| Auteur |
Onderwerp  |
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 01/06/2006 : 23:20:32
|
Harry,
Als je het dan zo goed weet, waarom vraag je het dan. Ik blijf er bij dat internal op midi gezet moet worden. Dit geldt namelijk ook voor mijn Yamaha MOTIFES8 synthesizer en LOCAL ON op LOCAL OFF. Anders krijg je geen midi boodschappen uitgezonden naar andere midi apparaten zoals een drum machine.
Voor de rest zoek je het maar uit. Het staat in het manual.
m.vr.gr. Jan Bruijn |
 |
|
|
Soneg
Advanced Member

1660 berichten |
Geplaatst - 01/06/2006 : 23:52:58
|
Harry, Koop een roland, dan is er nergens iemand te vinden die vrijwillig een probleem voor je willen uitzoeken. Hier komen allemaal liefhebbers om elkaar te helpen ,niemand is verplicht om te antwoorden of te helpen. Gebruik dit forum niet om je frustraties op een ander af te reageren. Ik vind je reactie beneden alle peil.
Groet, Soryt |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 08:41:29
|
quote: Originally posted by T-Rossie
Er was iemand zo 'vrij' om jouw URL te vermelden..... die iemand ken ik toevallig heel goed 
http://www.synthzone.com/ubbs/Forum37/HTML/013322.html
Zo..... en nu maar wachten op wat onze EAW'er laat horen 
heb je het tegen mij   effe geduld nog want ik ga je laten schrikken wat de T-2 allemaal kan, ben er vollop mee bezig 
@ Harry , MIDI is zeer complex, lees je even in,in boeken over het gebruik van midi en wat je er allemaal mee kan doen . Verder zou ik je aanraden een roland G-70 te kopen , op 2 dehandse sites zijn er 10 tallen te koop, raad eens waarom  groeten sis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3297 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 09:18:45
|
Net nu ik de oplossing voor Harry heb doemt er zo'n ondermaatse reaktie op.....
Op zich is midi niet moeilijk. Het is een protocol wat al meer dan 20 jaar oud is en eigenlijk niet is veranderd in die tijd. Maar ja..... Harry gaat iets anders kopen en daarmee is het vast zó opgelost en is hij mijn advies niet meer nodig. |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3297 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 09:23:04
|
"heb je het tegen mij effe geduld nog want ik ga je laten schrikken wat de T-2 allemaal kan, ben er vollop mee bezig "
Yep Sis.... MAAK ONS GEK!!! 
PS. Het wordt toch wel een live ingespeeld nummer en niet een multitrack met 'tig' takes ?
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 09:32:57
|
T-Rossie
Ik ben wel nieuwsgierig naar je oplossing, want ik denk dat mijn oplossing alleen maar een deel van het verhaal is. Als je er een aanvulling op heb. Graag. Dan kan ik het opnieuw lezen van het handboek even uitstellen. Ha Ha.
Jan Bruijn |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 09:34:30
|
SIS,
Ja, maak het wel live and kicking.
Jan Bruijn |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 09:41:43
|
jawel hoor , alles wordt live, geen gedoe met multitrack enz... Trouwens op het podium moet het ook live gebeuren , dus  watch me  sis |
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3297 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 11:21:33
|
Harry mag dit niet meer lezen dus !
Met 125,1 wil hij selecteren DRUM VOICE, USER KIT Harry kan natuurlijk heel eenvoudig testen of de Tyros2 inderdaad de PC (= program change) correct verstuurt door de midifile af te spelen op T2 en opnemen met PC.
Ik heb dit gedaan en gezien dat de T2 dat keurig doet ( in ieder geval naar de USB poort). Opmerkelijk is wel dat hij meer uitstuurt dan de oorspronkelijke midifile bevat.
Het oorspronkelijke ch10 kanaal : CC0 = Bankselect MSB 125 CC32= Bankselect LSB 1 CC7 = volume 120 CC10= pan 64 CC11= expression 127 CC91= eff1 50 CC93= eff2 0
Zodra de midifile in de T2 wordt afgespeeld spuugt hij een hele rits meer : CC120 = Allsoundoff 0 CC0 = Bankselect MSB 127 CC32 - Bankselect LSB 0 PC = 1 CC7 = mainvolume 79 CC91 = eff1 40 CC74 = brightness 64 CC0 = Bankselect MSB 120 etc. dit ca. 3 keer en dan als laatste
CC0 = Bankselect MSB 125 CC32= Bankselect LSB 1 PC = program 0 CC7 = mainvolume 95 CC91= eff1 50 CC64= sustain 0 CC72= releastime 64
Dus afgezien van de toevoegingen, die als 'extra' kunnen worden gezien, stuur hij wel degelijk de 125,1 uit ! (Don't blame the T2!)
Dit gebeurt gewoon zonder ook maar iets aan de midi-clock en/of local on/off te wijzigen..... die hebben inderdaad niets van doen met hetgeen de Tyros2 uitstuurt.
Wél is belangrijk dat de juiste midi-output poort wordt ingesteld op de Tyros2. In mijn geval moest ik de MIDI-B/USB poort instellen voor alle tracks.
|
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 11:39:57
|
T-Rossie,
Hartelijk dank voor deze uitleg. Ik denk dat mijn vergissing is ontstaan omdat ik via een externe sequencer werk, welke de midi signalen terug echoed naar de TYROS2 om de voices te kunnen laten horen, vandaar LOCAL OFF en midi on i.p.v. internal. Excuses als ik iemand op het verkeerde been heb gezet.
Jan Bruijn
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 02/06/2006 11:40:23 |
 |
|
|
Peter
Junior Member

