Auteur |
Onderwerp |
MAURICE.VDDRIES
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 09/01/2014 : 19:15:39
|
edit moderator : onderwerp regel verduidelijkt en kleine letters
HEY DAAR.... PROBEER AL 2 DAGEN T4 OP DIRECT INTERNET CONNECTION TE KRIJGEN. LUKT MAAR NIET !!! IK VERBLIJF OP EEN RECREATIE DOMEIN WAAR GEEN DIRECTE INTERNET LAN CONNECTIE IS, MAAR WEK EEN ZEER GOEDE PUBLIEKE WIFI. MIJN DESKTOP WERKT PERFECT MET EEN USB WIFI ADAPTER. HEB AL VAN ALLES GETEST....TEVERGEEF....HET IS WEL ZO, WANNEER IK WIL INTERNETTEN MET IPAD, PC, OF DESKTOP COMPUTER, KLIK IK OP HET ICOONTJE VAN INTERNET, KIES MAAK VERBINDING, EN DAN KRIJG IK EEN PAGE VAN HET DOMEIN MET DE VRAAG DE USERNAME IN TE VULLEN....ALS DAT GEBEURT IS, DAN KRIJG IK GOOGLE OF WAT DAN OOK. KAN ER IEMAND MIJ HELPEN A.U.B. ? HEB IK IETS SPECIAALS NODIG ? WAT ? HOE WERKT HET ?...... ZOU HET NIET LUKKEN MET VODAFONE ? IS WEL DUUR, MAAR ALS HET ECHT NIET ANDERS KAN ..... MET DANK AAN IEDEREEN,
GROETJES
MAURICE |
Bewerkt door T-Rossie op 10/01/2014 15:57:59 |
|
theplayer
Moderator
3015 berichten |
Geplaatst - 09/01/2014 : 22:41:55
|
Hallo,
Ook een normale wifi adapter werkt op de Tyros4 Ik gebruik voor de Tyros 4 een Eminent EM4554. Werkt zonder probleem met mijn wifi thuis. Groetjes,
Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen! Ga naar mijn Tyrossite |
|
|
MAURICE.VDDRIES
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 09:13:47
|
Edit moderator : Hoofdletters omgezet naar lower_case. Upper_case/hoofdletters ervaart men als 'schreeuwerig'
Bedankt allemaal jongens! Heb inderdaad met Belkin, Edimax, Netgear... en nog meer geporbeerd zonder succes. De wifi signalen op het terrein zijn zeer goed, maar denk dat de Tyros het niet aan kan de username in te geven voor het krijgen van een connectie. Er moet toch iets bestaan op de markt, een apparaat die de username heeft opgeslagen en automatisch dan een connectie laat ontstaan!!! Zou Vodafone dat niet kunnen? Heeft iemand daar ervaringen mee? Ben ten einde raad Met dank voor jullie experience sharing. Maurice
|
Bewerkt door T-Rossie op 10/01/2014 11:57:28 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 10:00:30
|
@Maurice,
Svp niet met hoofdletterstypen aub.
Is dat internet op je Tyros 4 dan zo belangrijk?? is alleen voor de musicfinder + meer kun je er niet mee.
En ook in die muscifinder+ staan nou niet spectaculaire dingen in.
Heel die musicfinder mogen ze van mij eraf laten en het vrijgekomen geheugen gebruiken voor iets anders maar das mijn mening.
Trouwens kun je vast wennen zonder musicfinder+ die is op de Tyros 5 niet aanwezig
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 12:01:49
|
Maurice, Ik vraag me ook af waarom je zoveel belang hebt bij de IDC verbinding, kun je dit toelichten? Persoonlijk heb ik de IDC op de vorige Tyros modellen eigenlijk nooit gebruikt en was toch ontzettend tevreden.
|
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 13:07:18
|
Hallo.
Ik heb mijn T3 via een LAN verbinding verbonden met het internet en ik koop regelmatig een goede style of midifile via deze verbinding. De style of midifile wordt na betaling direct op mijn HD/T3 gezet. Goed het gebeurt niet dagelijks, maar toch. Ik weet niet hoe het met de 4 en de 5 zit maar dat je alleen maar deze kunt gebruiken voor de MF + is niet waar.
Muzikale Groet Henk |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 13:30:17
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door tyros2
Hallo.
