Auteur |
Onderwerp |
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 21/11/2013 : 11:47:07
|
Hallo, ben weer eens zo vrij om een nieuw draadje te starten. Wil alleen jullie meningen eens horen hoe dat zit. Ben voornemens te gaan sparen voor een Kronos 61 keys, zal nog wel even duren voor zoiets in mijn bezit is, maar zou graag willen weten of dit een goeie combinatie zou kunnen zijn met mijn Tyros 3? Wat ik zo zie van de kronos op het net is dat het een prachtig instrument is waar je ook heel veel combinaties mee kunt maken maar met beiden? Natuurlijk zal midi, waar ik me nog in moet gaan verdiepen, dan een must zijn... En...niet onbelangrijk, kunnen beide instrumenten elkaars bestanden gebruiken?
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Yamaha Tyros 3 Yamaha HS 50 M (2) Yamaha HS 10 W |
Bewerkt door bertus op 21/11/2013 11:50:05 |
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 28/11/2013 : 12:42:45
|
Niemand die iets weet? Met raad...
Groet, Bert
Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt, maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...
Bewerkt door bertus op 28/11/2013 12:43:39 |
|
|
korgie
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 28/11/2013 : 13:44:18
|
Hoi Bert,
Je kunt eens een pm sturen naar New in town die heeft een combinatie van een Yamaha tyros 4 en een Korg Kronos 88.
Mvg:Korgie |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 28/11/2013 : 23:15:38
|
Denk dat ik dat maar even doe het weekend!
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 28/11/2013 23:16:16 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 10:38:17
|
Helaas heeft Piet (New in town) geen contactinformatie hier dus een mail zal niet gaan, hopende dat hij dit leest?
Groet, Bert
Bewerkt door bertus op 29/11/2013 10:38:53 |
|
|
Tyr0s_Fre4k
Senior Member
520 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 10:58:26
|
New in town is vaak actief op het Kronos forum. Misschien als je daar een bericht op post, dat hij het sneller ziet. Ik weet niet of hij alle Tyros-fora leest namelijk. Misschien is hij geabonneerd op het Kronos forum, en leest alleen de berichten daar.
Groet, Martijn
Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen. |
|
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 11:04:48
|
Hoi,
Zal niet zo'n betrouwbaar advies worden. Iemand die zelf met een Kronos er bij speelt zal nooit zeggen dat moet je niet doen. Iemand die zelf met een Hammond er bij speelt zal altijd zeggen dit is ideaal. Het beste kun je dit gewoon zelf beluisteren en een plan trekken. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
New in town
Senior Member
932 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 12:12:25
|
Hallo Bert en de anderen.
Het feit dat ik niet meer post, wil niet zeggen dat ik dit forum niet meer volg.
Eigenlijk lees ik nog zeer regelmatig dit forum. Ook heb ik alle informatie over de Tyros 5 gevolgd.
Bert als je informatie hier over wilt, hoef je alleen maar het zoekmenu te raadplegen. Mijn vele posts komen dan vanzelf te voorschijn.
Vooral op het Kronosforum van Oostendorp kun je veel informatie in de topics vinden, over mijn interactie met de Kronos 61 en Tyros4. Ik heb daar o.a. ook al een keer in uitgelegd, hoe je de Kronos 61 wat betreft het midi-verhaal, aan de Tyros4 kunt aansluiten.
Bert, we hebben al vaak gemaild met elkaar. Ben je echt mijn emailadres kwijt... Ik moet toch bij je in de computer staan.
Frans, in dit geval adviseer ik Bert er nog eens goed over na te denken, om een Kronos aan te schaffen. De service van Voerman is bar slecht. Ik spreek uit ervaring. Doet ie het goed, alles mooi. Gaat er wat stuk, dan heb je een probleem. Omdat Voerman zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Tot slot, durf ik rustig te stellen, dat de Kronos vele malen ingewikkelder in elkaar zit, dan een Tyros 4. Het maken van klanken is niet alleen zeer omslachtig door de onoverzichtelijke menu structuur. Het vergt bovendien heel veel moeite om de Kronos te doorgronden. Dat moet je wel willen.
Groetjes Piet
Tyros 4 en Korg Kronos
Ps. Trouwens zelf koop ik nog geen Tyros 5. Ik wacht liever op de volgende update (Tyros 6), met misschien wel 80 audio styles. En hopelijk dan wčl vele nieuwe styles, die mij persoonlijk meer aanspreken. Op dit moment kan ik nog niet echt enthousiast worden van de Tyros 5. Ik vond de overgang van de Tyros3 naar de Tyros4 veel groter. Let wel, dit is persoonlijk. Ieder denkt er weer anders over.
Bedroevend hoe weinig wensen van het Tyros 5 wensenlijstje die we hier op dit forum samen kenbaar hebben gemaakt, uiteindelijk zijn meegenomen in de Tyros 5. En wij maar denken dat we serieus worden genomen, door Yamaha.
|
Bewerkt door New in town op 29/11/2013 20:26:38 |
|
|
bertus
Senior Member
916 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 15:11:49
|
Zie je mailbox Piet....
Groet, Bert
|
|
korgie
Junior Member
64 berichten |
Geplaatst - 30/11/2013 : 17:15:27
|
Frans, in dit geval adviseer ik Bert er nog eens goed over na te denken, om een Kronos aan te schaffen. De service van Voerman is bar slecht. Ik spreek uit ervaring. Doet ie het goed, alles mooi. Gaat er wat stuk, dan heb je een probleem. Omdat Voerman zijn verantwoordelijkheid niet neemt. Tot slot, durf ik rustig te stellen, dat de Kronos vele malen ingewikkelder in elkaar zit, dan een Tyros 4. Het maken van klanken is niet alleen zeer omslachtig door de onoverzichtelijke menu structuur. Het vergt bovendien heel veel moeite om de Kronos te doorgronden. Dat moet je wel willen.
Dat had ik niet beter kunnen verwoorden Piet(dat is ook precies mijn ervaring met Korg(Kronos).
Mvg:Korgie |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 09/12/2013 : 11:37:38
|
Niet appels met peren vergelijken, Bert. De opmerking slaat niet op een concurrent, maar op de importeur.
Groet, Ruud |
|
|
|
Onderwerp |
|