Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Eerste indruk Tyos 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 10

Toetie
Average Member

221 berichten

Geplaatst - 15/11/2013 :  20:10:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Ja okay pas de maat dan maar aan..... Maar de gitaristen waar ik mee speel , vind dat soms niet te spelen..... Jammer hoor

TT Just 4 Him.
Ga naar bovenaan de pagina

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 17/11/2013 :  12:48:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Het is nu wel duidelijk dat Yamaha geen 1/2 maatregelen neemt...
Ergens begrijp ik jullie niet. Er zit een sync/stop knop op de Tyros.
Wanneer je die gebruikt, kun je gewoon een halve maat spelen,
door b.v een accoord 2 keer aan te slaan en bij de volgende maten de accoorden weer legato te spelen. Simpel!

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

Bewerkt door Heiko op 17/11/2013 16:32:01

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 18/11/2013 :  08:44:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Klinkt interessant, Heiko, maar ik heb moeite je te volgen.

Kun je iets meer uitweiden?

Ik gebruik bijvoorbeeld een half bar hier.

Hoe zou ik dat kunnen spelen met jouw methode?

Maarten

Heiko
Advanced Member

1621 berichten

Geplaatst - 18/11/2013 :  09:37:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Maarten,
Je selecteerd de sync/stop knop.
Waneer je nu een accoord aanslaat en meteen weer loslaat hoor je één tel muziek met bas, basedrum en bekkens en een accoord. Doe je dit twee keer, heb je dus twee tellen muziek. In de volgende maat gebruik je weer liggende accoorden, anders stopt de muziek steeds. Je kunt dit ook in registraties vastleggen, zoals jij hebt gedaan. Ik hoop dat het duidelijk is zo,
anders moet ik proberen een youtube filmpje te maken.

Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt....
als het je neus uit komt is het véél erger!

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 18/11/2013 :  21:34:36  Toon profiel  Reageer met citaat
het is van een duits forum……ik vind het verhelderend……en bevestigt mijn vermoeden
Hallo zusammen,

ich schreib mal eben meine ganz subjektiven Eindrücke zusammen:000000000000

Drei Mitglieder eines anderen Forums und meine Wenigkeit haben sich heute die T5-Vorstellung im Musicstore "angetan". Irgendwie war es komisch. Also jetzt nicht zum Lachen oder so. Aber aus irgendeinem Grund ist der größte Teil der Zuhörer nach der Veranstaltung ziemlich nachdenklich von dannen gezogen.

Nein, es lag nicht daran, dass das Tyros 5 nicht gut wäre, das T5 ist schon klasse.

Äh, nehme ich zumindest mal an.

Aber die Präsentation hat die Leute einfach nicht mitgenommen. (Wobei Ausnahmen die Regel bestätigen.)

Obwohl der Michel Voncken natürlich über jeden Zweifel erhaben ist und heute sowohl spielerisch als auch gesanglich wieder mal gut drauf war. Aber er musste offensichtlich sein Programm doch ganz erheblich kürzen. Denn als Zusatzgast war - wohl auf Wunsch von Musicstore - Susan Albers dabei, die ja nun wirklich eine ausgezeichnete Sängerin ist und sich pianomäßig begleiten kann. Nur hat Frau Albers eher sich vorgeführt als das Instrument. Dagegen wäre ja nichts zu sagen, wenn es sich nicht eigentlich um eine Produktvorstellung hätte handeln sollen. Also haben die Zuhörer Frau Albers kennen gelernt. Aber das Tyros 5 und seine Vorzüge eher nicht.

Na klar wurden ein paar neue Voices und Klänge vorgestellt, aber das ging alles so schnell, dass es eigentlich schon unterging.

