Dat is al over een paar weken!? Hhmmmm....niks voor Yamaha om het zo uit het niets te presenteren. Hoewel velen erover klaagden vond ik die tergend langzame puzzel van destijds die stukje bij beetje uitkwam heel erg leuk en spannend. Van mij mag de naam Tyros5 als die zo heet ook best een andere naam hebben anders krijg je een wel erg uitgerekt marketingidee net als Rambo 6, Fifa 9, Klara de koe 253.....die in de praktijk vaak minimale wijzingen betekenden maar teerden op de goede naam. Ik denk dat Yamaha voldoende kan vertrouwen op hun kwaliteiten door gewoon voor een nieuwe frisse wind te kiezen.
NIEUWE TYROS 5 ik hoop wel dat er dan een disk in zit die normaal geformatteerd is volgens het NTFS systeem aangezien de Tyros4 alleen de in FAT geformatteerde sticks accepteert. Erg lastig aangezien de meeste opslag media in NTFS wordt geformatteerd. Zorg dat als je MP3 wilt afspelen op de audio van de Tyros 4 , hij is geformatteerd als FAT [formateren gaat ook op de Tyros 4 zelf] Ga naar Function-Utility-Media --USB --Format gr. henkie penkie
Erg lastig aangezien de meeste opslag media in NTFS wordt geformatteerd.
Ben je niet in de war met FAT32, of exFAT?
Ik ben nog nooit een USB stick tegen gekomen die geformatteerd is met NTFS.
Er zit ook een royalties-kantje aan dit verhaal. FAT is "reversed engineered" en gratis toe te passen. Voor het gebruik van NTFS moet je licentiekosten betalen aan Microsoft.
Ik weet het zeker dat de Tyros 5 uitkomt want ik zit er op te wachten. Deze heeft LAP style die heb ik al eentje op de tyros 3. Ik heb over de Tyros 5 al een afspraak gemaakt.