Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 3 gerelateerde onderwerpen
 Yes! Dolblij met mijn Tyros3
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 27/06/2013 :  19:46:13  Toon profiel  Reageer met citaat
edit moderator : Onderwerpregel duidelijker gemaakt

Beste lezer,

Ok, ok, ok...het is al erg lang geleden dat ik hier iets postte, maar dat heeft een reden:
Hij staat er! Mijn Tyros 3, zoals ik al eerder beschreef werkelijk een fenomenale machine!
De geluiden, de ritmes, de mogelijkheden, wa-an-zin-nig!
Buiten dat ik nu even de tijd vrij maak om dit stukje te schrijven, ben ik momenteel veel bezig met midi, nog een beetje aan het klungelen met het veranderen van de geluiden in de midi, maar........het lukt wel (soms) haha
Ik kan niet nder woorden brengen hoe blij ik ermee ben en hoe ik toch telkens weer versteld sta van het SA effect op gitaren, saxofoon enz enz, magistraal! Maar goed, waarschijnlijk vermoei ik de lezer alleen maar met mijn enthousiasme.

Ze is helemaal compleet, speakertjes, stand, bankje, twee pendalen (volume en om registraties ed te veranderen) software gewoon compleet.
Het is gewoon werkelijk een genot te spelen elke dag, maar ook dat hoef ik hier niet te verkondigen.
Al wat dingetjes opgenomen met de HDD en ik vermaak me prima, zitten nog genoeg foutjes in natuurlijk, maar ik hoef dan ook geen Gelredome vol te krijgen :-)

Mijn dank is groot naar Martijn toe, mede dankzij hem toch weer wat dingetjes geleerd en ik vind het een prettig idee dat ik hier al mijn vragen kan posten, of dingen kan nalezen.

Weet iemand toevallig hoe het komt dat ze telkens op piano klavier opstart? Tis geen punt verder, want ik laad registraties in en ze is er weer klaar voor, maar het viel me op dat ze niet bv rechts dan een sax heeft en links op fingered chord staat, mar altijd opstart met piano klavier :-)
Misschien is ze in het vorige leven een Yamaha vleugel geweest :-)
Maar goed, ik zal jullie niet verder vermoeien en jullie weer muzikale tijd geven.

Gegoet allemaal en een fijne avond en vast weekend gewenst!

Stefan

Noten kunnen lezen klinkt als muziek in de oren.

Bewerkt door T-Rossie op 28/06/2013 19:36:58

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 27/06/2013 :  21:34:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Stefan

Allereerst gefeliciteerd met je aankoop

Ik heb er nooit aandacht aan besteed, maar met mijn T4 heb ik het zelfde.
Het maakt niet uit hoe ik hem achterlaat, hij start in piano op, en met ACMP en OTS uit.

Erg belangrijk is het niet, maar wel leuk om te weten wat de oorzaak is.
Wie weet het ?

Grt.
Frans

Bewerkt door F.van Holten op 27/06/2013 21:36:59
Ga naar bovenaan de pagina

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  16:37:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Frans,

Ik heb haar al even hoor, vanaf april, mei ongeveer, maar ow wat ben ik blij met dr :-) *trots*.

Het is wat je zegt, onbelangrijk, want ik start toch meestal een registratie en dan is ze speelklaar, dus tsja......maar het is idd wel grappig te weten hoe het komt hahaha.

Vandaag weer wat nieuwe dingen opgenomen, en met dank aan Martijn idd het opname volume op 63 gezet, ipv 90waar hij standaard op staat en een perfecte opname, met de nodige schoonheidsfoutjes haha, maar het is dan ook geen cd he :-)
Nee kan me kostelijk met haar vermaken iig.

Op naar Ahoy!

Groet,
Stefan

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  16:58:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Welkom in Tyrosland, Stefan. Veel plezier ermee.
Eigenlijk wordt iedereen blij en gelukkig zodra er een Tyros in huis komt. Misschien kan de Tyros in de basisverzekering van de ziekenfondsen opgenomen kunnen worden voor een leuke vergoeding. Want de Tyros kan veel medische kosten uitsparen want blije mensen zijn vaak gezonder. Zowel geestelijk als lichamelijk. Alleen komen er dan weer psychiaters zonder werk te zitten. Maar ja, een gezonde blije geest in een gezond lichaam is belangrijker
Alleen ook weer niet te lang achter elkaar spelen (wat meestal het geval is met dit geweldige instrument) want dat is weer slecht voor je rug en gewichtsstoename .

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 28/06/2013 :  17:06:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank je wel Kees,

Je hebt gelijk hoor, bakkie chips mee, koppie thee, fris haha, staat al bijna een koelkast op me muziekkamer :-)
Midi is evht super! Het klinkt allemaal zo gaaf! En last van me rug valt mee, heb er een zeer comfortabele bank bij gekregen, bij de aankoop.

Ik begon in december vorig jaar me youtube filmpjes, toen ben ik een keer bij een forum lid wezen spelen op een T3 en hij gaf zelf al aan dat dit instrument echt meer dan geweldig is om mee te beginnen in het summum van keyboard land.
Heb best wat dingen onder de vingers gehad, maar wat me T3 kan en laat horen.....pffff te gek gewoon.

Dank je wel voor je berichtje.....en wie weet tot ooit keertje :-)

Groet,
Stefan

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 29/06/2013 :  13:39:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Stefan,
Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik ken het gevoel wat jij nu hebt en dat is leuk om te lezen[:)
Ik heb de Tyros 4 vanaf april 2013.
En steeds als ik hem aan zet denk ik wat ben ik hier ontzettend blij mee
Maar ja alles wat je er op speelt klingt ook gelijk mooi.
Veel plezier nog met je T3

Bewerkt door Toch nog Tyros op 29/06/2013 13:40:10

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 29/06/2013 :  18:16:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi John!