66 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 12:05:25
|
Hoi Sis,
quote: Verder zou ik je aanraden een roland G-70 te kopen , op 2 dehandse sites zijn er 10 tallen te koop, raad eens waarom
Leg eens uit Sis, ik snap het niet?
Het is hier wel een tyros 2 site maar daarom moeten andere merken (type's) nog niet worden afgebroken. Ik heb ook een G-70 naast de tyros 2 en beide zijn zeer goed. De tyros 2 is makkelijker om te starten. Maar verder heeft de G-70 heeft ook zijn sterkere kanten. En sis zoals je zelf aanhaalt in de "styles - midifiles" discusie. Als je het toestel "wil" gebruiken (zelf bespelen - instellen) klinkt het allemaal goed. De G-70 is alleen geen toestel "plug & play".
Groetjes Peter
|
 |
|
|
T-Rossie
Moderator

3297 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 13:02:06
|
Wij moeten wel oppassen dat hier niet de vlam in de pan schiet en er twee kampen ontstaan zoals op bijna alle andere keyboardfora 
Harry begon eigenlijk de forumleden + Tyros af te katten toen hij niet op zijn wenken werd bediend. (ongeduldig typje?) Hierop is hij terecht aangesproken en heeft besloten het elders te zoeken.
G70 is ongetwijfeld een prachtding.
|
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 15:58:55
|
quote: Originally posted by Peter
Hoi Sis,
quote: Verder zou ik je aanraden een roland G-70 te kopen , op 2 dehandse sites zijn er 10 tallen te koop, raad eens waarom
Leg eens uit Sis, ik snap het niet?
Het is hier wel een tyros 2 site maar daarom moeten andere merken (type's) nog niet worden afgebroken. Ik heb ook een G-70 naast de tyros 2 en beide zijn zeer goed. De tyros 2 is makkelijker om te starten. Maar verder heeft de G-70 heeft ook zijn sterkere kanten. En sis zoals je zelf aanhaalt in de "styles - midifiles" discusie. Als je het toestel "wil" gebruiken (zelf bespelen - instellen) klinkt het allemaal goed. De G-70 is alleen geen toestel "plug & play".
Groetjes Peter
Peter , heel simpel uitgelegd, op dit moment( heeft en geeft ) roland de beste support ter wereld , en dit op alle gebied !! Bij de T-2 die later kwam dan de G-70 is dit nog niet het geval, maar dit komt wel ( hopelijk ) Nu is het zo dat ik één van de weinige beroepsmuzikanten ben op dit forum ( denk ik ? ) mijn probleem is , ik wil het beste materiaal, dit is ook noodzakelijk als je +/- 150 x per jaar op de baan bent om op te treden ! Dit vertaald hem dan ook in het materiaal PA enz... die ik gebruik . En jammer genoeg is Roland niet meer up-to-date . Dat weten zij zelf ook wel na het uitbrengen van de T-2 Zo is Technics gestopt ( korg is nog een ? ) met keyboards produceren PAS OP , ik heb niks tegen deze merken ( ver van mijn bed ) maar we moeten eerlijk zijn dat de T-2 een subliem instrument is . Zoals ik al eerder zei , zal mijn site deze zomer klaar zijn en dan ga je schrikken wat de t-2 in zijn marge heeft nog even geduld groeten sossis  |
Bewerkt door n/a op 02/06/2006 16:00:06 |
 |
|
|
Jan Bruijn
Average Member

275 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 16:30:03
|
Sis
Enige bescheidenheid lijkt mij verstandig. Op deze manier wek je wel erg hoge verwachtingen. Hoeveel beroepsmuzikanten op deze forum aktief zijn, die met een TYROS1 of 2 spelen weet ik niet, maar het zijn er in iedergeval meer dan 1. Er zijn ook veel amateurs aktief die misschien wel beter zouden kunnen zijn dan een beroepsmuzikant.
Ik heb geen idee wat je doet als beroepsmuzikant. Is er een web site waar wij, Uw forum vrienden, uw muziek zouden kunnen beluisteren. Dus niet Uw eigen website.
Nogmaals bescheidenheid eert de echte muzikant. Dit onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen draad.
Jan Bruijn
|
Bewerkt door Jan Bruijn op 02/06/2006 16:32:45 |
 |
|
|
n/a
deleted

1312 berichten |
Geplaatst - 02/06/2006 : 17:36:17
|
quote: Originally posted by Jan Bruijn
Sis
Enige bescheidenheid lijkt mij verstandig. Op deze manier wek je wel erg hoge verwachtingen. Hoeveel beroepsmuzikanten op deze forum aktief zijn, die met een TYROS1 of 2 spelen weet ik niet, maar het zijn er in iedergeval meer dan 1. Er zijn ook veel amateurs aktief die misschien wel beter zouden kunnen zijn dan een beroepsmuzikant.
Ik heb geen idee wat je doet als beroepsmuzikant. Is er een web site waar wij, Uw forum vrienden, uw muziek zouden kunnen beluisteren. Dus niet Uw eigen website.
Nogmaals bescheidenheid eert de echte muzikant. Dit onderwerp verdient eigenlijk zijn eigen draad.
Jan Bruijn
Jan , ik ben bescheiden , begrijp me niet verkeerd AUB ! Trouwens , IK was hier zowat de eerste die hier voor deze forumleden styles heb aangeboden , en dit helemaal zonder er één euro voor te vragen !!!!!!!!!!!!................. En , ja de website komt eraan , zoals ik al zei nog even geduld , er wordt hard aan gewerkt ! Wat je verwacht onder hoge verwachtingen die zal ik dus helemaaal invullen 
groeten sis
|
 |
|
Onderwerp  |
|