Auteur |
Onderwerp |
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 06/12/2013 : 10:34:02
|
hallo,
dient de Wi-FI-verbinding op de Tyros enkel om op de Yamaha-site in te loggen en Yamaha-produkten te downloaden, of kun je er ook op je persoonlijk netwerk mee in loggen om bvb. de HDD van de Tyros te bewerken, zoals in de HDD-modus ?
Indien het enkel de Yamaha-site is, wat is hier dan de meerwaarde van, kun je dat niet gemakkelijker vanuit de PC ? Ik vermoed dat diegenen die over een Wi-Fi-verbinding beschikken ook wel een PC in huis zullen hebben.
VrGr eddy |
|
T-Rossie
Moderator
3236 berichten |
Geplaatst - 06/12/2013 : 10:48:34
|
je kunt vanaf de Tyros5 zelfs niet meer aanloggen op de Yamaha sites, dit moet nu via de PC en dat werk best goed/makkelijk. |
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 06/12/2013 : 13:15:18
|
Met de wifi stick in de Tyros 5 heb je wel de tijd in beeld rechts bovenin het scherm.
Ik heb 'm.......de Tyros5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 07:23:45
|
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is van de wifi verbinding. Als het alleen maar het klokje is??????
Of kun je er nog iets meer mee doen?
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 07:41:25
|
Het klokje vind ik heel handig. Voor de rest gebruik ik de WiFi-verbinding niet.
Ik denk wel dat je vanuit je PC draadloos Voices en dergelijke naar de Tyros 5 kan sturen, maar ik gebruik liever een USB stick.
Maarten |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 08:27:00
|
Hoi Maarten,
Inderdaad, ik kies dan ook voor de stick. Hmmmmm,.... valt mij tegen dat wifi ding.
Met muzikale groet, Hans
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 09:46:27
|
Ik heb 1 keer contact gemaakt met mijn huisnetwerk, en toen kreeg ik ook het klokje in beeld, daarna nooit meer. Ik nam aan dat hij automatisch weer verbinding maakt bij het opnieuw aanzetten van de Tyros5 ?!?!?
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 09:48:46
|
Hoi Heiko,
Ja, bij mij maakt hij automatisch weer een verbinding. Maar ja, wat heb je er verder aan?
Met muzikale groet, Hans
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 10:33:50
|
Hans, Met het klokje in beeld hou ik de tijd beter in de gaten. Ik speel 's avonds altijd met een koptelefoon op, en als ongeveer tijd is dat mijn vrouw dan belt om haar van het station te halen stop ik op tijd met spelen, anders hoor ik mijn mobiel niet.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger! |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 11:17:24
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
Hans, Met het klokje in beeld hou ik de tijd beter in de gaten. Ik speel 's avonds altijd met een koptelefoon op, en als ongeveer tijd is dat mijn vrouw dan belt om haar van het station te halen stop ik op tijd met spelen, anders hoor ik mijn mobiel niet.
Maak je niet ongerust als de muziek uit je tenen komt.... als het je neus uit komt is het véél erger!
Waarom zou jij het beter hebben dan ik?
Met muzikale groet, Hans
|
|
Heiko
Advanced Member
1621 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 11:47:33
|
Hoezo beter, rijdt er bij jullie geen trein?
|
|
willem63
Junior Member
74 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 12:18:05
|
Hallo,
Ik denk dat er nog wel meer mogelijkheden komen voor de wifi-stick. Yamaha loopt een beetje achter met de software ontwikkeling. Je kan het nu ook gebruiken voor een aantal apps voor ipad of iphone. O.a. repertoire finder: http://usa.yamaha.com/products/apps/repertoire_finder/?mode=model Hiermee kan je registraties delen en downloaden. Het is beter dan de music finder want daar kan je geen registraties opslaan. Je kan dus via de wifi verbinding song registraties uploaden en downloaden. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 14:53:25
|
Is dat klokje alleen op de T5 ?
Grt. Frans
|
|
|
Rene
Senior Member
717 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 15:47:34
|
Frans, Misschien staat er op jou nachtkastje ook een klokje Idd alleen in de Tyros 5 zit een klokje. Werkt alleen wanneer je de dongel gebruikt.
Ik heb 'm.......de Tyros5. Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 16:02:50
|
Ik hang er wel een koekskoeksklok op, kan die meefluiten.
Grt. Frans
|
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 13/12/2013 : 17:39:06
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Heiko
anders hoor ik mijn mobiel niet.
Je kunt met een kabeltje de hoofdtelefoonuitgang van je mobiel aansluiten op AUX IN op de Tyros.
En voilá, je hoort je mobiel prima als die overgaat!
Trouwens, als je op dat moment een audio-opname aan het maken bent, wordt je ringtone keurig mee opgenomen! Als je dit niet wilt, ruil je je Tyros 5 gewoon in voor een Tyros 4.
Maarten |
Bewerkt door maartenb op 13/12/2013 20:24:48 |
|
|
Onderwerp |
|