Auteur |
Onderwerp |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 29/08/2012 : 11:00:53
|
Hallo, men kan in Midi vastleggen dat KBD-Voice door de Midi opgeroepen wordt. Echter worden "Balance"-instellingen, wijzigingen tussen verschillende registraties niet in deze opdracht meegenomen. Via "Registration Sequence" kan men het veranderen van registraties in een gewenste volgorde vastleggen (met alle subtiliteiten inbegrepen), dit kan dan bediend worden via de "Tabknoppen" of via een pedaal. Nu de vraag: zou de werking van "Registration Sequence" kunnen bediend worden via een opdrachtregel in de midifile ? Ik bedoel dus dat de midifile automatisch naar een vooraf ingestelde registratie zou schakelen. Ik heb al gezocht in de "DataList", maar heb niets gevonden. Waarschijnlijk zal het wel niet bestaan, doch mocht het kunnen zou dit toch een ferme sprong voorwaarts zijn in het automatiseren van het KBD-spel. VrGr eddy |
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 13/09/2012 : 16:45:09
|
Hallo jongens, je houdt het niet voor mogelijk, maar er bestaat daadwerkelijk een systeem om het pedaalgebruik via "SYSEX" te bedienen. Het is een relais (Open/Close) dat door "SYSEX"-instructies in de midifile bediend wordt, aangesloten op KBD met een midikabel en een "jack"-stekker via de ingang voor "Assignable Footpedal". Etienne heeft dit gevonden en me een demonstratie gegeven met dit relais (van Midi Solutions Relay), en daadwerkelijk : het werkt !! Niet zo gemakkelijk om in te stellen voor zo'n "SYSEX-analfabeet" zoals ik, maar Etienne is hier een "Crak" in en met zijn hulp lukt het wel. Dankjewel Etienne. Dit merk (zullen er waarschijnlijk nog wel anderen zijn) heeft een hele rits aan relais en midibediende-apparaten. VrGr eddy |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 14/09/2012 : 14:06:41
|
Dit zou nog eens een leuk systeem zijn om standaard te voorzien in de eventuele opvolger van de Tyros !? Op m'n wenslijstje voor Yamaha: een aantal pedaalfuncties in te stellen via SYSEX in de midi ( en liefst gemakkelijk). VrGr eddy |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 19/09/2012 : 12:16:42
|
Systeem is geïnstalleerd en werkt tot nu toe naar wens. Uitleg op eenvoudig verzoek. VrGr eddy |
|
|
|
Onderwerp |
|