Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 1e officiële T5 demo tijdens Decemberconcert
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 3

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  13:11:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Decemberconcert 2013 Oostendorp,
Om een uur of 7 stond er al een hele grote groep mensen voor de ingang van de feestzaal Coelenhage vol verwachting te wachten. De deuren gingen eerder open dan verwacht en de zaal stroomde langzaam aan vol.
Onderwijl werden de aanwezige gasten verrast met een optreden van
Guido & Irma wat absoluut mooi en goed was en uiteraard een leuk opwarmertje voor wat er ons nog te wachten zou staan.
Toen alle plaatsen(400!)gevuld waren om ± 8uur werd onder luid applaus Peter Baartmans verwelkomd.
Op zijn zeer bekende een humoristische wijze werd de CVP609 gedemonstreerd, zeg maar Tyros 4 "de luxe".
Hierna nam Peter plaats achter een grote yamaha vleugel en begon
weer een prachtig stuk muziek te maken, plotseling werd het concert onderbroken want Sinterklaas kwam even langs !
Nu moest Peter even bij de Sint op schoot, deze was niet zo blij
met "Petertje" !
Want wat was het geval de Yamaha vleugel was helemaal geen echte vleugel, er bleek een Tyros 5(76) ingebouwd te zitten !
(geen mens die het heeft gehoord zo goed klonk het.)
Nadat de Sint Peter nog een ludiek cadeautje had gegeven (Pianoles Deel 1 van Folk dean) gaf de Sint nog even een voorbeeld hoe je
op de Tyros 5 een Sinterklaas liedje kon spelen met een vette house beat. Kortom een erg leuke afwisseling van het concert.
Na al deze jolijt werd het concert vervolgd en liet Peter alle vernieuwde geluiden ,effecten, stylen etc. etc. van de Tyros 5 horen waarbij vooral de "Ensemble" functie voor een weergaloos geluid zorgde. Ook liet hij zien en horen (uiteraard) dat je geen toetsen virtuoos hoeft te zijn om met deze functie een prachtig geluid uit je Tyros 5 kan halen.
De belangrijkste boodschap van deze avond was (en is) om vooral veel plezier te beleven met je Tyros 5 !
Het was een geweldig inspirerende avond , en bij deze wil ik dan ook het hele Oostendorp team hiervoor bedanken !

Soryt

Bewerkt door Soneg op 04/12/2013 17:46:05
Ga naar bovenaan de pagina

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  14:47:28  Toon profiel  Reageer met citaat
En op de Facebook pagina van Oostendorp staan leuke foto's!

Maarten

Bewerkt door maartenb op 03/12/2013 14:49:35

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  16:33:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Waar blijven de andere reviews/indrukken?
Het kan betekenen dat er geen woorden voor zijn.... zo goed .... of zo slecht
Wat vond men van de Tyros 5??

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  16:56:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk iedereeen zwaar onder de indruk is van de Tyros 5
Daarnaast is December een dure maand

Groetjes John
Tyros 4 xxl

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:21:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Bedankt voor alle verslagen en fotoreportage.
Zou mooi zijn als de presentatie van Peter digitaal beschikbaar komt voor klanten die niet in de gelegenheid waren om er live bij te zijn bijv. op een afgeschermd (Youtube) pagina.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:23:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Dat kan helaas niet. Geen toestemming voor van Yamaha. Heeft waarschijnlijk met rechten te maken, of zoiets.

Maarten

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:29:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maartenb

Dat kan helaas niet. Geen toestemming voor van Yamaha. Heeft waarschijnlijk met rechten te maken, of zoiets.

Maarten

Waarom zijn er dan wel andere presentaties via dealer/winkelier op internet te vinden?

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  17:44:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Die opnames zijn vaak zonder toestemming gemaakt en gepubliceerd.
Met een beetje fantasie kun je ook begrijpen waarom een performer als Peter of Michel zijn presentatie (show) niet op Youtube wil als hij nog een stuk of 50 shows te gaan heeft door het land?

Echt die mannen (en Yamaha) geven geen toestemming om opnames te maken, zelfs geen audio alleen. Ik heb alle begrip daarvoor.

Er komen nog een hoop vervolg shows, en laten we eerlijk zijn : De kwaliteit hoor je pas écht in een live show en niet op Youtube.

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  19:05:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Die opnames zijn vaak zonder toestemming gemaakt en gepubliceerd.
Met een beetje fantasie kun je ook begrijpen waarom een performer als Peter of Michel zijn presentatie (show) niet op Youtube wil als hij nog een stuk of 50 shows te gaan heeft door het land?

Echt die mannen (en Yamaha) geven geen toestemming om opnames te maken, zelfs geen audio alleen. Ik heb alle begrip daarvoor.

Er komen nog een hoop vervolg shows, en laten we eerlijk zijn : De kwaliteit hoor je pas écht in een live show en niet op Youtube.

Bedankt voor je reactie die ik wel begrijp.

Maar ik zei niet voor niks: het kan via een afgeschermde Youtube pagina, bijv. voor een Oostendorp account.
Hiermee ben je als dealer nog meer kantvriendelijk.

Waarom zo geheimzinnig doen om een nieuw product voor zo veel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen???

Een heel ander punt: uit besparende milieu overwegingen is dit nog niet zo gek. Met 50 mensen van A naar W(ezep)...

