Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 beetje verdrietig defect geluid.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 22/06/2013 :  23:23:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik ben een beetje verdrietig geen geluid meer enkel heel zachtjes.
Via de koptelefoon werkt het wel perfect.

Als ik hard op de 2 pluggen duw (Die in de bas box zitten) werkt het wel maar zodra ik het los laat valt het geluid gelijk weer weg.

Is er een elektronica persoon die dit voor mij kan repareren ? een nieuwe speaker set aanschaffen is mij veel te duur. Hoop echt dat iemand mij kan helpen.

het gaat om de aansluitingen in deze box de standaard set

ik zou heel erg blij zijn als iemand dit voor mij kan fixen. ik, woon in leiden. Uiteraard tegen een redelijke vergoeding.

creativiteit begint in het hoofd

http://www.realspawn-productions.com/muziek/

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  13:17:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Ik denk dat een nieuwe kabel de oplossing is voor je probleem.

Succes,
Soryt
Ga naar bovenaan de pagina

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  13:22:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
dat weet ik niet zeker omdat als ik er hard op duw (beide kabels) de pluggen zeg maar scheef binnen in worden gedrukt en dan wel contact maken. Iemand een tip waar ik beide kabels zou kunnen bestellen.

Al loop ik dan risico dat het niet aan de kabels ligt

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  15:31:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Als het om de standaard kabels gaat van de T3, zijn deze gewoon in een reguliere muziek handel verkrijgbaar, of via Oostendorp online bestellen.
Maar misschien dat de chassis delen op de box niet meer goed contact maken, even de box openmaken en kijken wat het kan zijn ,kan nooit geen kwaad, al lijkt het mij wel een stevige constructie waar weinig mee fout kan gaan, of misschien de kabels van een andere T3 even lenen.

Suc6

Grt.
Frans

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  16:19:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb niet direct een oplossing, maar wil je vertellen wat er is gebeurd? Is de subwoofer gevallen of hard tegen een muur gekomen? Hebben de snoeren een klap gehad of is er per ongeluk hard aan getrokken?

De antwoorden kunnen misschien iets helpen in het vinden van de oorzaak, zodat je gerichter kunt laten repareren.

Maarten

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  16:41:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
de subwoofer is niet gevallen wel is hij laatst meegeweest voor
een huiskamer concert. Het viel mij wel op dat beide pluggen er wat
scheef inzaten (Wellicht met het vervoer klem gezeten)

Ik durf zelf gewoon niet zo zaken open te schroeven waar ik geen verstand van heb en helaas geen mede tyros 3 gebruiker in mijn buurtje.

denk dat ik dan eerst maar de kabels bestel ?

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 23/06/2013 :  19:20:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Het klinkt alsof er tijdens het transport (te) hard tegen de kabelpluggen bij de subwoofer is gedrukt. Het is altijd beter vóór transport de kabels er uit te trekken, maar daar heb je nu niets aan.

De vraag is nu: ligt het probleem bij de kabelpluggen of binnenin de subwoofer?

1) Als je de kabels uit de subwoofer trekt, en je kijkt naar de kabelpluggen, zijn die pluggen dan recht?
2) Als je, zonder dat de kabels in de subwoofer zitten, tegen de kabelaansluitingen van de subwoofer drukt, zit daar dan beweging in?
3) Tot slot: als je de kabelpluggen in de subwoofer hebt geprikt, en je drukt zo hard dat het geluid het weer doet, zitten de pluggen dan scheef? En zo ja, komt dat dan omdat de pluggen scheef zijn en de aansluitingen recht, of andersom, dus dat de pluggen recht zijn, maar de aansluitingen scheef naar binnen zakken?

Uit je verhaal maak ik op dat de pluggen recht zijn, en dat de aansluitingen op de subwoofer scheef naar binnen gedrukt worden. Maar ik wil het even zeker weten.

Wat nu te doen:
a) Als de kabelpluggen scheef zijn, en de aansluitingen onbeweeglijk: nieuwe kabels bestellen.
b) Als de kabelpluggen recht zijn, en de aansluitingen bewegen naar binnen: vind een handig neefje, buurjongen, elektronicazaak in de buurt en vraag of zij hem voor je kunnen open maken en/of repareren.

Een lichtpuntje is dat er wel geluid uit komt als je hard de pluggen erin duwt, en dat betekent waarschijnlijk dat de ophanging van de aansluitingen los gelaten heeft/gebroken is. Een handig iemand zou dat relatief simpel moeten kunnen verhelpen.

Tip: mocht de subwoofer open gaan, maak er dan een foto van en plaats die hier. Dan kunnen we mee kijken.

En anders kun je contact opnemen met de winkel waar je hem gekocht hebt (Oostendorp?), misschien kunnen zij iets voor je regelen. Een telefoontje is zo gedaan. En dan is het handig als je bovenstaande vragen beantwoord hebt, zodat de winkelier een betere inschatting kan maken.

Maarten

Bewerkt door maartenb op 26/06/2013 13:30:25

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 26/06/2013 :  12:47:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb zojuist een nieuwe kabel besteld bij Oostendorp :)
en nu maar hopen dat daar het probleem mee is opgelost.

ik denk dat het idd om deze optie gaat.

a) Als de kabelpluggen scheef zijn, en de aansluitingen onbeweeglijk: nieuwe kabels bestellen.

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 06/07/2013 :  09:12:06  Toon profiel  Reageer met citaat
En?

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 10/07/2013 :  12:09:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik ben weer blij geluid is zelfs beter dan ooit
wellicht zijn de kabels nooit geheel goed geweest.

ik kan weer herrie maken :)

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 10/07/2013 :  13:55:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat vind ik super om te horen! Ik ben blij dat je weer kunt spelen. Geniet lekker van je verbeterde geluid!

Maarten

Realspawn
Average Member

278 berichten

Geplaatst - 11/07/2013 :  00:21:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Realspawn  Klik om Realspawns MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
zelf ook superblij hiermee :)

Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000