Ik heb mijn T3 via een LAN verbinding verbonden met het internet en ik koop regelmatig een goede style of midifile via deze verbinding. De style of midifile wordt na betaling direct op mijn HD/T3 gezet. Goed het gebeurt niet dagelijks, maar toch. Ik weet niet hoe het met de 4 en de 5 zit maar dat je alleen maar deze kunt gebruiken voor de MF + is niet waar.
Muzikale Groet Henk
Die styles en midifiles, registraties etc kun je ook gewoon via je pc aankopen, heb ik geen Tyros voor nodig.
en Maurice kan wel internetten dus die dingetjes kan ie ook gewoon via de shop van yamaha doen.
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 17:17:45
|
Maurice
Probeer je met een stick in de Tyros, verbinding te krijgen, of via de PC. Je moet net zoals met je PC, gewoon internet verbinding kunnen krijgen op je Tyros, via wifi.
Grt. Frans
|
Bewerkt door F.van Holten op 10/01/2014 17:19:09 |
|
|
tyros2
Senior Member
796 berichten |
Geplaatst - 10/01/2014 : 18:51:01
|
Hallo Toine
Dat weet ik wel en dat doe ik ook maar jij schrijft dat je via IDC alleen maar MF+ kunt gebruiken en dat is dus niet waar. Je kunt er wel terdege meer dingen mee doen je moet het alleen wel willen.
Muzikale Groet Henk |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 10:04:25
|
Tyros zo even connecten via een hotspot gaat niet lukken!
Een pc/smartphone hebben allemaal andere soorten wifi adapters die speciaal zijn ontworpen om te kunnen connecten met allerlei wifi verbindingen, welke bij de Tyros beperkter zijn.
Een andere manier zou misschien wel kunnen maar dan wordt het toch een dure aangelegenheid.(zal niet teveel op de details ingaan)
Hij zou vriendelijk kunnen vragen aan de verstrekker van het hotspot signaal een "GAST"wifi te willen maken, dan kun je zo inloggen op het wifi signaal, dat gaat dan wel met de Tyros.
Maar dat zal weinig effect hebben omdat de afstand daar denk ik te groot voor is, vandaar hebben ze dit opgelost met een zgn Hotspot wat voor pc's en smartphones hartstikke goed werkt.
Bewerkt door laakies op 11/01/2014 10:04:40 |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 10:14:22
|
Maurice,
Heb je al geprobeerd om de laptop draadloos te verbinden en dan vervolgens deze verbinding te delen via de lan poort van je laptop.
Gr. Michel
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
MAURICE.VDDRIES
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 11:36:42
|
Hey Michel, Wel , een verbinding tot stand brengen met de laptop is absoluut geen probleem, en werkt perfect ! Maar hoe deze delen met de T4 ? via USB ? of.....I don't know.... Groetjes
Maurice
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 12:36:38
|
Maurice nog een keer de vraag : "Waarom wil je zo graag de Tyros verbinden met IDC?"
|
|
|
MAURICE.VDDRIES
Starting Member
4 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 12:55:52
|
wel, heb o.a ergens gelezen, dat de partituren/noten daar ook zouden beschikbaar zijn ! heb misschien wel een 20.000 partituren on der vorm van boeken, bladmuziek.....Had zo graag er een deel van gedigitaliseerd of wat dan ook, zodat ik deze op het scherm van de T4 krijg !
Maurice
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3235 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 13:22:54
|
Ok.... maar om een partituur te tonen op het Tyros schermpje lijkt met wel érg krapjes
Op een gewoon PC scherm is aanzienlijk meer ruimte en daardoor overzichtelijker. Voor Ipad zijn wel diverse apps beschikbaar die (vrijwel) gratis zijn..... ik zou daarvoor gaan. |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 11/01/2014 : 13:40:40
|
Maurice zal wel notestar of songbook+ bedoelen, maar ook daar heb je een Ipad voor nodig...
Songbook+ voor de Ipad kost 49.95 euro, maar dat werkt als een speer leest pdf, txt files en kun je koppelen aan je registraties zodat alles meteen ook op de Ipad klaar staat.
Voorlopig doe ik het nog maar met mijn android tablet, maar bij vervanging gaat er zeker een Ipad komen zodat ik dit allemaal kan koppelen, wel zo handig
De Ipad moet wel een O.S hebben van 5.0 of hoger!! kijk dus daarbij voordat je een 2e handse Ipad koopt dat de versie minimaal 5.0 is.
|
|
Onderwerp |
|