Auteur |
Onderwerp |
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 14:19:30
|
@Frans,
Leuk ding, waar bevestig jij dan die klem? heb al eens zitten kijken maar op de achterkant vd Tyros zie ik niks zitten waarop ik de klem kan zetten....
Help me maar eens uit de droom.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
|
Yamahaman
Junior Member
70 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:20:39
|
Het zou zo kunnen dat muzikanten iPad gebruiken, juist omdat er een goeie bladmuziek app voor was gemaakt. Als je dan ook nog een superscherp retinascherm hebt ... Verder is iPad superieur kwa bedieningsgemak. Ik heb ze allebei en de android ligt bijna altijd in de kast. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:32:55
|
Ook MacBookPro's zijn zeer gewild gereedschap op het podium vanwege de betrouwbaarheid en het ontbreken van latency.
Natura Artis Magistra... |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 17:33:53
|
Met mijn Android gebruik ik geen app, ik heb mijn muziek in PDF vorm erop gezet, de registratie's op de Tyros, staan in dezelfde vorm op de Android, dus makkelijk op te zoeken, b.v. 1 op de Tyros is ook 1 op de Android. Voor Ipad is wel veel meer op het gebied van notatie, en het beeld "verschuift" wat makkelijker. Zelfs de standaard, was er in het begin alleen voor Ipad, Android loopt in vele zaken achter op Ipad. Maar ben tot nu toe nog tevreden, maar de volgende is wel een Ipad.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 06/01/2014 17:35:24 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 06/01/2014 : 20:37:26
|
Latency is de tijd tussen het aanslagen van een toets op je klavier en het moment dat de klank gegenereerd word op je computer, Ipad of Android. Als de latency nul is dan hoor je hem onmiddellijk, is er een vertraging dan kan je niet spelen omdat de volgende aanslag er soms al is en je de eerste nog niet gehoord hebt.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore en een hele hoop apps. |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 12:27:41
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten
Met mijn Android gebruik ik geen app, ik heb mijn muziek in PDF vorm erop gezet, de registratie's op de Tyros, staan in dezelfde vorm op de Android, dus makkelijk op te zoeken, b.v. 1 op de Tyros is ook 1 op de Android.
Frans, dat is een zeer wijze manier van doen, registraties en PDF scores aan mekaar koppelen via een nummer bedoel ik, kan je hier een beetje meer uitleg over geven. Hoe vind je de naam van nr 206 bv ? Nog een vraagje, ga je dan voor alfabetisch, uitvoerder of componist ?
Groeten Guy.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore en een hele hoop apps. |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 12:45:39
|
Hallo
Op de Tyros heb de registraties onderverdeeld in mappen/banken, van elk 8 reg's. Map 1 heeft 8 reg,s / map 2 heeft 8 reg,s enz. Op het ogenblik heb ik 14 mappen erop staan, zijn dus 112 nummers/reg,s.
Op mijn Android heb ik een mapje -bladmuziek- aangemaakt, met daarin nu ook 14 mappen, maar dan daarin de bladmuziek. Dus map 1 heeft 8x bladmuziek, van map 1 op de Tyros, enz enz. Verder heb ik het tabled een mapje -divers-, waar ik de bladmuziek inzet voor de toekomst. enz. (staan er nu 200 in) Het alfabetische gaat vanzelf op de Tyros in elke map, A vooraan Z achteraan, op het tabled kan ik dezelfde volgorde zelf aangeven. Verder staat bij mij alles op songtitel.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 07/01/2014 12:51:13 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 12:59:51
|
Frans bedankt,
Ik speel intussen al meer dan 40 jaar, ik heb al mijn partituren gedigitaliseerd, dat zijn er intussen honderden om niet te zeggen een paar duizend.
Het ideale zou zijn : een app die een koppeling kan maken tussen partituur en registratie. Ik dacht ooit zo iets op op het internet gezien te hebben, vind spijtig genoeg niet meer terug. Wat niet is vandaag kan morgen misschien wel, het samenwerken tussen informatica en muziek gaat in rasse schreden vooruit. Ik ga intussen wel eens uitvlooien hoe ik jouw systeem kan toepassen, partituurtje voor partituurtje kom ik er wel.
Bedankt.
Groeten,
Guy
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 13:12:13
|
Vroeger had ik een enorme stapel muziek,(mijn vader zat ook in de muziek als hobby) dus veel van mijn vader overgehouden, toen van alles PDF,s gemaakt, (paar dagen werk), en die muziek stapel staat nu op zolder, op de PC staan nu ruim 9000 nummers, met een muisklik op naam op te zoeken. Gemak dient de mens.
Grt. Frans
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 15:20:11
|
Hierbij een leerzame link wat je met de ipad en Tyros kunt doen
http://www.youtube.com/watch?v=O5cPMU_H28M&feature=youtu.be
Deze man heeft meerdere instructie-video's kan voor menigeen handig zijn om deze eens te bekijken.
Het is wel in het Engels!
Zit er toch wel aan te denken om een ipadje erbij te kopen.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
Bewerkt door laakies op 07/01/2014 15:20:48 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 16:38:23
|
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door guyske
Ik speel intussen al meer dan 40 jaar, ik heb al mijn partituren gedigitaliseerd, dat zijn er intussen honderden om niet te zeggen een paar duizend.
Het ideale zou zijn : een app die een koppeling kan maken tussen partituur en registratie. Ik dacht ooit zo iets op op het internet gezien te hebben, vind spijtig genoeg niet meer terug. Wat niet is vandaag kan morgen misschien wel, het samenwerken tussen informatica en muziek gaat in rasse schreden vooruit. Ik ga intussen wel eens uitvlooien hoe ik jouw systeem kan toepassen, partituurtje voor partituurtje kom ik er wel.
Dag Guy,
Ik gebruik inmiddels bijna een jaar de iPad app Songbook+ van Baum-Software. Werkt perfect, wat jij wilt, koppeling partituur naar registratie Tyros 4. Ook erg gebruiksvriendelijke app. Als je meer info wilt na het bekijken van de website, laat het me even weten.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Nano Lucas 300 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 18:42:34
|
Yes Toine, die Fred was het die had een oplossing, ik heb nu geen tijd om er dieper op in te gaan maar als ik me niet vergis had hij iets uitgedokterd. We komen hier zeker nog op terug, de komende dagen zit ik echter nogal bezet door werken aan huis.
Groetjes Guy.
Bewerkt door guyske op 07/01/2014 18:51:27 |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 19:29:58
|
Ik kon niet weerstaan aan verleiding, dat is echt wel de gezochte video. Mijn forscore gaat er wel aan moeten en vervangen door songbook +, zal een langdurig verhaal worden maar de moeite waard.
Bedankt mannen, Wim als ik vastloop weet ik je te vinden.
Gr Guy.
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
Bewerkt door guyske op 07/01/2014 21:36:03 |
|
|
WFF
Average Member
215 berichten |
Geplaatst - 07/01/2014 : 20:41:19
|
Dag Guy, Dat is prima, we zijn op het forum om elkaar wijzer te maken en te helpen! Songbook + is zeker een investering in tijd waard, heb er al zoveel plezier van.
Groetjes, Wim T4-XL Samson Resolv 50a + Sub 88 HK Nano Lucas 300 |
|
|
Onderwerp |
|
|
|