Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 2 gerelateerde onderwerpen
 transpose midi's
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

benentrees
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  13:33:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nu al zo'n 200 midi's maar die staan allemaal in veschillende toonsoort met chords erboven geschreven. Om deze mee te zingen wordt dit moeilijk.Ik moet dus transpose gebruiken.B.V. van C naar G dus -5
Maar hoe kan ik deze nu opslaan.Ik weet dat ik dit via digital recording/song creater/channel/channel transpose kan doen, maar dan staat hij in een ander toonsoort en dan veranderen ook de akkoorden terwijl boven de midi de C akkoorden enz. blijven staan.
Wat ik nu eigenlijk wil is: De midi transponeren van C naar G dus -5 en toch blijven spelen in C en deze opslaan.Dan hoef ik niet bij elke midi transpose te gebruiken als ik ze vast heb staan.

Afwachtend op een reactie alvast bedankt: Ben

Tyr0s_Fre4k
Senior Member

520 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  14:07:44  Toon profiel  Klik om Tyr0s_Fre4ks MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Als ik het goed begrijp, wil je graag de song transponeren zodat hij klinkt alsof hij in G staat, maar dan in C speelbaar is. Ik denk niet dat dat mogelijk is. Het keyboard haalt de akkoordinformatie uit een van de kanalen van de midifile.
Dus als je gaat transponeren, veranderen de akkoorden gewoon gezellig mee.

Wat is het bezwaar om de akkoorden gewoon te spelen zoals ze er staan? Het is wat oefenen, maar je gaat er wel beter van spelen.

Op welke instelling staat je Transpose Setting (Master, Song of Keyboard)? Misschien is daar nog wat mee te spelen.
Of misschien heeft een ander forumlid een idee.

Groet,
Martijn

Wees gewoon jezelf, er zijn al zoveel anderen.
Ga naar bovenaan de pagina

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  14:22:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Ben.

Laadt de midifile.
Open de mixingconsole.
Ga naar tabblad 'TUNE'
Zet links onderaan master op -5
Stel de rest in en maak er een registration van.
Je hebt dan je doel bereikt denk ik.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

benentrees
Starting Member

8 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  16:41:14  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo tyros fre4k,
Ik heb geen bezwaar om de akkoorden te spelen.Maar in de midi staat dan een geschreven C en je moet dan in G spelen en dat is verwarrend.(als je het via digital recording doet)
Ik transponeer naar G -5 omdat het beter uitkomt met mijn stem.
Ik kan niet alle toonladders zingen (dat haal ik niet)

Hallo The player,Ik denk dat ik jou voorstel eens ga proberen maar kun je me nog ff uitleggen hoe ik er een registration van moet maken.
Je bedoeld toch dat ik hem in de registration memory moet zetten neem ik aan.Een beetje meer details zou ik leuk vinden want ik ben niet zo heel erg technis. Alvast beiden bedankt voor de reactie

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  17:51:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Als ik een midi definitief van toonsoort wil veranderen, doe ik dit via de Song Creator, Transpose (alle sporen) en Execute. Vervolgens opslaan.
Maar via een registratie is het ook een prima oplossing.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

theplayer
Moderator

3033 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  20:46:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo Frans,

Als je transponeert via de songcreator, verander je de toonhoogte wel, maar dan kloppen de akkoorden niet meer.

Hallo Ben,

Als je bovenstaande handeling hebt uitgevoerd, stel je ook alle voices aan die je wilt gebruiken.
Als je alles goed hebt staan, druk je op Memmory en zorg je dat er een vinkje staat bij alles wat je gesaved wilt hebben in je registratie.
Als alle vinkjes er staan, druk je op de knop 1.
Daarna druk je op knop J (registration) en druk je op save.
dan geeft je een naam op en druk je op OK
Je registratie is dan klaar.
Voor registraties kun je ook eens op mijn site kijken bij Tips en dan registrations.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

bertus
Senior Member

916 berichten

Geplaatst - 27/11/2013 :  23:19:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Dit is een goed aangesneden onderwerp zeg, daar ga ik ook eens wat meer mee doen, dank...al was ik niet de vragensteller...

Groet, Bert

Misschien ontgoocheld als een nummertje maar niet slaagt,
maar beter dąt, dan helemaal niet geprobeerd te hebben...

Yamaha Tyros 3
Yamaha HS 50 M (2)
Yamaha HS 10 W
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000