Auteur |
Onderwerp |
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/06/2013 : 18:18:34
|
Hoi,
Is er een forumlid dat al iets heeft vernomen van de opvolger van de Tyros 4?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 27/06/2013 : 18:37:30
|
Hoi Hans,
Ik denk dat zodra er iets bekend over wordt gemaakt, het ook meteen op dit forum wordt geplaatst (enkelen van ons zijn volgens mij ook actief op buitenlandse yamaha fora).
|
|
|
omer
Average Member
177 berichten |
Geplaatst - 28/06/2013 : 10:26:27
|
Ik zit niet te wachten op een volgende Tyros, maar wel op eventuele uitbreidingen tegen een betaalbare prijs. Groetjes, Omer |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 12/08/2013 : 11:24:11
|
Om hier even verder te gaan:
Toine, hoe betrouwbaar is jouw goed geïnformeerde bron betreffende Tyros5?!? Tyros 5 zou leuk zijn, Het basisconcept van de Tyros serie spreekt me wel aan m.b.t bedieningsgemak ect.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 12/08/2013 : 16:51:57
|
@Heiko,
Hoe betrouwbaar??? dat weten we pas als ie echt gelanceerd wordt.
Mij is verteld dat het gewoon de Tyros 5 gaat heten, en 76 en/of 88 toetsen gaat krijgen.
meer details wisten ze niet of lieten ze niet los.
Och nog een paar maandjes en de reklame motor van yamaha gaat weer draaien om ons nieuwsgierig te maken.
Ik wacht het wel af, ik zit op dit moment niet zo te springen om een opvolger (en mijn knip knikte instemmend mee )
Ik houd het wel met zeer veel belangstelling bij!! en mocht ik overstag gaan moet de Tyros 5 van goede huizen komen met vele meerwaarde die ik nu mis, verder ben ik nog uitermate tevreden met mijn T-Viertje.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 12/08/2013 : 18:46:49
|
Ondanks dat ik nog maar net een T4 heb, blijf ik de ontwikkelingen bij Yamaha op de voet volgen.....van een nieuwe aankoop is in de nabije toekomst voor mij nog geen sprake: wat een topapparaat is die T4! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/08/2013 : 08:51:00
|
Hoi,
Spannend. En dan ook nog een L.A.P. style om het nog mooier te laten klinken!!! Even afwachten.
Met muzikale groet, Hans
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 13/08/2013 : 20:41:38
|
Gewoon 61 toetsen, touch display en veel audio style,s.
UZBB.
Soryt |
|
|
fransonline
Senior Member
695 berichten |
Geplaatst - 13/08/2013 : 21:23:11
|
Gewoon afwachten, laat je niet gek maken... en blijven genieten van je huidige Tyros.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 14/08/2013 : 05:03:16
|
T2 bedoel je??? Ja hoor, no problemo!
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 27/08/2013 : 08:36:41
|
Hoi,
Onderstaande tekst googelde (schrijf je dat zo?) ik. Bron: NieuwsUit.com
Hij komt er aan. Van de leveranciers kun je uiteraard nog niets horen omdat op dit nieuws een embargo rust.
--------------------------------------------------------------------
Yamaha Tyros 5 keyboard te koop vanaf 24 oktober 2013
Yamaha komt eind oktober met opvolger Tyros 4. Of deze nieuwe Tyros de naam Tyros 5 zal krijgen is nog niet zeker.
Voorlopig wil Yamaha niet veel meer kwijt dan dat er een opvolger komt voor het vlaggenschip onder de keyboards, de Tyros 4. De Tyros reeks, bestaande uit de Tyros 1, Tyros 2, Tyros 3 en Tyros 4 staan al geruime tijd hoog aan de top van de markt als het gaat om zogeheten arranger keyboards.
Mede dankzij de super articulation voices, waarmee de klanken van de instrumenten die door de Tyros worden geproduceerd haast niet van echt te onderscheiden zijn, is de Tyros serie ongekend populair onder muzikanten.
Aan het lange speculeren over de specificaties van de opvolger van de Tyros 4 zal eind oktober 2014 een einde komen. Op 24 oktober wordt de nieuwe Tyros namelijk onthuld.
Insiders verwachten dat de nieuwe Tyros 5 (?) ondermeer uitgerust zal worden met een klavier met 76 toetsen, er een aansluiting zal zijn voor iPad / Tablet en dat er gebruik gemaakt zal gaan worden van het zogeheten LAP, Live Audio Playing, in de vele styles. Maar zoals gezegd, voor de exacte specificaties van de nieuwe Tyros wordt het wachten tot eind oktober 2013.
Roland, die onlangs met het BK-9 keyboard op de markt kwam, wacht volgens bronnen, gespannen de komst van de nieuwe Tyros af en sluit niet uit dat er vervolgens ook een nieuwe Roland op de markt zal gaan komen om de strijd met deze nieuwe Tyros aan te gaan.
© NieuwsUit.com ----------------------------------------------------------------------
Met muzikale groet, Hans
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 03/09/2013 : 19:32:29
|
Laat ik dan ook ff lekker meedoen met de speculaties
Deze afbeeldingen gevonden alhoewel het sterke vermoeden bestaat dat ze met photoshop zijn gemaakt. Toch leuke plaatjes.
OK.... even wat stoeien en de toetsen van een MOTIF erop gezet |
Bewerkt door T-Rossie op 05/09/2013 00:29:00 |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 03/09/2013 : 20:31:47
|
Hoi,
De "photoshopper" heeft er zelfs 79 toetsen van gemaakt ipv 76... hahahaha ... mooie poging. Een 76 toetsenbord begint tevens met een E-toets en niet met een F-toets zoals op de afbeelding. Lijkt me sterk dat Yamaha daarvan zou afwijken.
Laten we maar gewoon afwachten wat het zal worden....
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 03/09/2013 20:33:37 |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 03/09/2013 : 22:24:22
|
Ja, ha ha. En de hoogste C ontbreekt. Dat wordt lastig een reset geven
Groet, Ruud |
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 04/09/2013 : 06:15:15
|
Vandaar de uitdrukking plan B....
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 04/09/2013 : 08:33:13
|
Hoi,
Het zwarte gat aan elke zijkant is dat de ruimte om kabels en sticks in op te bergen.:-):-)
Met muzikale groet, Hans
Bewerkt door Hanswiel op 04/09/2013 08:34:17 |
|
|
Onderwerp |
|