Na ja, und dass das Team von Musicstore den gewünschten Beamer zur Projektion der Displayinhalte erst auf- und dann wieder abbaute und der Michel dann "unsichtbar an die Wand geworfene" Bildschirminhalte erklären musste, zeigt irgendwie, dass MS mit der Produktpräsentation so seine Mühe hatte. Obwohl die Atmosphäre ansonsten gut war; es gab sogar kalte Getränke. Danke dafür, liebe Musicstorer. Aber es ging eigentlich darum, das T5 kennen zu lernen.

Kurz und gut, der Michel hat gerissen, was er konnte, aber - so erschien es mir - die Zeit war einfach zu knapp. Und die Susan war so unglaublich gut (ernst gemeint), dass sie eine unüberbrückbare Kluft zwischen den potenziellen Kunden und ihrer Musik aufgerissen hat. Hinzu kam, dass der Durchschnitt der Anwesenden die Musik von Frau Albers wahrscheinlich nicht zu ihrer Lieblingsmusik zählt. Was nun nicht an Frau Albers lag, sondern eben an der Musikart.

Ich hatte wie einige andere wohl auch den Eindruck, dass das Tyros 5 irgendwie erwachsener, professioneller geworden ist. Keine hammermäßigen Effekthaschereien, dafür aber viele, viele Detailverbesserungen. Der Ensemblemodus z. B. ist richtig klasse, nur ist er fast nicht rüber gekommen. Und verstanden haben ihn wohl die Allerwenigsten. Da ist wohl nur angekommen, wie kompliziert das doch alles ist, obwohl die Susan immer wieder betont hat, dass das alles ganz einfach - sogar im Harmony-Modus - ginge. Aber immer wenn sie dann losgespielt und gesungen hat, war sie eben meilenweit von den Fähigkeiten der Anwesenden entfernt. Viel zu weit, um sie auf die Reise zum Tyros 5 wirklich mitzunehmen.

Da muss die Susan als "Vorführerin" noch viel lernen und sich ganz erheblich zurücknehmen.

Ach ja, dass die ganze Veranstaltung mal wieder viel zu laut war, tat das übrige. Etliche Zuhörer sind denn auch mittendrin bzw. vor Schluss schon mal rausgegangen. Einer ist auch wieder reingekommen, aber glücklich sah der auch nicht aus.

Ergo: Der Haben-Wollen-Effekt wurde nicht ausgelöst. Nicht nur bei mir nicht, was aber egal ist, denn ich habe schon bestellt, sondern auch bei vielen anderen nicht.

Nachdenklichkeit war das Ergebnis. Aber es war nicht die Art von Nachdenklichkeit, bei der man darüber grübelt, wo man ca. 4.000 € her bekommt. Sondern die Nachdenklichkeit, ob einen das, was man da gerade gehört und gesehen hat, irgendwie gepackt oder überzeugt hat.

Das wiederum sollte Yamaha nachdenklich machen.

Bewerk bericht

Bewerkt door bonfire op 18/11/2013 21:36:18

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  07:48:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Bedankt, BonFire.

Uitsluitend afgaande op de tekst van één bezoeker klinkt het als een bar slechte demonstratie. En dan ook nog te hard, wat zo'n typische beginnersfout is...
Gelukkig staat het volume bij de Kerstconcerten van Oostendorp prima!

De Tyros5 is wat mij betreft een kleine trendbreuk met de Tyros1 t/m 4. Bij de eerste vier heb je steeds een klankverbetering, maar het klankbeeld blijft herkenbaar. Bij de 5 is het klankbeeld echt veranderd. Ik moest daar erg aan wennen in het begin.

Wat niet mee helpt, is dat het aanbod van demo's op YouTube nog tegen valt. Yamaha heeft zo'n 27 korte Martin Harris filmpjes geplaatst. Maar ik mis nog de "verhaaldemo" van een minuut of 10, waarin Martin Harris enthoussiast vertelt over de nieuwe mogelijkheden, afgewisseld met lekkere gespeelde muziek. Zoals hij ook deed met de Tyros4 en Tyros4 SE. Ook zou ik graag net zo'n fantastische demo zien als van Martin Harris op de NAMM2011 met de Tyros4.

