Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 Eerste optreden met Tyros2 !!
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 23/11/2005 :  02:11:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Vanavond (eigenlijk gisteravond) zijn we voor het eerst met de T2 'op pad' geweest..... een echte belevenis

Met name de drums, saxen, blazers en Organs hebben een enorme kracht gekregen in vergelijking met de T1.

Een topper, dat is zeker !!

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 23/11/2005 :  07:56:46  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie, ben afgelopen maandag ook voor het eerst op pad geweest met de T-2

Ik had nog even de tijd voor het optreden om te stoeien met de interne compressor en dat bracht een verrassend resultaat op
hij klinkt dan nog krachtiger en gedefinieerder

Dit zijn de instellingen :
threshold offset +10
gain offset low +2, mid +3, high +3

Dit zal uiteraard afhankelijk zijn welke PA er op aangesloten is maar het verschil was duidelijk waarneembaar vergeleken met de standaard instelling

sis
Ga naar bovenaan de pagina

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 12/12/2005 :  11:39:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo beste Tyros 2 collega's,

Ik wil graag met jullie iets delen wat ik gisteren heb meegemaakt op een optreden :

Ik zat in een zaal waar zo'n gemiddeld 250 personen komen ( meestal stijldansers ) !

voor deze personen speel ik al 10 jaar ( 25 contracten per jaar ) !
Bij mijn eerste nummers zag ik al dat de mensen anders reageerden, zoiets van ; wat is dat hier allemaal !!
Nader verloop van de namiddag werd mij duidelijk dat er meer werd gedanst dan toen ik nog met de PSR 8000 optrad !

Na afloop van het optreden ben ik op een leuke wijze door veel mensen gefeliciteerd met mijn nieuwe T2 en de sublieme styles en klanken die eruit kwamen !
Ook de inrichter was onder de indruk, hij overweegt, om mij meer contracten aan te bieden

Ze hadden nog nooit zo lekker gedanst zeiden ze op bvb een : beguine, samba, quick-step enz...

Als dat geen reden is om fier te zijn hé , met dank aan Yamaha natuurlijk !!!

Deze week moet ik terug 3 maal optreden, ben benieuwd of de trend hem gaat voortzetten !!

In ieder geval, het is een schot in de roos

Groeten
sis

soundman40
New Member

41 berichten

Geplaatst - 12/12/2005 :  19:52:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van soundman40  Reageer met citaat
Hoi Rossie,

Ik zit altijd te stoeien met de instellingen van de registraties op de T2, met name in de blazers. Ik stel de effecten, de chorus en de dsp bij. Wellicht heb jij een betere methode om de echtheid van een instrument enigszins te benaderen. Wil je mij vertellen, wat je aan de instellingen veranderd?? Overigens de tango's van malando met de mooie Jazz-accordeon doet het goed.

groeten Joop,
soundman 40

T-Rossie
Moderator

3293 berichten

Geplaatst - 12/12/2005 :  22:49:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Joop,
Ik verander eigenlijk helemaal niks en gebruik de standaard OTS-sen, die m.i. zéér realistisch klinken.

De 'kunst' is denk ik het gebruiken van de sounds zoals Yamaha het heeft bedoeld.
Regelmatig zie/hoor ik mensen bijvoorbeeld een solo-trumpet sound bespelen als was het een piano of orgel... met volle akkoorden en/of glissando's. Deze technieken maken het dat instrumenten onnatuurlijk gaan klinken.

Zéker nu we Super Articulation Voices hebben komt het nog meer aan op de vaardigheden van de toetsenist om het áf te maken zo het hoort.

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 13/12/2005 :  07:40:42  Toon profiel  Reageer met citaat
T-Rossie heeft hier wel gelijk !!

Ten eerste moet je weten hoe een bepaald instrument moet klinken .
Dat is belangrijk om bvb de SA sax te bespelen, dat vergt enige oefening op het keyboard, want het is voor het eerst dat zoiets mogelijk is op een keyboard, dit geldt trouwens voor meer instrumenten ( vooral blazers en gitaren )!

