Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Raar probleem met expansion manager
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  13:12:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb wat problemen met de Expansion manager.

Ik heb de Expansion manager gestart en in in een sherm wat dan verschijnt mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd van mijn Yamaha acount, daarna het bestand TYROS5_InstrumentInfo.n27 geladen.
Vervolgens al mijn uvi bestanden en het entertainerpack geïmporteerd.
Ik zie ze nu staan met allemaal een groen vinkje erbij.

Maar nu komt het: Als ik op de “Save to usb memory knop” klik komt eerst de volgende melding.
You must log in to Yamaha online member in order to use purchased packs.

Ik klik op Ok en zie dan voor een aantal seconden dit:
Instrument info will be added to the server so that you can use purchased data on that instrument.

Daarna verschijnt de volgende melding:
The instrument’s information could not be registered on the server. Unable to establish communication.

Verder dan dit kom ik niet.

Mijn internet verbinding doet het gewoon en bij de firewall heb ik toestemming gegeven dat de expansion manager verbinding met internet mag maken.

Iemand een idee wat hier fout gaat?

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  14:05:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Cor,
Staat de T5 wel aan met de wifi stick ?

Soryt

Tyros 5
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  15:21:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Cor,

Het programma EM een keer afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik heb dit zelf ook een paar keer gehad..... en met afsluiten en opnieuw starten was het probleem verholpen.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  16:18:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
De Tyros 5 staat aan met usb lan adapter aangesloten.

Ik heb ook verbinding met het netwerk want klokje is te zien op het display.

Expansion manager (versie 1.0.1) diverse keren opnieuw gestart, ook de computer een paar keer opnieuw opgestart maar niets helpt.

Ik blijf proberen.
Misschien de virusscanner / firewall even tijdelijk uitzetten?

Mijn website: http://www.xs4all.nl/~corvdh klik vervolgens in het menu op Keyboard / midi.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  19:07:05  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Cor,

Probeer eens het volgende;

Start de EM op en doe je handelingen, krijg je een foutmelding sluit je EM af.

Zet dan ook je Tyros even uit, en schakel daarna de Tyros weer in, daarna de EM, lees de packs in die op je tyros staan via de EM en ga weer opnieuw alles proberen.

Kan zijn dat er een interngeheugen gewist moest worden.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  21:59:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Het is (bijna) gelukt.
Ik heb in de expansion manager het entertainerpack verwijderd en toen met de overgebleven uvi bestanden een pack aangemaakt en dit geïnstalleerd op mijn Tyros 5.
Dit alles werk goed op mijn Tyros 5.

Vervolgens in de expansion manager het entertainerpack weer toegevoegd en alles aangevinkt en weer een nieuw pack aangemaakt.
Dit pack geïnstalleerd (oude pack wordt vervangen door dit pack) en nu werkt alles goed.

Alleen nu heb ik ook nog het Entertainer style expansionpack met 30 extra styles als aanvulling op het entertainerpack.
Dit krijg ik niet via de expansion manager geïnstalleerd omdat dit een zip file is waar die 30 styles in zitten.

Nu heb ik deze styles in een map op usb stick gezet maar krijg deze niet gekopieerd naar de zelfde map als het entertainerpack op de Tyros 5. (copy paste werkt niet)

Iemand een idee hoe ik die styles in de zelfde map als het entertainerpack kan krijgen, dan zou het helemaal perfect zijn.

corvdh
Average Member

300 berichten

Geplaatst - 29/12/2013 :  23:04:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van corvdh  Reageer met citaat
Ik heb inmiddels ook het laatste probleem opgelost.
Gewoon Tyros 5 in usb mode zetten en de styles via de computer naar de expansion map kopieren zodat ze nu dus wel alle 40 in de zelfde map staan.

De styles staan alleen nu niet a tot z op volgorde maar dat maakt mij niet zo uit, als het maar werkt en dat doet het nu allemaal.

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  16:06:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij mij werkt het ook niet optimaal. ( of ik snap het niet )

Ik wil uvi bestanden naar mijn t5 verzenden via de usb dongel.
Deze loopt telkens vast. ( krijg een foutcode )
Nu wil ik dit via een usb stick doen.
Ik geef netjes aan Save to usb memory.
De gegevens staan nu op de usb stick. ( ppi bestanden )
Hoe krijg ik deze gegevens met in mijn T5?
O ja, ik gebruik de Expansion manager.

Ik heb 'm.......de Tyros5.

Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18

Rene
Senior Member

717 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  16:30:53  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb het zelf al gevonden.
In het function menu de pack installation gebruiken.
Ik snapte het dus zelf idd niet..... Eik**.

Ik heb 'm.......de Tyros5.

Samson resolv 65A monitorset, db Technologies DVX12, Sub18

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 31/12/2013 :  21:00:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Ik heb de extensie van de Pemo voices veranderd van UVN in uvi,
maar ik krijg telkens een foutmelding als in ze in de YEM wil importeren.Alle oplossingen die zijn aangedragen heb ik geprobeerd
maar niets helpt. Heeft iemand misschien nog een idee?

Ik wens u allen een fijne jaarwisseling,en een gezond muzikaal 2014 toe.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 01/01/2014 :  14:12:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Als je een beetje beter leest hoe de sounds te moeten importeren md EM kom je er wel uit.

Je moet alle pemosounds gewoon als een uvn laten staan, de sounds die je wilt importeren zet je ff in een aparte map, dan van deze map maak je een uvi met de uvi-creator.

deze uvi zet je in de map bij je pemosounds en dan importeer je dit middels de EM.

Alle pemo's staan er bij mij keurig op, sommige sounds klinken gewoon niet op de T5 en heb er die weer uitgehaald.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 01/01/2014 14:13:25

Willy
Junior Member

91 berichten

Geplaatst - 01/01/2014 :  19:14:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Willy  Klik om Willys MSN Messengeradres te zien  Reageer met citaat
Hoi Toine,je hebt inderdaad weer eens gelijk.
Goed lezen is het halve werk.
Ik had de uvi in een verkeerde map gezet,
dus het kon ook niet werken,vandaar die foutmelding.
Alles werkt nu super.

Nogmaals bedankt.
Wil.
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000