SüdClaviers heeft de duidelijkste demo's geplaatst, maar de dynamiek lijkt daar overdreven te zijn. Het luistert niet echt lekker in de auto.

De prijs van de T5 is ook stevig, hoewel wel in lijn met de inflatie en de uitbreiding van de mogelijkheden. Daarnaast verbaast het me voor hoe laag de tweedehands Tyros4's nu aangeboden worden. Gezien de waanzinnige kwaliteit van de T4, zijn die op dit moment de "deal of the century".

Dat alles gezegd hebbende, denk ik dat de Tyros5 wel degelijk gaat aanslaan. Het wachten is op YouTube filmpjes van mensen die de Tyros5 hebben en bespelen. Zoals nu met de andere Tyrossen ook het geval is. Ik zie nog geen enkel ander keyboardmerk en -model dat zoveel filmpjes heeft van enthoussiaste eigenaren als de Tyros-serie. En dat zegt toch wel iets!

Ik heb de indruk dat veel muziekhandelaren de Tyros nog niet binnen hebben, zodat er nog niet op gespeeld kan worden. Dat helpt niet echt. We moeten het doen met de paar filmpjes, en de verhalen van mensen die bij een demonstratie zijn geweest.

Samenvattend is het in mijn ogen nog onmogelijk een goed beeld van de Tyros5 te hebben. Ik verwacht dat het Kerstconcert wél een goede demo zal worden. Ik kijk uit naar 2 december!

Maarten

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  10:52:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Review van Chris Newman (PSRTutorial forum) ... vertaald met Google translate:

Eerste indrukken :

Ik had het geluk om een #8203;#8203;korte tijd met de T5 - 76 , en in een woord het is , indrukwekkend .
Het was een van de eerste units en het zag er erg mooi uit: de 76 toetsen versie.
De lay-out is vrijwel hetzelfde als de T4 met enkele kleine herschikkingen zoals te zien op de foto's on-line , maar het zal je heel weinig tijd kosten om het onder de knie te krijgen. Ik heb niet te veel tijd om alles uit te checken , maar ik had een korte checklist om te werken.

Audio Stijlen :
Dit zijn eigenlijk heel interessant , in eerste instantie bij het beluisteren van de demo's op You Tube , dacht ik ... meh ... niet zo heel verschillend van goede midi stijlen , maar als je begint te spelen met hen "hands on " het is een heel ander balspel , ze hebben meer aanwezigheid , ze klinken veel beter gepositioneerd in de mix en voel live! . Wanneer je in het spelen met hen een beetje meer je hoort en voelt een totaal andere werkelijkheid aan de drums , vooral als u op de " Break " of " Auto Fill " , maar ze voelen en klinken zo echt - er is gewoon iets totaal nieuws over dit alles en ik denk dat deze zullen worden heel inspirerend om mee te spelen . Een goede geluidsinstallatie zal deze stijlen echt tot leven komen . geschokt
Door de manier waarop je kon niet alles opnemen met Audio Styles behulp van de ingebouwde midi -recorder op deze T5 Undecided

piano's :
Meh ... Onbeslist principe onveranderd ten opzichte van de T3/T4 - er waren geen " Natural Piano's " ( zoals genoteerd op de data sheet ) op deze T5 , worden ze lijken te zijn precies dezelfde S.Art piano's met een paar piano's toegevoegd , in plaats ho hum ...

