Auteur |
Onderwerp |
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 10:13:16
|
Hallo beste Tyros vrienden,
Ik ben al vanaf de kerst in het bezit van de Tyros 5. Ben al de afgelopen weekjes steeds meer thuis met de Tyros 5 en het is een geweldig apparaat. Nu was gisteren een vriend van mij hier en die was in het bezit van een iphone en hebben we wat software uitgeprobeerd en ik moet zeggen, het was super handig. Maakt nu even niet uit welke software dat was, er zijn er al verschillende maar waar het op neer komt is dat dit niet voor android te krijgen is. Ik had dit al eerder gelezen, maar nu ik heb gezien wat je ermee kan via de iphone vondt ik dat toch wel pijnlijk. Het heeft me aan het denken gezet waarom Yamaha wel voor de iphone gaat maar niet voor de android. Hoe dan ook, ik wilde dit toch even kwijt en ik heb pas de android, en ga dus niet hiervoor de iphone aankopen. Maar voor de mensen die wel al in het bezit zijn van een iphone. via de site van Yamaha kun je al wat apps krijgen voor de Tyros 5. Voor de mensen net zoals ik met een android toestel......misschien Apeldoorn bellen? |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 11:14:18
|
Het is inderdaad heel jammer dat er geen Android apps zijn.
Je hebt het over iphone. Bedoel je dat echt (dat kleine ding waarmee je kan bellen), of bedoel je de iPad (dat grote ding ter grootte van een A4)?
Maarten |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 11:22:27
|
iphone of ipad, dat gaat, is een MAC |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 13:02:20
|
Misschien is Apple wel eigenaar van Yamaha Musical Instruments...
Natura Artis Magistra... |
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 14:48:43
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door muzikant
Misschien is Apple wel eigenaar van Yamaha Musical Instruments...
Natura Artis Magistra...
Als dat zo zou zijn, dan zou de Expansion Manager er wel eerder voor de Mac zijn geweest dan voor Windows... En we weten allemaal dat dat niet zo is
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 16:11:34
|
Da's waar. Ik wacht ook op de Mac versie voordat ik de overstap waag.
|
|
Ezra
Average Member
206 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 20:09:45
|
Ik heb me niet laten weerhouden van het bestellen van een T5, enkel en alleen omdat dit programmaatje nog niet bestaat voor de iMac. Alsof ik niet een paar maanden uit de voeten kan met die karige hoeveelheid, middelmatige sounds in de T5...
Download hier mijn Tyros-songs... |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 20:40:29
|
Het zou wel erg dom zijn van Yamaha als ze hierdoor klanten gaan verliezen, tenslotte willen ze dat iedereen met de Tyros alles kan, en mensen met een android lopen alle apps mis om met de tyros te kunnen communiceren. moeten die dan bij concurentie gaan zoeken.?????? |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 05/01/2014 : 21:27:09
|
Goede avond vrienden,
op diverse fora kom je deze discusies tegen. Deze vraag komt ook voor bij andere merken. Zoals Roland. Zij hebben bericht, dat ze wachten op de juiste ondersteuning door het besturings systeem. Android heeft geen Core midi ondersteuning. Die willen ze voorlopig ook niet maken heb ik gelezen. Apple is van meet af aan al de plek geweest voor de uitgevers wereld en de muziek industrie. Het is nog maar kort geleden dat er nauwlijks concurentie voor hun was. gelukkig zijn er nu voor de PC ook alternatieve gekomen.
De discussie moet eigenlijk zijn naar mijn mening,
Wanneer gaat android en windows de concurentie aan met apple op hun speciale vlak.
Het heeft geen zin om te klagen over Yamaha of Roland en andere merken als de tools simpelweg ontbreken binnen het besturingssysteem.
Op een engels forum is een speciale plek gemaakt om registraties te delen om zo in de behoefte te voorzien naar het ontbreken van de musicfinder +
Is denk ik een goed idee. Het lost weer een gemis op.
Gr Michel |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 00:51:33
|
Ik vind het wel jammer dat je alleen een appeltje kunt gebruiken icm de Tyros 5.
We hebben hier in huis 2 tablets van samsung dus android. maar aansluiten dat gaat helaas niet.
We zullen moeten roeien met de riemen die we hebben, als een tablet aan vervanging toe is zal ik er eens over denken om een appeltje te kopen maar eerder niet!
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 08:52:37
|
ik ben geen appeltjes fan maar moet toegeven dat als het grafisch of muziek aangaat het een zeer stabiel verhaal is. Mijn zoon is dj en die draaid al sinds een paar jaar alleen op appel omdat hij met een Windows pc regelmatig de soep indraaide ( en als dj wil dat iets zeggen). Ik moet nu ook weer vast stellen met de ipad 4 geen latency, niet vastlopen, alles wat midi of audio is loopt als een trein en met audiobus kan je heel veel aps aan mekaar koppelen en bliksemsnel wisselen. Ik heb geprobeerd om dit met Android en Ms te benaderen, geen beginnen aan, gewoon geen interesse bij Microsoft of Google het is gewoon hun ding niet. Het gaat er dus niet over dat Yamaha een voordeel heeft met Apple maar eerder dat er geen andere keuze is, daarmee is voor ons ook het pleit beslecht vrees ik. Ik kan niet aanvaarden om met een onstabiel instrument te werken en dat gaat ook op voor randapparatuur.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore. |
Bewerkt door guyske op 06/01/2014 08:53:46 |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 10:30:23
|
De core audio van Apple is inderdaad onovertroffen en als professional wil je niets dan het beste.
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 10:55:49
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door micdo
Android heeft geen Core midi ondersteuning.
Interessant! Dit wist ik niet. Dan kan ik snappen dat Yamaha en Roland kiezen voor de iPad.
Tijd om een draadje aan te maken op een Android forum...
Maarten |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 13:10:47
|
Ik heb al geruime tijd mijn notatie op een tabled (Android) staan, en deze in een houder boven het display, scheelt weer pakken bladmuziek op de Tyros.
Grt. Frans
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 13:27:53
|
@Frans,
Wat voor houder heb je dan? waar kan ik die kopen?
Ik wil nl mijn samsung tablet ook gaan gebruiken bij mijn Tyros.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
|
Onderwerp |
|