Auteur |
Onderwerp |
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 11/02/2013 : 17:36:50
|
Hoi,
Ik ben inmiddels een beetje gevorderd mer het instuderen van het nummer "Once Upon A Time In The West". Voordat alles er goed inzit duurt het nog even maar dat krijg ik wel spits. Een ding echter is voor mij een raadsel. Hoe krijg ik het voor elkaar om met het voetpedaal (zwelpedaal dat op de MFC 10 zit) het geluid harder en zachter te spelen? Is er een techneut die mij daarin wegwijs kan maken?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 11/02/2013 : 23:32:48
|
Hans, Op het tabblad "function" ga je naar "Midi" Vervolgens druk je op Edit, dan zie je rechts boven het tabblad MFC10 staan. Als je nu goed kijkt zie je aan de onderzijde "Foot controller Setting" , dit is voor het instellen van het zwel pedaal. Selecteer bij "Function" Volume en bij"Part" Keyboard. Als dit naar wens functioneert moet je hem nog wel als midi instelling in je user geheugen opslaan in je midi tab blad !
Succes,
Soryt |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 12/02/2013 : 09:52:22
|
Hoi Soryt,
Ik heb je aanwijzingen opgevolgd, en het werkt. Met het zwelpedaal controleer ik nu right 1-2-3 en left. Maar de style reageert niet op het zwelpedaal. Moet ik daarvoor nog een andere instelling maken?
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 12/02/2013 11:02:27 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 12/02/2013 : 19:05:03
|
Dat je stijl niet reageert is precies de bedoeling, als je met een band speelt heb je ook geen controle over je mede muzikanten. Dit komt veel realistischer over voor je toehoorders (en jezelf). Als je dit toch prettig vind dan moet je toch een extra zwel pedaal de FC7 van Yamaha gebruiken om het totaal volume te controleren.
Gr, Soryt |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/02/2013 : 10:14:29
|
Hoi Soryt,
Met name in het nummer ""Once Upon A Time In The West" maar ook in andere nummers komt het voor dat het gehele orkest (zo noem ik mijn Tyros 3)harder of zachter gaat.
Ik heb bij Oostendorp info e.d. gevraagd over de FC7. Is niet al te duur en een mooie uitbreiding voor mijn muziek.
Bedankt voor de antwoorden.
Met muzikale groet, Hans
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 13/02/2013 : 18:19:50
|
@Hans,
Dus als ik het goed begrijp kun je met de MFC10 niet al het volume regelen met het zwelpedaal, en dien je de style appart te regelen ????
Da zou jammer zijn dan....
Bevalt die MFC10 je Hans??? is het een welkome aanvulling en is het makkelijk te bedienen tijdens het spelen??
Ik zat nl er ook aan te denken om een MFC10 aan te schaffen.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 13/02/2013 : 19:45:36
|
Hallo Hans,heb effe een rare vraag, als ik het goed begrijpt ben jij met het lied Once Upon bezig. ben ik ook aan het proberen.( op mijn manier) is daar simpele bladmuziek van te krijgen. kheb van een site wel een blad uitgeprint, maar dat is meer voor profesionals heb ik het idee. ik speel misschien ( teveel) uit mn hoofd. maar bladmuziek maak het net effe beter. B.V.D.
DWest blijf beslist Tyros hobbyist.!!
DWff |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 13/02/2013 : 23:06:25
|
Hallo
http://www.wikifonia.org/
Op deze link is de makkelijke versie van, Once upon a time in the west, gratis te downloaden als .pdf.
Suc6
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 13/02/2013 23:10:00 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 13/02/2013 : 23:36:37
|
Dat is een mooie site Frans, ga 'm bij mijn favorieten zetten, dank je wel.
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 13/02/2013 23:37:24 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 14/02/2013 : 07:25:17
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
@Hans,
Dus als ik het goed begrijp kun je met de MFC10 niet al het volume regelen met het zwelpedaal, en dien je de style appart te regelen ????
Da zou jammer zijn dan....
Bevalt die MFC10 je Hans??? is het een welkome aanvulling en is het makkelijk te bedienen tijdens het spelen??
Ik zat nl er ook aan te denken om een MFC10 aan te schaffen.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl
Hoi Toine,
1. In de gevallen dat je een handje tekort komt is de MFC 10 een hele uitkomst. Ik kan mij wel voorstellen dat een gevorderde speler minder vaak een handje tekort komt, maar dat moet bij mij nog komen. Ik vind zelf dat de MFC10 gemakkelijk te bedienen is. Je moet wel ruimte hebben onder het keyboard dus een keyboardstand die bv een staander naar voren gericht heeft is dan niet handig.
2. Het is juist dat je met de MFC10 met het zwelpedaal right 1-2-3 en left kunt beinvloeden, maar niet de style. Een oplossing daarvoor is het voetpedaal de MC7 zo heb ik begrepen uit de info. Met dat pedaal ""stuur"" je de eerder genoemde right 1-2-3- alsmede de style.
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 14/02/2013 08:08:20 |
|
|
|
Onderwerp |
|