il Silenzo van Nini Rosso (dit is nu wel een zonder lyrics). Hier heb je 5 maten in het begin waar er geen begeleiding moet zijn. De begeleiding (stijl) mag pas beginnen te spelen in maat 6.
Nu zet ik deze midi-file klaar voor opstarten door gelijktijdig stop/play te drukken. ACMP is On en Sync Start is On. Nu kan ik starten door (1)Start (in de style control knoppen) te drukken of door een (2)akkoord te spelen of een (3)noot (rechts) aanslaan.
(1)Start ik nu door START te drukken dan zal ik gedurende de eerste 5 maten toch de ritme sectie horen, en vanaf maat 6 wanneer het eerste akkoord ontvangen wordt zal de stijl volledig gaan meespelen. Nu is het de bedoeling om gedurende de eerste 5 maten helemaal niets van de stijl te horen. Daarom de vraag of het mogelijk is om in de midi-gegevens van de file bepaalde stijlparts te muten.
(2)Start ik door een akkoord te drukken dan zal de stijl onmiddelijk beginnen mee te spelen, en dat is dus ook niet de bedoeling.
(3)Start ik door een noot te spelen (rechts), dan zal de stijl niet onmiddelijk beginnen maar slechts bij het eerste akkoord dat ik zelf dien te spelen op het keyboard. Lijkt Ok maar echter éénmaal zelf een akkoord gespeeld met de linkerhand komen de akkoorden in de midi te vervallen (deze worden dan niet meer gevolgd).
@theplayer: Wat jij zegt is zeker een oplossing, maar hoe kan ik dit in een midi commando bewerkstelligen ? Ik bedoel dus het volume van bvb Rythm1 en Rythm2 van de stijlparts op 0 zetten in een midi-commando ? Als dat kan dan is mijn probleem opgelost.
Al bij al wil ik dit alles dus in een midifile hebben, zonder gebruik te hoeven maken van een registratie.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 30/07/2012 22:46:24 |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 22:59:01
|
Dan programeer je toch gewoon Cancel 3 opeenvolgende noten bijv. c,c#,d
style parts on/off kun je ook met registraties uitvoeren
Groeten Wim |
 |
|
vlbrgt
Senior Member

618 berichten |
Geplaatst - 30/07/2012 : 23:20:30
|
Wim,
Het cancel chord (3 opeenvolgende noten) mute alles behalve de rythm1 en Rythm2 secties. 4 opeenvolgende toetsen mute alles behalve Rythm1, Rythm2 en Bass.
Mvg Etienne |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 31/07/2012 : 00:28:21
|
Etienne
Je kan toch de OnOff in een song creator chords programeren. Even zo de track volumes.
Je kan ze naar elke locatie kopieren, plakken op een resolutie van 960 ticks,
Als je de eerste 5 maten niets wil van de style wil horen zet je ONOff toch op XXXXXXXX aan het begin van de song. En op locatie 5 weer op OOOOOOOO, Maar dat zet de midifile channel 09 t/m/ 16 ook op off als je geen style mee speelt.
Groeten Wim |
 |
|
magictouch
Junior Member

63 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 22:06:36
|
ik heb geprobeerd de codes te vinden maar kan ze niet vinden. heb een opname(midifile) gemaakt en alleknoppen(een voor een aan en uit) gedrukt maar die codes werken ook niet is het niet een idee om er een midifile van te maken
groetjes Marcel |
 |
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 01/08/2012 : 22:23:31
|
Digital Record > Song Creator > Tabb lad Chord > OnOff R1 On OOOOOOOO
Dit laatste staat in de midi file, en wordt bij Expand uitgevoerd.
In dit onderwerp komt het uitgebreidt ter spraake.
Groeten Wim |
 |
|
vlbrgt
Senior Member

618 berichten |
Geplaatst - 02/08/2012 : 08:57:04
|
Wim,
citaat: Je kan toch de OnOff in een song creator chords programeren. Even zo de track volumes. Je kan ze naar elke locatie kopieren, plakken op een resolutie van 960 ticks, Als je de eerste 5 maten niets wil van de style wil horen zet je ONOff toch op XXXXXXXX aan het begin van de song. En op locatie 5 weer op OOOOOOOO, Maar dat zet de midifile channel 09 t/m/ 16 ook op off als je geen style mee speelt.
Dit werkt inderdaad als je met de song creator werkt. Na een expand worden de kanalen 9 tem 16 ingevuld met de midi van de stijl, die tevens de akkoorden volgt, de verschillende parts aan/uit zet, .... Maar ik wil deze kanalen 9 tem 16 niet hebben. Bedoeling is kanalen 9 tem 16 te gebruiken met een zelf gekozen stijl. Kanalen 1 tem 8 kan ik dan eventueel gedeeltes van een midi file gebruiken, songspecifieke gedeeltes die niet voorkomen in een stijl.
Het probleem wat ik stelde doet zich ook maar enkel voor in de gevallen dat er niets door de stijl gespeeld moet worden. In het begin van een song bvb zoals in 'Il Silenzo' of ergens in de song zoals bvb in 'Waka Waka'.
********** Heb het momenteel opgelost als volgt: In de stijl die ik wil gebruiken zet ik in de INTRO 1 (is meestal toch maar gewoon een count-in)alle noot-midi op velocity 1 (geen geluid dus),of eventueel gewoon de noot ON midi verwijderen kan ook. Dus als ik nu in het begin van de midi de INTRO 1 op ON zet dan speelt deze (stilte) totdat het commando INTRO 1 OFF ontvangen wordt. Kan eveneens gedaan worden ergens willekeurig in de song.
Mvg Etienne
|
 |
|
|
Onderwerp  |
|