Orgel Wereld : Now we are speakeing! - Zeer indrukwekkend !De T5 heeft 5 soorten orgels , Vintage , Thuis , Theater , Concert ( pijporgel ) en Euro .
De Vintage sectie is weer nagenoeg onveranderd qua geluid uit de T4 , opnieuw met de dissel gecontroleerd door de schuifregelaars .
Het huis orgel heeft een " Organ Stop " grafisch, met acht voetmaten die u kunt in met behulp van de knoppen onder het scherm .
Euro doet denken aan de oude Farfisa orgel geluid voor mij en is heel mooi .
Het theater sectie orgel is waar veel werk aan gedaan is en het blijkt , zijn orgel mensen die naar deze rijke , goed afgerond geluiden , totaal verschillend van de T4 houden . Je kunt je voorstellen dat je het spelen op een grote Wurlitzer stijgen van de vloer . grijns
De Concert ( pijporgel ) alles wat ik kan zeggen is WOW ! Geschokt Dit is een echt, echt enorme verbetering en zeer authentiek ook , opnieuw met acht presets geregeld vanaf de knoppen onder het scherm . Wat een geluid! Het bouwt een prachtig zoete zachte pijp op preset een tot acht voorgeprogrammeerde waar een enorme pijporgel geluid van een enorme kathedraal gaat om kale , de volledige orgelgeluid met de ' tweeëndertig voet " pijpen is ongelooflijk goed - ik was zeer onder de indruk. Yamahas moeite met dit , totaal verschillend van alles voorgegaan , maar zorg ervoor dat uw dakpannen zijn goed verankerd als dit spelen op elk gewenst volume. grijns

Het Ensemble sectie : Wederom een selectie van acht presets 3x Messing , 2x Strings en 3x Woodwind :
Speeltechniek heeft veel te maken met hoe deze zullen klinken , maar met de korte tijd moest ik om te spelen met de T5 , was ik onder de indruk , ik vond vooral de snaren 2 preset , gewoon prachtig .
De blazerssectie laat een brassband tot leven komen met ongelooflijk realisme , kunt u de timing variatie tussen de verschillende actoren te horen , het is zo authentiek .
De houtblazers zou wat zoete orkestrale stukken worden gespeeld met nieuw realisme en vitaliteit mogelijk .
Al deze Ensemble stemmen zijn gehumaniseerd. Variaties in de toonhoogte en timing net alsof er het zou er waren echte spelers spelen met u en al deze nuances ( toonhoogte en timing ) zijn verstelbaar om je eigen voorkeuren .

De Nieuwe Guitar secties :
Er zijn nu twee afzonderlijke knoppen voor de gitaren , een voor akoestische gitaren en een voor elektrische gitaren . De akoestische gitaren zijn aanzienlijk verbeterd en zijn zelfs reëler dan voorheen ; heel erg leuk - ik zou uren door kunnen brengen door simpelweg te spelen met deze alleen, zeer authentiek geluid met betere spelen polyfonie ook, ik kijk uit naar het hebben van plezier met deze mooie gitaren weer .
De Elektrische gitaren met behulp van de nieuwe DSP- effecten - zoals al eerder gezegd is , zo veel speelgoed en zo weinig tijd Cheesy Sommige van deze zijn gewoon fantastisch , van Hendrix tot Heavy Metal aan de Shadows . Een mooie Telecaster - achtige " Shadow Guitar " voor degenen Hank Marvin nummers en tal van andere grote gitaar klinkt voor het huis echt rocken ... grijns

S'Art Jazz Flute ;
Ik hield ook van de nieuwe SA Jazz Fluit met een " burrrr " geluid ( dat is nieuw ) extra , extra Flutey , al is het alleen maar monofone zodat u alleen kunt gebruiken als een solo- stem , het is nog steeds erg leuk .

MP3 afspelen werkt goed en kan worden vertraagd tot 70 % van de oorspronkelijke - ideaal voor " op het gehoor " spelers voor het leren van nieuwe nummers , zou 50 % beter zijn als de toegewijde recorders zoals de Tascam DR - 07 , maar nog altijd zeer bruikbaar , indien , net als ik , je speelt op het gehoor . kaasachtig

Er is nooit genoeg tijd voor deze snelle audities beetje het was leuk zolang het duurde . grijns
Ik weet zeker dat alle mensen die hebben besteld of denkt het krijgen van een Tyros 5 zal meer dan tevreden met hun nieuwe toetsenbord zijn ...

