Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Eerste indruk Tyos 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  07:31:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben benieuwd wat jullie van de Tyros 5 vinden!

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Ruud
Advanced Member

1972 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  07:49:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat vind je er zelf van?

Groet,
Ruud
Ga naar bovenaan de pagina

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  08:02:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zeg dit niet snel maar deze keer ben ik echt jaloers op de mensen die deze mooie machine gaan aanschaffen
wat een geweldige mooie klanken!
en die audio drums zijn een hele goede en slimme zet geweest van yamaha, vind ze echt super klinken!

Groetjes Ben

Bewerkt door Ben op 11/11/2013 08:02:26

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  08:51:48  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi,

Jaloers ben ik niet, want ik gun iedereen het beste.
Ik zelf heb gemengde gevoelens bij deze T5.

Natuurlijk moet een opvolger beter zijn als zijn voorganger.
De demo's zijn allen gespeeld door top muzikanten.

Ik wil éérst zelf eens de T5 bespelen en horen op mijn eigen speelniveau.
Morgen krijg ik een prijs welke ik moet gaan bijbetalen op mijn T4

Volgens de demo's die ik gehoord heb:

De sounds klinken minder scherp en zijn weer meer realistischer, ook de audio drums/styles is een echte welkomer.
Ook de dsp's zijn verbeterd ook qua bediening in het lcd scherm.
De audio-mp3 transpose funkties zijn erg leuk maar ga ik die gebruiken??? midifiles gebruik nu ook al niet veel.

Dus al met al nog een grote twijfeling bij mij, daar ik met de T4 ook super tevreden ben.
Mischien dat ik meteen verkocht ben als ik hem zelf levedelijve hoor, zoniet dan blijf ik voorlopig bij mijn T4-tje en kijk half volgend jaar weer weleens ik zit niet op een schupstoel.
Conclusie:
Een grote twijfel tot nu toe bij mij...

Gr Toine

Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Ben
Senior Member

687 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  09:07:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Even een kleine reactie of beter gezegd iets verduidelijken
Ook ik gun iedereen het beste, laat dat even duidelijk zijn
Ik zei dat ik jaloers was omdat ik nog steeds de Tyros 2 heb en dan is de Tyros 5 echt een wereld van verschil , maar ben nog steeds blij met mijn T2

nogmaals veel speelplezier!

Groetjes Ben

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  10:00:25  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Wat vind je er zelf van?

Groet,
Ruud

Hoi Ruud,
Ik moet nog eens goed luisteren of ie echt zoveel beter is dan de Tyros 4 je hoort he nog van mij!

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Jan Bruijn
Average Member

275 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  10:39:06  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Jan Bruijn  Reageer met citaat
Als TYROS 3 bezitter zal het een grote vooruitgang betekenen. Er is echter een ding wat mij eigenlijk zwaar tegen valt. Het TFT display met die ontzettende lage resolutie en die achterlijke RGB monitor uitgang. Ik vindt dat echt niet meer van deze tijd. Gemiste kans van Yamaha. Waarom geen OLED display i.p.v. TFT (is wat duurder). HOgere resolutie display betekent ook een betere video monitor uitgang (DVI of misschien wel HDMI) :-)

Een scherm dat in elke lichtomgeving en kijkhoek goed zichtbaar/leesbaar blijft vindt ik wel belangrijk. Echter niet tegen elke prijs.

Het zal mij niet weerhouden om mijn T3 in te ruilen tegen een T5. Maar toch, Yamaha, een RGB Video uitgang?????

En nog iets, waarom geen SD drive in plaats van een harddisc? SD drives zijn minder kwetsbaar.

Jan

Bewerkt door Jan Bruijn op 11/11/2013 10:43:13

Ronny
Average Member

375 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  10:51:06  Toon profiel  Reageer met citaat
OOk ik moet nog eens heel goed luisteren en vooral zelf bespelen.

De T5 (vooral de drums) klinkt op de demo's heel goed, maar ik sta eigenlijk niet meteen te springen om mijn Black Tyros4 na 1,5 jaar weg te doen.

Je kan eigenlijk zoveel instellingen bewerken bij de T4 dat het de beslissing om over te stappen nog moeilijker maakt.

Ook de overnameprijs zal hier een grote rol spelen.

Muzikale groeten,
Ronny

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  10:58:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Heb 'm vannacht om 2:15 uur besteld, na een paar sud-clavier filmpjes te hebben bekeken. Tot een uur of kwart voor 3 ademloos zitten luisteren naar alle zoete klanken en vooral de vergelijkingsvideo wist te overtuigen, op de eerste pianoklank na, die is wat mij betreft exact gelijk. Bijv. de orgelklanken zijn spectaculair verbeterd. Zelfs de wiebelige theaterorgels klinken nu goed.

