Auteur |
Onderwerp |
bonfire
Average Member
242 berichten |
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:18:15
|
@bonfire
Ik weet het. Het is een Nederlands woord, maar vind dat K woord toch geen prettig woord om te lezen, zeker niet hier en in die context, sorry.
Groet Piet eMan |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:18:23
|
Tja , wie over hun "Klaus W" een grapje maakt gaat te ver
Ach Azijn z*****s zullen er altijd blijven.
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
Wouter1972
Average Member
293 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:47:33
|
Ach, het commentaar van een paar zichzelf benoemde orgelpuristen die zichzelf veeeeeel te serieus nemen is als een druppel water in de zee van ware keyboardliefhebbers. |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:57:32
|
ik wist niet dat kankeren geen goed nederlands is/was ......ikd dacht (ben al dertig jaar uit NL weg...en taal leeft ) dat kankeren ALLEEN de betekenis had van mopperen.....mocht er een andere betekenis aan gegeven worden tegenwoordig dan wist ik dat niet....... |
|
|
aberendse5
Average Member
104 berichten |
Geplaatst - 27/01/2014 : 22:59:43
|
Ach, dat zijn van die oude pantoffels die zelf niet meer spelen, maar er oh oh oh er zoveel verstand van hebben. ik zou zeggen, lekker daar laten. (net zoals de fiets van mijn opa). |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 10:38:00
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bonfire
Ik ben ECHT geschrokken!!!!
Ik vind het eigenlijk wel mee vallen. Het aantal mensen dat afgeeft is op de vingers van één hand te tellen.
Verknochte Hammond B3 spelers zullen zeggen dat een Tyros niet lijkt op een Hammond B3, en dat een Hammond B3 het enige instrument is met een Hammond B3 klank. Hetzelfde geldt voor die duitse Wersi spelers. Misschien zou ik ook afgeven als ik €20.000 heb neer gelegd voor een instrument...
Een saxofoonspeler zal ook zeggen dat de SA2 sax niet lijkt op een echte sax. Idem voor gitaar, panfluit en DX7. Om over viool nog maar te zwijgen...
Waar het voor mij om gaat is dat ik, als keyboardspeler, kan "spelen" (letterlijk en figuurlijk) met deze instrumenten, en dat het behoorlijk dicht bij het origineel aan zit, qua klank.
Ik vind dat heel leuk. En daar gaat het om voor mij.
Maarten |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 11:18:10
|
Ik had 35 jaar geleden een B3, idd klank is niet te evenaren, dat is een feit. Maar als hij moest verplaatst worden om gaan te spelen nou moe, om de zoveel maanden uit mekaar halen om contacten te kuisen enzovoort. En een heel orkestje kon je er niet uit toveren, je techniek was echt wel naar dat instrument gericht. Zeer mooi maar als je hem vergelijkt met de instrumenten van vandaag maar zeer beperkt. Zou ik er nog eentje willen vandaag, de klank wel maar de bak zelf zou ik aan mij laten voorbij gaan. Je kan diegenen die zeggen dat de tyros niet de echte klank heeft geen ongelijk geven, maar waarom al de rest afbreken dat snap ik niet.
Groetjes Guy
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 11:40:05
|
Een Tyros met een Hammond vergelijken is natuurlijk het appels-en-peren verhaal. Persoonlijk vind ik wel dat bijv. de Roland BK-9 een veel mooiere hammondsimulatie aan boord heeft. Dat mis ik wel een beetje bij de Tyrossen tot nu toe.
Natura Artis Magistra... |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 28/01/2014 : 13:15:54
|
Ik zal komende week even mn Motion sound Pro3-T is aan de T5 aansluiten. ( http://www.zzounds.com/item--MOTPRO3TM ). En er een opname van proberen te maken en op YT plaatsen. Is een erg leuk alternatief voor een Grote "Leslie" .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
Bewerkt door Soneg op 28/01/2014 13:16:23 |
|
|
eddy vanzee
Advanced Member
1488 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 09:52:24
|
waarom moet "iets" altijd op "iets anders" lijken ? als men dat "iets" mooi vind is het toch goed, zoniet moet men zich dat "iets anders" maar aanschaffen. Het gras is altijd groener aan de overkant. VrGr eddy |
|
|
guyske
Average Member
295 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 11:31:30
|
Eddy, ergens heb je wel gelijk, maar er is toch niets mis me om vast te stellen dat een bepaald instrument in deze de B3 uniek is en voor sommigen spijtig genoeg nog niet kan geïmiteerd worden. Ik heb de mijne voor heel veel geld verkocht indertijd, ik zou er nu niet meer aan denken om er eentje te kopen. Maar die enige klank blijft wel staan. Je hebt toch ook graag dat je piano zo echt mogelijk klinkt of die gitaar of saxofoon, de B3 is ook iets aparts. Het is geen afbraak van de Tyros om de hoop uit te drukken dat we een bepaald instrument wel zouden appreciëren in ons toch al uitgebreide keuze.
Groetjes,
Guy
Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus. |
|
|
muzikant
Average Member
235 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 16:54:05
|
Inderdaad voor een top keyboard waarvan men pretendeert dat de werkelijkheid dicht wordt benaderd vind ik de hammond sound ronduit slecht.
Natura Artis Magistra... |
Bewerkt door muzikant op 29/01/2014 16:55:04 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:07:36
|
Je zegt het zelf "de werkelijkheid word dicht benaderd" , het is geen Hammond, en het word geen Hammond.
Grt. Frans
|
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:11:27
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door maartenb
Waar het voor mij om gaat is dat ik, als keyboardspeler, kan "spelen" (letterlijk en figuurlijk) met deze instrumenten, en dat het behoorlijk dicht bij het origineel aan zit, qua klank. Ik vind dat heel leuk. En daar gaat het om voor mij. Maarten
Juist maartenb En of die nou Tyros 4 of Tyros 5 heet, ach als beesie maar naam hebt. Beide klinken niet als echte instrumenten, maar is per benadering.
Blaasinstrumenten op de Tyros met vibratie is redelijk, maar je kan met amazuur techniek op een echte trompet veel meer doen. Het zou al een hele verbetering zijn als je de vibratie met je vingers op de toets kan bewerkstellingen, zoals ook een violist doet. En dat gaat Yamaha wel een keer lukken. Dat zou pas een echte update zijn voor Yamaha
Groet Piet eMan |
Bewerkt door PieteMan op 29/01/2014 17:44:36 |
|
|
F.van Holten
Advanced Member
1112 berichten |
Geplaatst - 29/01/2014 : 17:36:50
|
Als je een sax wil koop je die, wil je een trompet, dan koop je die, wil je een "Benadering" van dat alles, koop je een keyboard. Kost veel minder. .
Grt. Frans
|
|
|
Onderwerp |
|