Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 5 icons - de PDF (upd 28-1)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  16:38:27  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Het was flink meer werk dan ik vantevoren bedacht, maar ik heb 'even' uitgeplozen hoe het zit met de Icons van de Tyros 5. Je kunt namelijk vanuit de Tyros 5 zelf kiezen uit 169 icons, maar er zijn er maar liefst 227 extra icons onderhuids beschikbaar. Het hadden dus 8 pagina's kunnen zijn ipv 3 1/2. (27-1 aantal gecorrigeerd).

In deze pdf http://www.lacobo.com/Tyros5-Icons.pdf staan ze allemaal op een rij, met de eventuele positie in de Tyros 5 en hun bijpassende S en T nummers.

28-1. Vond nog een paar bugjes. Nu gecorrigeerd. Download de PDF voor de juiste S en T nummers voor de accordeons.

Bert.

Bewerkt door lacobo op 28/01/2014 23:19:23

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:20:38  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Mooi werk Bert.

Ik had ook al een lijst echter zonder de icoontjes, ik zal deze pdf erbij zetten op mijn faq pagina.

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Ga naar bovenaan de pagina

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:31:50  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Je hebt een rare manier van vragen Toine

Bert.

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:39:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
Mooi werk Bert,

Maar hoe zijn ze "onderhuids" te vinden ?

Gr,
Soryt

Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:44:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacobo

Je hebt een rare manier van vragen Toine

Bert.

Beste beste aller beste Bert, als je het leuk en goed vind zal ik deze pdf lijst toevoegen op mijn FAQ vd tyros op mijn website.

zo beter....

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Bewerkt door laakies op 26/01/2014 17:46:34

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:52:37  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
citaat:

Da's niet zo heel moeilijk. Heb via Excel een scriptje gemaakt dat één style renamed naar S000Icon.S000.sty, S001Icon.S001.sty etc. Dan per 400 in een foldertje stouwen en op de Tyros 5 bekijken. Je krijgt dan dus S000Icon te zien als titel, met het bijbehorende icoontje. Dan alle van 1462 titeljes het icoontje bekijken en vergelijken. Export van de schermen gemaakt met de Sysex Beamer en dan de icoontjes met Photoshop 1 voor 1 uitknippen. Heeft me +8 uur gekost, maar nu weet ik wel wat waar zit

Bert.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:54:42  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soryt

Mooi werk Bert,

Gr,
Soryt

Zo ver ik weet kun je ze onderhuids niet vinden, dus alleen de bestandsextentie veranderen op je pc, en de tyros verwerkt ze dan wel.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  17:59:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
citaat:
als je het leuk en goed vind zal ik deze pdf lijst toevoegen op mijn FAQ vd tyros op mijn website.

Nou als je 't echt weten wilt. Nee, vindt dat niet zo leuk en goed. Heb er een hoop werk aan gehad en ben zo lief dit document met mijn forumgenoten te delen. Dan voelt 't toch wat naar als er binnen een uur iemand mee aan de haal gaat en 't op zijn website gaat plaatsen. Je mag wel een linkje plaatsen op je site als je dat wilt naar het orignele download adres mét vermelding wie dit gemaakt heeft.

Bert.

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:08:55  Toon profiel  Reageer met citaat
@lacobo

Je kan deze PDF als zijnde intellectueel eigendom niet toe eigenen.
Product is gemaakt door Yamaha !

Houdt er ook rekening mee dat over een paar dagen die link en jouw Topic alhier via google te lezen/downloaden is.

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 26/01/2014 18:14:55

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:24:29  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lacobo

citaat:
als je het leuk en goed vind zal ik deze pdf lijst toevoegen op mijn FAQ vd tyros op mijn website.

Nou als je 't echt weten wilt. Nee, vindt dat niet zo leuk en goed. Heb er een hoop werk aan gehad en ben zo lief dit document met mijn forumgenoten te delen. Dan voelt 't toch wat naar als er binnen een uur iemand mee aan de haal gaat en 't op zijn website gaat plaatsen. Je mag wel een linkje plaatsen op je site als je dat wilt naar het orignele download adres mét vermelding wie dit gemaakt heeft.

Bert.

Als je mijn website bekeken hebt heb je ook gelezen dat ik van Michael P Bedesum netjes toestemming en materiaal heb gehad, en tevens ook vermeld en hem hiervoor bedank.!!

Dus had dat ook zo met jouw pdf gedaan hoor, ik ga echt niet de eer op strijken die iemand anders gemaakt heeft zo ben ik niet.

Alles wat je op internet zet kun je niet alleen voor jezelf houden, ondertussen is het al tig keren verspreid, pdf aanpassen en voilà.

Da's ook weer het nadeelvan internet.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:27:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Zo, da's een beste uitroepteken.

Het gaat helemaal niet om intellectueel eigendom, maar om een beleefdheidsprincipe. Trouwens, Yamaha heeft nog nooit een lijst uitgegeven met welke icon waar zit en welke S en T nummers daar aan hangen. Daar moet een mens zelf achteraan en dat kost bloed, zweet (knijpoogjes; is dit icon wel uniek) en tranen. Dan is een 'bronvermelding' (van degene die werkelijk uren heeft zitten puzzelen) niet eens zo gek.

Bert.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:34:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
die lijst met S en T nummers is er wel!

Maar als ik 8 uur (en het is ook veel werk) zou ik het prettig vinden als mijn werk door meer mensen gebruikt zou worden.

En dat vind jij ook anders had je het niet op een openbaar forum gezet

Google nu maar en het staat er al hoor.....

Als ik zie hoeveel keer mijn workshop MFC10 al is gedownload kan ik alleen maar blij zijn, en dan is mijn tijd toch nuttig besteed geweest

Maar iedereen denkt daar weer anders over...

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Soneg
Advanced Member

1617 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:34:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Soneg  Reageer met citaat
|Aardig

Soryt

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  18:35:14  Toon profiel  Reageer met citaat
@lacobo

Ik begrijp je principe wel.

Maar het WWW denk daar anders over, die kent geen beleefdheidsvormen.
Door het hier neer te zetten deel je het met heel het WWW.
En daar je er geen copyright op zit, is het aan een ieder dit te downloaden en te vermenigvuldigen.

Groet
Piet eMan

lacobo
Average Member

245 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  20:05:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van lacobo  Reageer met citaat
Vindt 't leuk als mensen het gebruiken (anders had ik het ook hier niet geplaatst), maar het is net ff een ander gevoel als iemand botweg meedeelt dat ie 't op z'n eigen website gaat zetten. Da's alles.

Trouwens, de T3 had de meeste unieke icons, bijna tegen de klippen op. T4 had er al een stuk minder, de T5 weer minder. Wat daar de gedachte achter is zou ik niet weten, maar 't is een interessant verschijnsel. Nog raadselachtiger is waarom het icon-keuzemenu nu nog maar 196 icoontjes bevat. Zou met een firmware update prima op te lossen zijn, maar dat terzijde.

Bert.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 26/01/2014 :  20:15:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@ Bert,
Die "iemand" was ik die een naam heeft.
TOINE is de naam.

Ik had het toch ook netjes gerectificeerd..

Ik meld het nog, had het ook gewoon kunnen downloaden de pdf even veranderen en voilà niemand die weet dat het van jouw afkomt.

Maar laten we maar stoppen met deze discussie.

Prima werk en tijd dat je erin gestoken hebt laten we de liefhebber die de icoontjes wil veranderen niet ontmoedigen.

Gr Toine
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000