Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Andere voices
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Erwin B
Junior Member

52 berichten

Geplaatst - 30/10/2005 :  17:50:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag mensen,

Ik ben hier nieuw op het forum maar lees hem regelmatig.
Ik wil zelf de T2 aanschaffen maar heb een brandende vraag.
Als ik het zo lees spelen de meeste van jullie thuis of als 1-mans formatie.
Ik speel in een 5-mans formatie band lichte rock en moderne nummers.
Thuis vindt ik het heerlijk om gewoon te "rotzooien" met alle stylen die er zijn.
Mijn vraag is dus eigenlijk: Zijn er voices die bv op de Motif ES aanwezig zijn???? .
Bijna alle demo's die er zijn hebben sax/guitaar/strings/orgel in zich maar een modern klinkende demo is er eigenlijk niet.

Erwin

n/a
deleted

10 berichten

Geplaatst - 02/11/2005 :  00:30:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Erwin, ik begrijp je vraag niet zo goed. Je vraagt of er klanken van de Tyros 2 ook in de Motif ES zitten ?

Ik denk dat zeker voor jouw doel, de Tyros 2 zeer geschikt is. In de band kun je helemaal los gaan met de super mooie orgels en blazers die erin zitten met Articulation technologie, uiteraard ook de piano, saxen en andere typische bandinstrumenten. Je kan in de band ook gebruik maken van de harddiskrecorder. De bandleden zullen versteld staan !

Thuis kun je inderdaad lekker aanrommelen met de interne Styles.

Volgens mij zitten in een Motif ES, wat alleen een synthesizer is met sequencer en sampleplayer, wel veel Sweet- en megavoices van de Tyros 1, maar articulation heeft die Motif nog niet.

Een Motif is dan ook veel meer een echte studio/podium klankenbak waarmee je uitstekend producties kunt maken, en kunt optreden. Styles heeft die Motif dus niet.

En het prijsverschil is natuurlijk ook nadrukkelijk aanwezig. Ligt dus aan de toepassing of je voor een Tyros 2 of Motif moet gaan. Ik zou voor de Tyros 2 gaan, tenzij je een 76 of 88 toetsenversie nodig hebt. Die is er van de Tyros 2 nog niet.

Ga naar bovenaan de pagina

Erwin B
Junior Member

52 berichten

Geplaatst - 02/11/2005 :  17:43:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Hans bedankt voor je reactie.
Ik bedoel eigenlijk andersom.
De Motif is inderdaad echt een synth met dus ook echte synth voices
Saw/lead/choir/spacie etc.

Ik hoor op de demo's en van alle reactie'a dat de voices op de Tyros2 echt te gek zijn (blazers/orgels/piano etc) convencionele geluiden dus.

Een demo met echte synth sounds is nog niet te vinden op het internet vandaar.
Maar ik begrijp uit het antwoord van jou dat de Tyros2 geschikt is voor mijn doeleinde.
Nogmaals bedankt voor je reactie

Erwin

theplayer
Moderator

3053 berichten

Geplaatst - 03/11/2005 :  08:35:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Erwin B

De Motif is inderdaad echt een synth met dus ook echte synth voices
Saw/lead/choir/spacie etc.

Erwin

Hallo Erwin,

Ook de Tyrossen hebben een hoop synth-sounds welke onder de knoppen 'Pad' en 'Synth' verborgen zitten. Natuurlijk niet zoveel als in de Motif. (ong. 100 in Pad en Synth samen)
Maar je kunt met de aanwezige parameters binnen de voice creator erg leuke dingen doen. Ook is het mogelijk om er 3 over elkaar te leggen.
Bekijk de datalist van de tyros2 eens. Daar staan alle klanken in.
Groetjes

admin
Forum administrator

300 berichten

Geplaatst - 03/11/2005 :  16:05:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van admin  Reageer met citaat
Hallo Erwin,

Ik denk dat je veel beter een mooie Motif ES kunt aanschaffen voor de doeleinden waar je het voor gaat gebruiken. De synth geluiden die in de Motif ES zitten, zijn maar sporadisch te vinden op de Tyros 2. Bovendien is een Motif ES6 goedkoper, maar wel met het fijne klavier, zoals de Tyros 2 heeft. Er zitten alleen geen styles op. Wel veel spectaculaire loops die je met akkoorden aan kunt passen. Voor in een band heb je hier nogmaals veel meer aan denk ik. Ook met deze synth kun je lekker alleen knooien

Groetjes, Henk Oostendorp

Soneg
Advanced Member

1659 berichten

Geplaatst - 03/11/2005 :  16:38:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
of je koopt ze allebei
Arno,

Bewerkt door Soneg op 03/11/2005 21:07:17

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 04/11/2005 :  22:40:26  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
As je zou moeten kiezen, zou ik inderdaad in jouw opzicht ook een Motif ES nemen. Ik gebruik in mijn band de Motif van de muziekschool, en dat lukt prima.
(thuis wél een keyboard)

Martijn
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000