| Auteur |
Onderwerp  |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 29/04/2006 : 12:32:49
|
hoe kan ik in de tyros een midifile tegelijk met een wav laten starten of eventueel een wav koppelen aan een midifile ZONDER een hd recording te maken ....???????
bij de tegnwoordige sequensers is het mogelijk een sync toon te gebruiken voor het starten van een wav kan dit ook op de tyros2 ????????????????? bv c7 noot in een midifile start de wav ????????????????????????????
thomusic@home.nl |
|
|
Soneg
Advanced Member

1659 berichten |
Geplaatst - 29/04/2006 : 17:15:32
|
Helaas, is dit niet mogelijk Ik heb Yamaha gemaild of dit met een software update te realiseren was, maar hier geen reactie op gehad. Bij solton heet dit Rass, Real audio sound synchronisation. Dus afwachten maar
Soryt |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 29/04/2006 : 18:07:17
|
Je kunt natuurlijk wel een sample (geimporteerde wave) aan sturen met midi(file)
Groetjes TYRO |
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 03/05/2006 : 17:10:49
|
quote: Originally posted by tyro
Je kunt natuurlijk wel een sample (geimporteerde wave) aan sturen met midi(file)
Groetjes TYRO
verklaar u nader graag mag per email
heb net een wav onder een reg gezet zodra ik doorschakel in de reg start de wav opnbieuw als ik ditzelfde doe met freeze aan ook kreeg plotseling blauw scherm na opnieuw opstarten en resetten system zat er du een behoorlijke fout in mijn split instelling na deze opnieuw gesaved te hebben is alles weer ok heb nu verschillende wavs lopen maar wel in de titel aangegeven hd dus start en laad ik hem zelf even om verdere problemen te voorkomen
hoop alleen niet dat me dit op het podium vaak gebeurd anders ben ik weer zo yamaha af......
thomusic@home.nl |
 |
|
|
tyro
Advanced Member

1389 berichten |
Geplaatst - 03/05/2006 : 18:13:42
|
Ik vraag me af of je de juiste procedure volgt.
Volgens mij sla je onder de registratie een wave vanaf de harddisk op en geen sample uit de costum voice bank.
Een sample importeer je in voice creator menu > wave import en opslaan in de costum voices. De sample's uit de custom voices worden opgeslagen in het ram geheugen op je simm.
Bij harddiskrecorde > select > wave import, wordt de wave opgeslagen in de root van de harddisk of anders zelfgemaakte mappen. Dit is geen sample maar een audiofile die je alleen kunt afspelen, stoppen etc..
Wanneer je een wave (audio op de hd) opslaat onder een registratie door HD aan gevinkt te hebben bij memory en dan switcht tussen registratie's zoekt de tyros iedere keer de hardeschijf af naar de volgende audiofile en zal daardoor in de war kunnen raken.
Wanneer je de wave's importeert in de customvoice bank kun je ze gewoon triggeren als een normaal geluid.
Bv. een drum sample om de maat met de lengte van een maat in een track te zetten met als sound de sample uit de customvoice's Je zult dan wel het juiste tempo moeten hebben of de wave aanpassen in een extern programma's als bv. soundforce.
Je zou ook sample's kunnen gebruiken als bv. een intro en aan het begin van de midifile te zetten.
groetjes Wim
|
 |
|
|
thomusic
Average Member

118 berichten |
Geplaatst - 04/05/2006 : 08:50:07
|
bedankt weer wim dat zou het kunnen zijn ik laat nog wat weten als ik er uit ben................
thomusic@home.nl |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 06/05/2006 : 18:01:57
|
hallo ik heb vandaag de tyros2 opgehaald en nu ben ik op zoek na de style van nora jones.het is een soort balled jazz. welke stylenaam is het? wie kan mij helpen?
dave |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 06/05/2006 : 18:58:41
|
| Don't know why (Norah Jones) Country, EasyCountry tempo 88 |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 07/05/2006 : 13:05:35
|
dankje wel voor de reactie
dave |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 07/05/2006 : 13:12:14
|
hallo wie weet wat de accoorden zijn van don't know why van norah jones. ik kom erniet uit wie kan mij helpen
gr dave
dave |
 |
|
|
Berend
Junior Member

82 berichten |
Geplaatst - 07/05/2006 : 15:02:05
|
Dave,
De bladmuziek met akkoorden kun je downloaden op:
http://home.iae.nl/users/rvloef/voorjou.html
Klik op bladmuziek en ga naar de map "Pieter/bladmuziek-modern/"
Daar staat hij ergens tussen. Zorg wel dat de internetbrowser FTP ondersteunt.
Groetjes, Berend
|
Bewerkt door Berend op 07/05/2006 15:03:19 |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 07/05/2006 : 16:21:02
|
dank u:P
dave |
 |
|
|
theplayer
Moderator

3053 berichten |
Geplaatst - 07/05/2006 : 17:03:04
|
quote: Originally posted by thomusic
hoe kan ik in de tyros een midifile tegelijk met een wav laten starten of eventueel een wav koppelen aan een midifile ZONDER een hd recording te maken ....??????? thomusic@home.nl
Hallo,
Ik weet niet zeker of het werkt, want ik heb mijn Tyros op het moment niet thuis staat. Kan het dus niet proberen. Maar probeer eens het volgende. Bij het maken van de registratie bank, zet je alleen bij de eerste registratie een vinkje bij HDR. Bij de volgende registraties op die bank haal je het vinkje weer weg. Nu wordt alleen maar bij de eerste registratie een wave gekozen. Dan zet je in de midifile de volgende sysex: F0 43 73 01 50 19 00 00 dd F7 (controle harddiskrecorder) Op de plaats van dd gebruik je: 00H: start; 01H: Stop; 02H: Pause. Je zou dit eens kunnen proberen. Groetjes,
Frans
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 11/05/2006 : 22:18:04
|
hallo,
ik heb sinds zaterdag een tyros 2 en ik wil weten hoe ik op het internet komt. wta moet ik dan allemaal doen. want ik snap er niks van wie kan mij het duidelijk uitleggen helpen!!
gr dave
dave
dave |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3293 berichten |
Geplaatst - 11/05/2006 : 23:05:06
|
Hoi Dave,
Je hebt deze vraag ook al in een andere 'draad' gesteld. Dit heet met een moeilijk woord "cross-posten" en kun je beter niet doen. Je kunt beter een nieuw onderwerp (topic) starten zodat iedereen de vraag kan zien zodra iemand het forum bezoekt.
Wat heb je al geprobeerd om het wel te gaan snappen ? (bijv. handleiding lezen ?) Heb je een goede USB interface ? Waarom wil je al zo snel op internet ? |
 |
|
|
dave
Average Member

160 berichten |
Geplaatst - 12/05/2006 : 14:16:14
|
hallo,
ik heb nog een vraag.ik heb een beetje rond zitten neusen en als ik nu een style aan klik dan gaat de baslijn niet met me mee als ik un ander accoord aantik.de baslijn blijft zeg ma steeds in de c ma de rest van de intrumenten gaan wel mee... hoe moet ik dit veranderen??
dave
dave |
 |
|
| |
Onderwerp  |
|