Auteur |
Onderwerp |
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 20:53:37
|
Lijkt me geweldig, maar ik snap nog steeds niet hoe ik ze kan kiezen. Is dit wat beter uit te leggen, want als leek heb ik geen idee hoe je dit kunt veranderen. In ieder geval complimenten voor alle moeite en tijd die je erin hebt gestoken |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 21:12:37
|
Nou, da's niet heel erg moeilijk. Elk Tyros bestand heeft tussen de bestandsnaam en de extentie een S of een T gevolgd door 3 cijfers. Dus bijvoorbeeld voorbeeld.S000.sty Als je dus (met je computer) handmatig die .code. aanpast dan gaat de Tyros 5 een ander plaatje tonen. Met mijn lijst kun je dus achter het gewenste plaatje die code vinden.
Dus wil je bijvoorbeeld die koddige kat van pag 13/26 als plaatje dan maak je er dus van voorbeeld.S708.sty en voilla, de T5 toont de style met als icon een kat.
Overigens, ben al aan 't nadenken over een tooltje die dat wat wetenschappelijke klusje voor je overneemt. Moet me nog steeds verdiepen in de XOJO programmeertaal, dus dit is een leuke aanleiding.
Dit moet over een maandje of 2 wel af zijn (eerst nog even een video-project afmaken).
Bert.
|
Bewerkt door lacobo op 26/01/2014 21:37:26 |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 26/01/2014 : 22:49:15
|
@lacobo
Een hele klus voor je. Maar..... o zo leuk voor de leden dit te volgen.
Groet Piet eMan |
|
|
h.garnier
Average Member
181 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 17:00:02
|
Hallo lacobo,
dit yamico T5 is toch iets op je pc?????? maar waar en hoe doe ik dit in de tyros 5? ik zie niks staan op de harde schijf van de tyros wat eindigt op .ico |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 17:42:38
|
Je kunt dit ook niet op je Tyros.
Je kunt de bestandsextentie veranderen van s339 in bv s354 dit moet je doen op je PC.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 17:45:41
|
Nog even twee maandjes geduld, het plaatje heb ik gisteren gemaakt van een piepklein uitprobeerseltje. Voorlopig zul je het dus ambachtelijk vanuit de PC moeten doen. Tyros 5 via USB aan je PC knopen en opstarten met de Music-finder knop ingedrukt. Dan kun je vanuit je PC styles die je op je T5-harddisk hebt staan een ander S of T code geven.
Bert. |
Bewerkt door lacobo op 27/01/2014 17:46:12 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 17:52:51
|
Je kan de file's toch ook benaderen met HD-tranfer via de PC verkenner.
Als je op de Tyros een ander Icon kiest word de naam van de file aangepast en anders om. De tyros laat de extentie S*** en T*** niet zien in het standaard veld. Je kan het wel aflezen op de tyros bij view en dan PROPERTY.
Je zou registratie namen zonder problemen kunnen wijzigen. Je zou gebruik kunnen maken van de zoek funtie op de PC om bepaalde files met een bepaalde Icon extentie te veranderen in een bestaande. Deze zou je daarvoor al kunnen halen uit de PDF lijst van Bert.
Bert, groote klasse.
Met Midiplayer kun je wel de tyros4 icons uitlezen en aanpassen van styles en songs. Even wachten op de Tyros5 versie
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 27/01/2014 17:55:02 |
|
|
Keyboardspeler1949
Starting Member
15 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 14:53:12
|
Hallo Bert,
Dat is toch wel erg leuk van dit forum: steeds weer nieuwe dingen ondekken aan onze mooie instrumenten. Die sturing van iconen is helemaal nieuw voor me. Dank je wel voor dit mooie overzicht, ik ben zeker van plan het te gaan gebruiken.
Mag ik in dit verband nog twee vragen stellen?: 1). Waar staan de letters S en T voor bij de icoontjes? 2). Kun je op deze manier ook bij registraties icoontjes veranderen?
Bij voorbaat dank voor je reactie. Hartelijke groet, Yvo
|
|
|
lacobo
Average Member
245 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 17:54:31
|
Waarom die S en die T? Da's een goede vraag voor de vrienden van Yamaha. De T is opzich wel verklaarbaar, omdat de S getallen op waren (S000 - S999).
Alle bestanden van de Tyros reeks hebben die S en T codes stiekum achter de bestandsnaam staan. Kijk maar eens met de PC op de harddisk van je Tyros. Bij registraties gaat 't alleen met 'de buitenkant'. Voor zover ik weet kun je niet de 8 knoppen handmatig een eigen code geven.
Bert. |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 10:06:13
|
Dankjewel Bert, Pdf afgehaald, puik werk. VrGr eddy |
|
|
Onderwerp |