Auteur |
Onderwerp |
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 10:32:33
|
Dan ga dus zaterdag de kogel door de kerk?
Groetjes John Tyros 4 xxl |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 16:32:22
|
@John,
Yep
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 29/11/2013 : 17:28:34
|
Toine, Beterschap en rustig aan Veel plezier bij de muziek winkel morgen en kritich luisteren he Hou ons op de hoogte wat het geworden is,ik ben wel benieuwd!
|
|
Peter Lasaroms
New Member
38 berichten |
Geplaatst - 06/12/2013 : 12:38:29
|
Net bij mijn plaatselijke dealer gezien dat de er een 2e levering van de Tyros5 bij hem heeft plaats gevonden. Dus wie weet heeft de storm van gisteren toch geholpen! Groet Peter. |
Bewerkt door Peter Lasaroms op 06/12/2013 12:39:33 |
|
|
bauke
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 06/12/2013 : 21:08:29
|
Ik ga toch ook maar de overstap maken. Van de T4 naar T5. Heb uitgebreid gespeeld en ook de demonstratie van een bekende Yamaha demonstrateur bijgewoond. Aanvankelijk dacht ik dat het verschil tussen de T4 en de T5 niet supergroot is, eigenlijk nog steeds wel, maar volgens de Yamaha demonstrateur is dat verschil wél enorm. De winkels doen ook voorkomen alsof het verschil nog nooit zo groot is geweest. Mijn echte overtuiging of het nu zoveel mooier is moet nog komen, echter bij een demonstratie over een super geluidsinstallatie heeft de T5 mij doen huilen in de vorm van streling voor het oor en dat laatste is vooral bepalend geweest om toch de knoop door te hakken. Nu nog even huilen van het dikke pak euro's dat ik morgen bij de muziekwinkel erbij moet leggen. Daarna maar gauw het kapitaalverlies vergeten en genieten van de T5. Ik ben benieuwd. Morgen ga ik hem ophalen! |
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 07/12/2013 : 07:05:55
|
En Bauke hoe bevalt de Tyros 5?
|
|
bauke
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 08/12/2013 : 15:55:29
|
John, ik heb vandaag pas echt wat langer kunnen spelen op de Tyros 5 en ik kom tot mijn voorlopige conclusie dat het echt wel anders is dan de Tyros 4.Ik heb ook het idee dat veel geluiden opgefrist zijn. Ik speel over de BOSE L1 set en dan klonk het geweldig met de T4 en met de T5 is het net of is het allemaal iets helderder. Ook is het wat anders spelen nu veel geluiden zijn opgefrist met speciale effecten om het nog levensechter te maken. Wat je ook hoort is dat het bij sommige styles echt wel wat droger klinkt. Het Duits-achtige is wat verdwenen, ik bedoel vooral galm. Maar als je de wilt toevoegen dan kan dat altijd nog. je hebt er een prachtig keyboard aan. En als je van kerkorgel houdt....? Dan ga je helemaal uit je dak. Het klinkt heel erg goed. Veel, echt heel veel is gewoon T4 gebleven, alleen zijn de styles wat opgefrist. Bij sommigen is het bijna niet te merken, wat het verchil is. Heel veel verschil met de oude Grand Piano, die nu ook vernieuwd zou moeten zijn, merk ik niet. Gitaarversterkers, zodat dingen wat anders klinken? tsja leuk, maar je bent een toetsenman en geen gitarist, ik persoonlijk zal het niet gebruiken, vermoed ik. De orgels zijn erg mooi, maar of je nou altijd orgel speelt? De ene muzikant wel, de andere niet. Ik ben er nog lang niet uit wat er nog meer op zit. Voorlopig ben ik er wel blij mee. Bedenk ook altijd goed, dat er een vermogen bij moet als je weer nieuw wilt. En oh nog één ding, de drumstyles in audio, dat is mooi maar ook daar heb ik al ontdekt dat het wel je favoriete styles moeten zijn, er zit voor mij persoonlijk ook weer veel bij wat ik nooit zou gebruiken. Ach, John, je kiest toch altijd hetzelfde wat jij mooi vindt. Dat doet iedere Tyros speler. Ik heb een nieuw keyboard, ben er blij mee, maar heb eerlijk gezegd ook lang gewikt en gewogen of het nu wel of niet door moest gaan, maar ach als de liefde voor muziek en dus Tyros sterk is, komt ie er. Zo ging het ook bij mij!
|
|
|
Toch nog Tyros
Average Member
478 berichten |
Geplaatst - 09/12/2013 : 17:15:25
|
Heel veel plezier met de T5
|
|