Welk merk usb stick kan ik het beste voor mijn Tyros 5 gebruiken?
Ik probeerde eerder op de avond de firmware update 1.04 te installeren op mijn gloednieuwe Tyros 5 maar kreeg toen een “Install data read error”. Ik gebruikte een Sandisk cruzer usb stick van 4 GB Vervolgens een andere usb stick gebruikt van een onbekend merk en toen lukte het wel.
Met de Tyros 4 nooit problemen gehad met die Sandisk cruzer usb stick.
De T5 aanlaten staan en en de stik er uit halen en er weer in doen ,dan op Style start/stop drukken. Dit lukte ook bij mij. Wel het programma uit gepakt op stik hebben ,dus geen mapje waar het nog in staat dat ziet hij niet.
USB 3.0 heeft (nog) geen zin op een Tyros, omdat de bottleneck ergens anders in het toestel zit. En de overdrachtssnelheid wordt bepaald door de traagste schakel.
Aangezien USB 3.0 "backwards compatible" is, zou je een USB 3.0 stick moeten kunnen gebruiken bij een Tyros 5. De Tyros spreekt de stick dan alleen wel aan via USB 2.0, dus het levert geen snelheidswinst op.
Ik heb inmiddels een nieuwe usb stick (3.0) gekocht van het merk Adata type UE700 van 32 GB. Deze werkt goed op de Tyros 5.
Ook even getest of ik de stick in 2 partities kon opdelen, dit is ook gelukt met het gratis programma EaseUS Partition Master 9.3.0.
Alleen herkend Windows 7 alleen de eerst partitie en de Tyros 5 ook. Dus heb ik met eerder genoemd programma de usb stick weer terug gezet naar 1 partitie.
Ik kan het mis hebben maar de usb 3.0 stick lijkt mij zowel op de computer als op de Tyros 5 iets sneller te werken dan mijn vorige stick.
je zou eens kunnen experimenteren met de partities "primair" of "logisch" te maken, in denk dat Tyros enkel "Primaire" partitie "FAT32" ziet. VrGr eddy