Hallo heb sinds een week de Tyros 5 mij zijn een paar dingen opgevallen wat niet lekker loopt. 1 is t switchen van style met ots aan behoud hij soms de laatse klank van de vorige style. 2 de left blijft soms hangen moet de stroom eraf om t te verhelpen.
3 de voetpedaal instellingen die ik maak zijn weer weg als ik de Tyros opnieuw aanzet.
Zijn er meer Tyros 5 bezitters die hier last van hebben.
Inderdaad bij mij blijft de Left ook soms hangen en kan dan niet meer uitgeschakeld worden,ook niet als je een andere registratie inschakelt...alleen opnieuw opstarten lost dit probleem op. Een zeer irritant verschijnsel.
Misschien is het handig te vermelden welke Tyros 5 je hebt 61 of 76 zo kan er makkelijker een overzicht gemaakt worden bij welke keyboards dit het geval zou zijn.
En maar hopen dan dat dit snel opgelost wordt met een eventuele nieuwe firmware....
Ik weet dat dit heel lastig is, maar het mooiste is als je een "recept" kan vinden waardoor het verschijnsel optreedt en door anderen dus reproduceerbaar is.
Bijv. - Speel een lage C met Left - Verander Right 3 naar E.Piano - Laat lage C los - De lage C blijft doorklinken...
Ik heb een T5-61 maar omdat meerdere collega's dit hang probleem hebben denk ik dat het een fabrieksfoutje is en kan alleen een nieuwe firmware dit oplossen.
Bedoelen jullie echt de LEFT klank of mogelijk de CHRD en/of PAD stemmen? Gebeurt het misschien met schakelen tussen registraties die mogelijk uit de T4 zijn overgehaald/meegenomen? Kun je tijdens zo'n hanger hem stil krijgen door de LEFT (part) knop te schakelen? (met de mixing console volume regelen?)
Zoals Maarten omschrijft zou het meest ideale zijn dat iemand het kan reproduceren.... dus maar even afwachten.
Bedoelen jullie echt de LEFT klank of mogelijk de CHRD en/of PAD stemmen? Gebeurt het misschien met schakelen tussen registraties die mogelijk uit de T4 zijn overgehaald/meegenomen? Kun je tijdens zo'n hanger hem stil krijgen door de LEFT (part) knop te schakelen? (met de mixing console volume regelen?)
Zoals Maarten omschrijft zou het meest ideale zijn dat iemand het kan reproduceren.... dus maar even afwachten.
Nee t is echt de left die hangt en je krijgt m niet uit je moet t keyboard uit zetten. En ik gebruik nog geen registraties van de Tyros 4
Heb sinds een dag of 10 ook de Tyros 5 in mijn bezit en ben d'er best wel blij mee.Hij klinkt gewoon keigoed! Maar bij mij heb ik ook dat probleempje van de left . Blijft gewoon lekker doorgaan, wat je ook probeert!!!! Toestel uitzetten en opnieuw opstarten .... en dan kan je er weer tegenaan!
Dat hangen is toch niet de bedoeling.... graag informatie als : Bij welke style? welke OTS/variatie? welke overgang? Is het écht de LEFT? (die brandt bij vrijwel geen enkele OTS namelijk) Of zijn het de CHRD klanken? (even testen met de volume sliders van de mixer) Op internationale fora heb ik er nog geen meldingen van gezien, maar zal de vraag 's stellen.
Alle 'rapportage' is welkom en draagt zeker bij aan de oplossing.