Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 "Zweverig" geluid in Shadowsgitaren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  16:12:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik ben bezig een medley in te studeren van de Shadows. Het valt mij op dat soms het gitaargeluid wat zweverig klinkt. Het modulatiewiel staat in de laagste stand. Als ik dat meer naar boven draai, dan wordt alles zweverig. Edoch, de Tyros 5 heeft niet gedronken!!!!

Wat kan/moet ik doen om dat te verhelpen?

Met muzikale groet,
Hans

Muziek is vreugde,lang leve de vreugde
Musik macht freu(n)de(n)

Website:www.tognog-music.nl

Tont4
Average Member

192 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  18:14:18  Toon profiel  Reageer met citaat
hoi
ik hoop dat je een antwoord hierop krijgt, heb hetzelfde probleem

gr.Ton
Ga naar bovenaan de pagina

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  19:15:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Veranderen van de dsp's en/of reverb etc.
je kunt de dsp ook in de oude T4 modus zetten (is dsp Legacy)

Beetje stoeien jongens, het is een workstation..
om je juiste sound te krijgen zul je toch wat dieper in de instellingen moeten gaan als voorheen, vooral met de gitaren.
De mogelijkheden zijn hierin onbeperkt.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  19:47:03  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Aan de DSP e.d (effecten) kan het niet liggen. Want het probleem doet zich voor middenin een registratie, dus zonder dat er van instrumenten gewisseld wordt.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 20/01/2014 :  20:47:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Hans,

Welke gitaren?? en bij welke style??
kunnen we het proberen na te bootsen.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  08:57:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

De style van de T5 is:

- 60's Guitar Pop
- gitaar is Shadowed Guitar

Ik wil nog even duidelijk stellen dat in een bepaalde registratie (dus altijd met exact dezelfde instellingen binnen die registratie) het de ene keer wel fout klinkt en de andere keer niet.

Het "zweverige" doet zich niet altijd voor. Ongeveer 50/50 zou ik zeggen. Ook als ik de functie initial touch ---DSP en variation uitzet klinkt het zweverig.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  10:31:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je de registraties op de Tyros5 gemaakt?

Heb je er een song bij geladen?

Ik heb wel het idee dat bij snelle wisselingen van registraties of styles of songs er niet alles goed geladen word.
Ik heb dit ook al een aantal keer ondervonden.
Het word tijd voor een snellere processor denk ik.

In styles en songs zitten ook meer instellingen dan dat je verwacht.
In een song zitten instellingen die de effecten beïnvloeden.

Het zou ook kunnen dat je te veel insert effects gebruikt hebt in combinatie met song, style en voices.
Als je dan een registratie kiest voor de voices en een insert effect (DSP) voor de style of song hebt gebruikt kunnen ongewenste istellingen gemaakt worden.

Groeten, Wim

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  10:41:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Kijk eens naar DSP6 daar zou voor de OTS instelling 3 bij de effecten bij Category : Delay en bij Type : Tempo echo moeten staan.
Als dit anders is bijv. Category : Legacy en Type : Chorus 3
klink het totaal anders.

Groeten, Wim

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  10:51:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Wim,

De regs heb ik vers aangemaakt op de Tyros 5. Ik heb er geen song bijgeladen dus alles is T5. En, inderdaad, echo staat aan in DSP6

Je schrijftin je reactie: "Ik heb wel het idee dat bij snelle wisselingen van registraties of styles of songs er niet alles goed geladen word:". Maar alles speelt zich af binnen 1 (een) registratie. Zou het kunnen zijn dat de hoge noten flangerachtig worden?

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  11:01:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik denk dat het echo effect je bij de hoge noten wat meer opvalt.

Groeten, Wim

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  11:45:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Wim en Toine,

Volgens mij heb ik het probleem opgelost.

Bij de akkoorden die je speelt is het vaak niet nodig om de hele hand te verzetten maar soms is een (1) vinger al genoeg.
Dat moet je NIET doen. Ik ga bv over van een D akkoord naar een
Bm akkoord. Een vinger verplaatsen is dan eigenlijk al genoeg maar dan ontstaat die zweverigheid. Als ik de toetsen loslaat en dan een
Bm akkoord speel is het OK.

Dus,....Ton4, handjes van de toetsen af en opnieuw een akkoord spelen.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

Bewerkt door Hanswiel op 21/01/2014 11:45:56

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  12:30:41  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Hoi Hans,

Blij dat je het probleem gevonden hebt én de oplossing.

Ik ben met de T5 ook kritischer en wijt elk "foutje" aan de T5, terwijl het eigenlijk helemaal geen "foutje" is.

Maar gaander weg zullen we ontdekken dat het dikwijls aan ons zelf ligt.

Gelukkig bestaat er een forum, zodat we er allemaal iets van opsteken

Veel speel plezier en de vingers op tijd los he

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  13:46:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi Toine,

Het was geenszins de bedoeling om de T5 de schuld te geven want op T3 had ik hetzelfde probleem. Alleen ben ik nu van plan om overal de puntjes op de I te zetten voor wat betreft mijn eigen spel. Werk zat aan de winkel.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

Bewerkt door Hanswiel op 22/01/2014 10:08:49

Tont4
Average Member

192 berichten

Geplaatst - 21/01/2014 :  18:20:48  Toon profiel  Reageer met citaat
hey mensen

fijn zo`n forum,dat je aan allekanten wordt geholpen,
waardeer het zeer.

gr.Tont4

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 22/01/2014 :  10:36:58  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Bij de akkoorden die je speelt is het vaak niet nodig om de hele hand te verzetten maar soms is een (1) vinger al genoeg.
Dat moet je NIET doen. Ik ga bv over van een D akkoord naar een
Bm akkoord. Een vinger verplaatsen is dan eigenlijk al genoeg maar dan ontstaat die zweverigheid. Als ik de toetsen loslaat en dan een
Bm akkoord speel is het OK.

Mooi dat dit een kennelijke oplossing is voor het probleem. Maar, ik ben altijd wel benieuwd naar het waarom? Want, wat veroorzaakt dat de ene manier van Bm spelen of de andere manier van Bm spelen verschil maakt voor de geluiden op Right 1, 2 of 3? Logischerwijs zou je denken dat dit geen verschil zou moeten maken, tenzij er een instelling is die dit beïnvloed.

Het werkelijke "probleem" is dus niet dat je de akkoorden verkeerd aanslaat, maar dat de Tyros in het ene geval anders reageert dan in het andere geval. Grote vraag blijft wat dit dan veroorzaakt?

Ik kan eigenlijk alleen maar denken aan of de harmony-instelling voor de voice... maar, als die uitgeschakeld is kan die eigenlijk geen invloed hebben.

Download hier mijn Tyros-songs...

Hanswiel
Senior Member

888 berichten

Geplaatst - 22/01/2014 :  10:52:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Hanswiel  Reageer met citaat
Hoi,

Als je een vinger verplaatst (in dit geval van een D naar Bm) dan houdt de Tyros info vast van de overige vingerzetting. Ik kan mij alleen maar voorstellen dat de Tyros dan net niet snel genoeg is om de nieuwe info te "begrijpen". Als je de toetsen loslaat en verse info geeft is dat kennelijk wel voldoende.

Begrijp me goed. Ik heb de ballen verstand van de techniek van een Tyros. Dus ik ruil mijn idee graag in tegen de technische kennis van een ander.

Met muzikale groet,
Hans

Musik macht freu(n)de(n)

Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000