De tijd van fysiek ergens aanwezig te zijn, hebben we achter de rug.
Informatie moet digitaal beschikbaar zijn.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

willem63
Junior Member

74 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  20:22:49  Toon profiel  Reageer met citaat
@T-Rossie,
Ik denk dat Soryt al een aardig verslag heeft gegeven van de avond. Het is in de eerste plaats een geweldig concert en stukje entertainment wat hier geboden werd. Mijn vrouw (voortdurend blootgesteld aan een overdosis matig stukje keyboardspel van mijzelf in onze woonkamer) vond het een erg leuke avond en vroeg of Peter niet een poosje bij ons thuis kon komen spelen.
Dat ik daarna ook nog eens een mooi Yamaha dameshorloge won in de verloting hielp ook :)

Peter Baartmans gaf een aantal keren aan dat de belangrijkste vernieuwing in de T5 zit in VCM (virtual circuit modeling) waardoor de effecten beter klinken. Hij heeft dit gedemonstreerd aan de hand van extreme nagalm bij een pianoklank (het nieuwe effect zorgt ervoor dat het niet een brei van klanken wordt) en ook bij de elektrische gitaren liet hij horen hoe mooi de nieuwe effecten klinken. De T5 is nog meer een keyboard van uitersten. Er kan van extreem klassiek tot extreem hardrock mee gespeeld worden op een zeer overtuigende wijze. Hierbij helpen ook de nieuwe audio styles. Ik vond de nieuwe hardrock styles met bijbehorende gitaren erg mooi.

Daarnaast werd de ensemble functie uitgebreid besproken. Je kon op het scherm meekijken welk instrument op welke toets gespeeld wordt. Wanneer je normaal een sample speelt van 4 instrumenten met 1 toets dan hoor je 4 instrumenten tegelijk. Speel je 2 toetsen gelijk dan zou je 8 instrumenten horen en dat is niet natuurlijk. De ensemble functie zorgt ervoor dat het steeds netjes verdeeld wordt.
De ensemble functie werkt ook als je maar met 1 vinger een melodielijn speelt. Je hoort nog steeds een mooi kwartet waarbij je duidelijk de individuele instrumenten hoort. Je kan zelfs de timing en pitch van elk instrument aanpassen waardoor het nog meer op "mensenwerk" lijkt. Tenminste zo heb ik het begrepen.

En natuurlijk de nieuwe orgel sounds, deze zijn ook allemaal gedemonstreerd waarvan ik persoonlijk het theater en kerkorgel het mooiste vond.
Het blijft altijd moeilijk om aan de hand van een demo/concert een keyboard te beoordelen. Er wordt niet een T4 naast gezet waarbij je de klanken direct naast elkaar kan beoordelen.
Ik denk wel dat de meeste aanwezigen overtuigd waren van de kwaliteit, klank en nieuwe mogelijkheden van de T5 en dolgraag zo'n nieuwe topper in huis willen halen.

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 03/12/2013 :  21:09:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem63

@T-Rossie,
Ik denk dat Soryt al een aardig verslag heeft gegeven van de avond. Het is in de eerste plaats een geweldig concert en stukje entertainment wat hier geboden werd. ...

Bedankt voor je verslag met vooral nadruk op nieuwe functies van de Tyros 5.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

Theo T3
Junior Member

97 berichten

Geplaatst - 04/12/2013 :  07:28:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Gisteravond naar de demo in zuidlimburg(je zal er maar wonen)geweest met Peter Baartmans.
Voor mij de eerste keer dat ik deze geweldenaar heb live gehoord.
En gaf mij een duidelijk beeld van de Tyros 5.
Ik was al om maar deze demo gaf de doorslag.

Vandaag ga ik mijn 76 toetsen versie halen yesss.
Grtzzz theo

Een dag niet getyrost is een dag niet geleefd

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 04/12/2013 :  09:10:01  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

het kan via een afgeschermde Youtube pagina, bijv. voor een Oostendorp account.

Slim bedacht, maar het gaat niet werken. Op het moment dat je iets digitaal deelt, heb je er geen enkele controle meer over. Gegarandeerd dat iemand de video download, een keer deelt met een vriend "mag je niet verder laten zien, hoor!" en twee weken later heeft iemand de video openbaar op YouTube gezet.

Wat wel zou kunnen, is dat als alle shows van Peter afgelopen zijn, dat er dan een videopresentatie online komt. (hint)

Van het Kerstconcert drie jaar geleden is wel een filmpje openbaar op YouTube gezet, maar dat was geen demo. Wel super dat er iets op YouTube stond, trouwens.

citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransonline

De tijd van fysiek ergens aanwezig te zijn, hebben we achter de rug.

Vier jij Kerst met je gezin/partner via Skype?
Als je wordt uitgenodigd voor een verjaardagsfeest, stuur je dan je cadeautje via de pakketservice en bel je daarna de jarige op?
Ga je niet meer naar de Efteling, want je bekijkt de rit van de achtbaan via YouTube?
Als je iemand ontslaat, doe je dat via SMS? (Helaas is dit geen grap, het gebeurt... )

Zonder dollen, ik snap je gedachtengang, Frans, en inderdaad is het handig het onnodig verplaatsen van mensen zoveel mogelijk te vermijden. Voor informatie werkt digitaal uitstekend en heeft dan ook absoluut mijn voorkeur.

Maar voor zaken die er echt toe doen, of voor ervaringen die je digitaal niet kunt ervaren, vind ik fysieke aanwezigheid cruciaal.

Zo ook een demo van de Tyros 5 met Peter Baartmans.

Maarten

henry1943
New Member

28 berichten

Geplaatst - 04/12/2013 :  10:58:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Willem 63.

Er was wel een Tyros 4...........in de vorm van CVP906.
Verder ben ik het volkomen met je eens. Een geslaagde avond. Heb wel genoten.

Henry
Tyros4 XL Blacky

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 04/12/2013 :  12:28:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Voor de mensen die het Kerst/Sintconcert gemist hebben, is hier een stukje:

Peter demonstreert de Organ World.

Maarten
Pagina: van 3 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000