Auteur |
Onderwerp  |
|
saterlan
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 05/11/2013 : 21:41:53
|
Beste vrienden, Ik heb vandaag mijn Tyros 2 aangezet en zag ineens een verticale balk van ongeveer 5 mm dik op het scherm. Weet iemand van jullie wat het is en wat het betekent en hoe ik het kan verwijderen ? Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet, Eddy |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 12:31:36
|
@Eddy,
Ik zou de Tyros eens geheel resetten, en kijken of het dan over is, zoniet zou ik toch eens kontakt op gaan nemen met een muziekhandel/reparatiedienst.
Resetten: de meest rechtse witte toets (C) indrukken en vasthouden dan de tyros aanzetten.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3273 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 12:46:53
|
Eddy, Ik heb destijds een identiek probleem gehad op de T2. Het bleek een probleem te zijn in het display zelf. Omdat het binnen de garantie termijn optrad werd dit gratis gefixed door het display te vervangen bij Oostendorp aan de zaak. (complex klusje) |
 |
|
saterlan
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 19:40:33
|
Beste Toine en T-Rossie,bedankt voor jullie reactie. Omdat ik zaterdag een optreden heb, ga ik het zondag resetten. Beste Toine, als ik het reset,raak ik dan niet al mijn zelfgemaakte stijlen kwijt ? Groetjes, Eddy |
 |
|
Soneg
Advanced Member

1641 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 21:06:59
|
Zoals Roel ( T-Rossie ) al aangaf heeft dit niets met een software fout te maken maar puur met een storing in je display zelf. Resetten gaat niet helpen .
Soryt  |
 |
|
fransonline
Senior Member

695 berichten |
Geplaatst - 06/11/2013 : 22:24:12
|
Als het goed is, heb je nog garantie, want dit klinkt als een defect scherm. Resetten is dus geen oplossing.
Ik lees dat je optreedt, waarbij je dus je Tyros vervoert. Een schok kan het scherm/display zomaar kapot maken.
Neem contact op met Oostendorp of welke andere leverancier. Hopelijk word je probleem zo snel mogelijk opgelost.
Groetjes, Frans www.mijntyros.nl |
Bewerkt door fransonline op 06/11/2013 22:28:26 |
 |
|
saterlan
Starting Member
3 berichten |
Geplaatst - 07/11/2013 : 11:01:58
|
Beste vrienden, O jee, dit klinkt ernstig, als ik dit allemaal zo lees.. Gelukkig kan ik het nog gebruiken. Ik heb geen garantie meer .Toen ik het kocht, wist ik nog niet van het bestaan af van Oostendorp. Dat was bij een volgens mij eenmanszaak uit Delft, waar ik het gekocht heb. Die is inmiddels opgedoekt, want ik krijg geen gehoor meer. Dus zal ik contact opnemen met Oostendorp. Ik ben inmiddels al klant van ze, al betekent het voor mij anderhalf uur rijden. Bedankt voor jullie reactie. Groetjes, Eddy |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 07/11/2013 : 11:25:47
|
@Eddy,
Blijf je daar dan wonen??? je zult dan ook nog anderhalf uur terug moeten....  
Kun je meteen de Tyros 5 proberen misschien ga je dan terug met iets nieuws in de achterbak.
Succes met de reparatie, hoop voor je dat het betaalbaar blijft.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
 |
|
T-Rossie
Moderator

3273 berichten |
Geplaatst - 07/11/2013 : 13:19:24
|
Het defect treedt niet op ten gevolge van vervoeren, maar wordt veroorzaakt door een elektronica/contact fout. Bij mijn T2 wisselde de positie en de breedte van de balk soms ook nog.
Dergelijke LCD schermen liggen in een soort 'bed' en maken contact door middel van geleidende baantjes op het glas die tegen het 'bed' worden gedrukt...... Ik zou me zelfs voor kunnen stellen dat het vakkundig de- en dan her-monteren het probleem al zou kunnen oplossen. (DOE DIT NIET ZELF!!)
Yamaha heeft zeer kundige monteurs en die zijn er al een 1,5 uur mee bezig. |
 |
|
Toch nog Tyros
Average Member

478 berichten |
Geplaatst - 07/11/2013 : 17:03:41
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
@Eddy,
Blijf je daar dan wonen??? je zult dan ook nog anderhalf uur terug moeten....  
Kun je meteen de Tyros 5 proberen misschien ga je dan terug met iets nieuws in de achterbak.
Succes met de reparatie, hoop voor je dat het betaalbaar blijft.
Gr Toine
Tyros 4 xl & M-Audio 61 / KRK VXT4 Monitors bezoek eens mijn website www.laakies.nl
Groetjes John Tyros 4 xxl |
 |
|
|
Onderwerp  |
|