Auteur |
Onderwerp |
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 13:36:20
|
Hallo allemaal, ik heb een vraagje over een basloop. Ik ben een heel eenvoudige speler en gebruik daarom het liefst zo makkelijk mogelijke akkoorden. Zo leek mij het liedje Griechischer Wein leuk om te spelen. Maar ik vind de basloop niet goed klinken. Ik heb hier een klein stukje voorgespeeld: Stukje GriekseWijn Zo gebruikte ik in de eerste regel deze akkoorden: AM.....F G C . Bij de C klopt het al niet meer. Dan hoor ik twee keer de hoge bas achter elkaar. En verderop gebeurt het nog een paar keer. In heb even geluisterd op YouTube hoe het bij andere Tyros-spelers klinkt en daar gaat het wel goed. Ik heb de basis "ChordFingering" op "All Fingered" staan. Weet iemand wat ik niet goed doe? Alvast bedankt.
Groetjes, Kees.
|
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 14:21:43
|
Momenteel kan ik geen bladmuziek ervan vinden, maar het lijkt me duidelijk dat er een maatwissel zit van 4/4 naar 2/4 en even later weer.... en dat kun je niet oplossen met een andere fingering. Je zult de style daar moeten stoppen en opnieuw starten om het accent te verleggen. Update: Het is nog ingewikkelder want het nummer begint met 4/4 dan een maat 2/4 een maat 3/4 en dan verder met 4/4 De ander keyboardspelers werken waarschijnlijk met een midi-file |
Bewerkt door T-Rossie op 11/11/2013 15:04:22 |
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 14:30:09
|
over simpele spelers gesproken, hier zit er nog een. Kees, ben toevallig ook met dat lied bezig, maar waar vind ik dit lied op keyboard op Youtube? blad muziek kan ik(na veel zoeken ook niet vinden)
B.V.D Dirk.
DWff |
|
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 17:54:49
|
Ik heb het even geprobeerd, T-Rossie. Maar de style stoppen en meteen weer verderspelen is lastig. Maat toen het me toch een paar keer lukte merkte ik toch helaas geen verschil. Bladmuziek heb ik er ook niet van maar ik werk met die "kinderachtige" nummertjes. C=1, D=2 enz. Dus kan ik makkelijk de "bladmuziek" zelf op papier maken. Hier zijn 3 voorbeelden die ik op YouTube vond: YouTube1 , YouTube2, YouTube3 hoewel ik bij deze laatste twee ook een "hikje" hoor in de basloop. En bij de eerste zie ik inderdaad het midilampje branden.
Groeten, Kees.
|
|
|
DWest
Average Member
225 berichten |
Geplaatst - 11/11/2013 : 19:03:08
|
Super Kees.!! Bedankt.
Gr. Dirk.
DWff |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 09:45:29
|
Hallo Henk,
Ja, zo is hij goed. Maar dan komt de vraag, hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Heb je die style zelf gemaakt. Of gaat het via midi. Ik hoor namelijk meer dan dat ik je zie spelen. Maar dat maakt het alleen maar mooier en leuker.
Groeten, Kees. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 12/11/2013 : 17:33:34
|
Ohhhhh afkijkers
Is een lastig nummer, een beetje proberen te improviseren of een midifle nemen....
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Kees Roskam
Junior Member
69 berichten |
Geplaatst - 13/11/2013 : 16:15:10
|
Ja, afkijken en nadoen is leuk en ook nog eens leerzaam :-) . Leve YouTube.
Gr.Kees. |
|
|
Daysan
Average Member
163 berichten |
|
|
Onderwerp |
|