Zat heel even te kijken, maar jij woont in Zoetermeer, dé stad die ik als me broekzak ken! Grappig, woon nu in Vianen, maar altijd al in Zoetermeer gewoont :-)
Dat even ter zijde.....het klopt wat je zegt, telkens als ik hem aanzet denk ik....ow my god! Ze start weer op...en dan het vervagen vd letters overganant in Tyros 3.......ik kan niet anders zeggen dan dat ik telkens weer verbaasd ben als ik het geluid van de piano hoor, waar ze in opstart.....prachtig hahaha.

Misschien kunnen we keertje een klein concertje geven in de Boerderij :-)
Dank je voor je berichtje, erg leuk :-)

Groet,
Stefan

Kees Roskam
Junior Member

69 berichten

Geplaatst - 29/06/2013 :  19:23:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je een link naar je YouTube filmpjes, Stefan?

Groeten, Kees.

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 29/06/2013 :  19:45:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Kees,

Nee sorry :-) heb geen youtube account en geen camera :-), als ik dat heb en aanmaak zal ik jet hier laten weten :-)
En.......ik ben echt een huis en tuin speler hoor haha nog teveel foutjes :-)

Groet,
Stefan

Bewerkt door Steefje op 29/06/2013 19:46:17

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  08:17:22  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steefje

Hoi John!

Zat heel even te kijken, maar jij woont in Zoetermeer, dé stad die ik als me broekzak ken! Grappig, woon nu in Vianen, maar altijd al in Zoetermeer gewoont :-)
Dat even ter zijde.....het klopt wat je zegt, telkens als ik hem aanzet denk ik....ow my god! Ze start weer op...en dan het vervagen vd letters overganant in Tyros 3.......ik kan niet anders zeggen dan dat ik telkens weer verbaasd ben als ik het geluid van de piano hoor, waar ze in opstart.....prachtig hahaha.

Wij in de Boerderij optreden?
Dan mag ik nog wel een jaartje of 2 oefenen!
Ik ben ook maar een amateur beslist geen Prof.
Eigenlijk gaat er bijna geen dag voor bij dat ik de Tyros niet aanraak hahaha.
Vroeger was ik echt Technics keyboard fan maar nu helemaal om naar Yamaha!
Misschien is het Snowworld over 2 jaar wel leuk om samen een kerst optreden te doen.
Stefan we spreken elkaar weer speelse

Hartelijke groet,
John Roterman

Groet,
Stefan

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  08:21:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hahahahah hier is het ook nog steeds beetje prutsen hoor hahaha en dan neem ik wat op, zet het op usb en luister beneden....en dan denk ik....nee, opnieuw hahaha.
Technics, ja ik heb eens een kn-1000 gehad, vond ik (toen) helemaal te gek! Maar ja tijden veranderen gelukkig, en me dit magistrale apparaat ben ik uren zoet.......net een klein kind in een snoep winkeltje haha.
De Boerderij was mss een hoge lat :-) maar kerst chansons is mss een leuk beginnetje van het duo T4 - T3 :-)

Goede zondag verder en idd speelse :-)
Groet,
Stefan

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  08:44:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Stefan,
Ik heb een usb stick van de Tyros3 die gebruik ik ook wel eens in mijn Tyros4.
Soms is de begeleiding net even anders dan in de T4
Leuk om zo even te praten over onze favorieten keyboards.
Ik ben er nog steeds Dolblij mee net als jij en wil graag contact houden met jou over onze passie op dit forum.
Jij ook nog een fijne zondag en ik spreek je later!

Hartelijke groet van uit
Zoetermeer

John Roterman

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  08:47:39  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Hoi John!

Wij in de Boerderij optreden?
Dan mag ik nog wel een jaartje of 2 oefenen!
Ik ben ook maar een amateur beslist geen Prof.
Eigenlijk gaat er bijna geen dag voor bij dat ik de Tyros niet aanraak hahaha.
Vroeger was ik echt Technics keyboard fan maar nu helemaal om naar Yamaha!
Misschien is het Snowworld over 2 jaar wel leuk om samen een kerst optreden te doen.
Stefan we spreken elkaar weer speelse

Hartelijke groet,
John Roterman

Groet,
Stefan

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  09:35:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste John,

We houden zeker contact, erg leuk om ook zo nieuwe mensen te leren kennen :-)

Groet,
Stefan

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  21:06:24  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Hij staat er! Mijn Tyros 3, zoals ik al eerder beschreef werkelijk een fenomenale machine!

Van harte gefeliciteerd, en heel leuk dat je je enthousiasme deelt op dit forum. Altijd leuk om te lezen!

Ik ben nog benieuwd welk keyboard je hiervóór had. Dan kan ik me beter voorstellen hoe de overgang moet zijn voor je.

Maarten

Steefje
Junior Member

53 berichten

Geplaatst - 30/06/2013 :  21:18:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Maarten,

Hiervoor heb ik een Yamaha Electone HS 8 gehad, ook een prima ding, maar wel gewoon 14 jaar oud, zo niet ouder trouwens, werkte met AWM voices, piano en choir waren echt super! Ook moeilijk aan te komen, via Yamaha Nederland nog een doos met packjes gekregen :-)
Maar wat er nu staat.........niet te vergelijken,,,het stappen van een daf 66 naar een Bentley :-)

Groet,
Stefan

Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000