Bewerkt door T-Rossie op 19/11/2013 11:05:03

maartenb
Moderator

863 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  11:29:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel, je bent me net voor.

Voor mensen die engels kunnen lezen, hier is de originele tekst:
http://www.psrtutorial.com/forum/index.php?topic=22750.0

Maarten

keyboardfan
Starting Member

12 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  12:18:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo ,

kleine tip : druk rechter muisknop en druk op : vertalen met BING en alles staat netjes in het nederlands .

T-Rossie
Moderator

3238 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  14:20:42  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, bedankt voor de tip.... maar BING doet het ongeveer identiek als Google. Hier en daar heb ik wat met de hand aangepast. Essentieel is dat de impressie goed begrijpelijk is.

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 19/11/2013 :  19:52:12  Toon profiel  Reageer met citaat
oordeel zelf -voor zover mogelijk o pYT
http://www.youtube.com/watch?v=LBPwPARhTnc

adc
Starting Member

9 berichten

Geplaatst - 21/11/2013 :  00:22:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nu via you tube via professionele monitors de sounds en styles beluisterd.
De piano is echt ontsluistered.In vergelijking met de Nord piano is het echt bizar slecht.
Dus waarom nog een 76 toets kopen.
Dit is nu echt een ongelovelijke marketing campagne.
En dan die verschrikkelijke ouderwetse orgelgeluiden onder de drawbars.
I.p.v. een real thing dus een echte B3 Sound uit te voeren, worden we opgescheept met die flut uit de jaren 40. (daar durft toch niemand meer mee voor de dag te komen.?
Ik weet het nu wel, ik koop puur voor begeleiding de Korg PA-900 en voor de onvolprezen piano-sound de Nord Electro HP 76 of piano-2 88 toets (en dan heb ik er tevens de orginele B3 Sound bij.
De ultime collectie.

MvGr.
Ad

Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten

Geplaatst - 21/11/2013 :  08:57:28  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adc

Ik heb nu via you tube via professionele monitors de sounds en styles beluisterd.
De piano is echt ontsluistered.In vergelijking met de Nord piano is het echt bizar slecht.
Dus waarom nog een 76 toets kopen.
Dit is nu echt een ongelovelijke marketing campagne.
En dan die verschrikkelijke ouderwetse orgelgeluiden onder de drawbars.
I.p.v. een real thing dus een echte B3 Sound uit te voeren, worden we opgescheept met die flut uit de jaren 40. (daar durft toch niemand meer mee voor de dag te komen.?
Ik weet het nu wel, ik koop puur voor begeleiding de Korg PA-900 en voor de onvolprezen piano-sound de Nord Electro HP 76 of piano-2 88 toets (en dan heb ik er tevens de orginele B3 Sound bij.
De ultime collectie.

MvGr.
Ad

Hoi Ad,
Ik zou zeggen luister de Tyos 5 eerst eens in het echt!
en geef daarna pas een oordeel

Groetjes John
Tyros 4 xxl

bonfire
Average Member

242 berichten

Geplaatst - 21/11/2013 :  09:06:28  Toon profiel  Reageer met citaat
ik heb ook het gevoel dat er een ENORME marketing campagne aan het lopen is…..eerst dat geheimzinnige gedoe (alsof we nog in Sinterklaas geloven…..zo'n sfeertje wordt er gecreëerd) dan met sporadisch een demo filmpje op de proppen komen om het maar vooral "exclusief" te houden en dan met een apparaat op de proppen komen wat nog niet klaar is…..Welk onderdeel komt er weer eens (naam is me ontschoten)eerst in het voorjaar op de markt mbt de T5?
net of mercedes met een nieuw type op de markt komt waar de koplampen en voordeuren na een half jaar pas geleverd worden……..

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/11/2013 :  10:09:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik lees dat op de Tyros 5 een MP3 afgespeeld kan worden.

- is dat dan op 44.100 Hz en 16 bits?
- kun je de MP3 (net als een midi) moduleren?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl
Pagina: van 10 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000