Ik heb het voordeel omdat ik vroeger arrangementen schreef voor Big-Bands !

Dan moet je echt weten wat een sax , trompet, trombones enz... allemaal kan !

Dus het is een kwestie van oefening

Wat de OTS bereft gebruik ik zelden of nooit de fabrieks-instellingen

Ik wil mijn eigen identiteit aan het keyboard geven, anders klinken ze allemaal hetzelfde

succes

sis

Bewerkt door n/a op 13/12/2005 07:41:39

slhwijnands
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 08/05/2006 :  18:15:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo T2 spelers,

Tijdens een optreden met de T2 gebeurde het volgende,
de french musette en de golden trumpet 'schreeuwden' letterlijk door de luidsprekers heen. Bij andere voices heb ik geen problemen. Ligt dit nu aan onze installatie of aan de T2 zelf?? Ik heb bij deze voices de hoge tonen letterlijk gehalveerd want het is niet om aan te horen. Wie weet een goede afstelling hiervoor?

groetjes

Sandy

Bewerkt door slhwijnands op 08/05/2006 18:16:38

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 08/05/2006 :  20:19:33  Toon profiel  Reageer met citaat
welke luidsprekers gebruik je ?
sis

één van de weinige beroepsmuzikanten met EAW en de tyros 2

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 08/05/2006 :  22:17:35  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik vind persoonlijk ook dat de French Musette vrij schel klinkt in Intro II, veel scheller iig dan in de T1. En ook de Golden Trumpet zelf is vrij schel, misschien lag het aan je trompetkeuze... miss beter een andere, minder schelle trompet?

Martijn

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 09/05/2006 :  07:46:35  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Originally posted by Tyr0s_Fre4k

Ik vind persoonlijk ook dat de French Musette vrij schel klinkt in Intro II, veel scheller iig dan in de T1. En ook de Golden Trumpet zelf is vrij schel, misschien lag het aan je trompetkeuze... miss beter een andere, minder schelle trompet?

Martijn

Maar die schelle klanken waar hier over gesproken wordt zijn wel natuurlijker ( zoals de echte instrumenten )
Bij de intro 2 zou je het volume eventueel iets minder kunnen zetten !
en uiteraard, goede luidsprekerboxen hebben hier minder last van .
Ik in ieder geval niet
sis

Bewerkt door n/a op 09/05/2006 07:47:16

slhwijnands
Starting Member

19 berichten

Geplaatst - 10/05/2006 :  18:35:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Na de repetitie van gisteren blijkt toch dat het aan de klanken zelf ligt en niet aan de installatie. Andere voices klinken gewoon perfect juist de french musette klinkt van nature gewoon veel scheller dan welke accordeon dan ook, dit geld ook voor de golden trumpet. De sweet trumpet klinkt nog altijd het beste maar da's een eigen mening. Ik wil ook niks kwaads zeggen over de silver trumpet want die klinkt heel goed!!
Ik zet met de equalizer functie de hoge tonen iets minder en dan is het wel degelijk opgelost.
groetjes

Sandy

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 11/05/2006 :  10:30:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Forum Leden

Is het niet een kwestie van smaak en wat men goed vindt klinken. Ik bedoel ieder individu hoort en beoordeeld geluiden op zijn eigen manier en dan heb ik nog niet over de kwaliteit van de geluidsinstallatie.

Ik geef de voorkeur aan een goede hoofdtelefoon i.p.v. de TYROS2 speaker set. De hoofdtelefoon klinkt vele malen beter.

Discussies over instrument geluiden is bijna zinloos. Dat is persoonlijk.

Jan Bruijn

n/a
deleted

1312 berichten

Geplaatst - 11/05/2006 :  11:55:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan , klopt
maar als we de originaliteit van de instrumenten ontleden klopt het vrij aardig
Zo is een Musette accordeon op zichzelf al vrij scherp, dit geld ook voor blazers en zeker als ze versterkt worden door een microfoon !
Aangezien ik veel studio-opnames doe kom ik dit verschijnsel regelmatig tegen
groeten
sis

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000