Prachtige nieuwe schermen (ok had met firmware ook op de T4 gekund), weer nieuwe mogelijkheden (ben een technisch mens, dus hoe meer mogelijkheden, hoe meer vreugd).

Was wel blij dat er eerder al foto's waren uitgelekt, de teleurstelling over het bijna gelijke uiterlijk was ik zodanig al voorbij. Nu nog hopen dat 't ding nog sneller is dan de T4 en het feest kan niet op.

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  13:50:02  Toon profiel  Reageer met citaat
ik vond juist de vergelijkingsvideo redelijk tegenvallen.Als je bedenkt dat ze ALLE zeilen bijgezet hebben om de T5 veel beter te doen klinken vond ik het resultaat nogal tegenvallen.Maar ja je moet het toch ter plaatse beluisteren/bespelen

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  14:09:02  Toon profiel  Reageer met citaat
de styles in deze film vind ik wel super
https://www.youtube.com/watch?v=05R6FtayxtI&list=UUWCq90jd4GGvwpo4uyt2AoQ

by the way.....Weet iemand hoe de chachacha heet die zo rond de 4.00 loopt?Deze wil ik als eerste gaan instuderen als.....

Fred
Average Member

109 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  14:29:45  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bonfire

de styles in deze film vind ik wel super
https://www.youtube.com/watch?v=05R6FtayxtI&list=UUWCq90jd4GGvwpo4uyt2AoQ

by the way.....Weet iemand hoe de chachacha heet die zo rond de 4.00 loopt?Deze wil ik als eerste gaan instuderen als.....

Volgens mij is dat Sway http://www.youtube.com/watch?v=AD-39wP_gV4

Gr. Fred te B.

Bewerkt door Fred op 11/11/2013 14:32:07

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  15:29:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Hier de Michael Buble uitvoering , lijkt er beter op

http://www.youtube.com/watch?v=zmYMkl1Grzc

Soryt

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  15:38:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt!!!!nu nog de noten opscharrelen…..Maar gauw maar weer terug naar het item anders kreeg ik een reprimande…...

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  17:22:38  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ruud

Wat vind je er zelf van?

Groet,
Ruud

De meeste Solo instrumenten en drums zijn mooier dan in de Tyros 4!
Maar de styles maken naar mijn mening niet zo veel uit met de Tyros4
Ik had er veel meer van verwacht!
Dit is puur wat ik op Internet gehoord heb.
Ik moet de Tyros 5 nog eens in het echte leven horen,maar voorlopig speel ik lekker verder op de Tyros 4
Ik vind sommige solo instrumenten van de Tyros 4 zelfs mooier!(Warmer)
Daarnaast moet ik in het meest gunstigste geval €1200-of meer bij betalen,en dat vindt ik nog best veel geld!

Groetjes John
Tyros 4 xxl

Bewerkt door Toch nog Tyros op 11/11/2013 17:38:01

wilfried
Starting Member

6 berichten

Geplaatst - 11/11/2013 :  18:16:04  Toon profiel  Reageer met citaat
De ganse maandagnamiddag alle mogelijke info en youtube filmpjes van de Tyros 5 bekeken en beluisterd. Vooral de filmpjes van Sudclaviers zijn interessant en verhelderend voor diegenen die een beetje met het frans overweg kunnen. Maar de muziek spreekt natuurlijk voor zich. Om een echt idee te krijgen wat de grootste verbeteringen zijn, zullen we toch een life demo van Peter Baartmans of andere Yamaha demonstrateurs moeten afwachten. De uitbreiding naar 76 toetsen is mijns inziens één van de grootste troeven, zeker als men het klavier in 3 stukken verdeeld en het meest rechtse gedeelte kan benutten om kleine solo's en andere tierelantijntjes in een muziekstuk te spelen. Vooral de orgelspelers en gewezen guitaarspelers zullen in de wolken zijn met de uitgebreide en visueel prachtig uitgewerkte DSP schermen. Je kan bv Ole van Santana spelen alsof je een life optreden meemaakt.
De afstellingen van DSP en het drawbar gebeuren van de orgels zijn volgens mij enkel te leren in workshops of via goede DVD's waar de finesses van micro-instelling, DSP, audio opnames etc. haarfijn worden uitgelegd. Zeker geen keyboard aan te raden voor beginnelingen want we zitten hier met een toptoestel met dito mogelijkheden.
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000