Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 Tyros 4 koppelen met ipad
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 2

overtimer
New Member

22 berichten

Geplaatst - 31/01/2014 :  17:05:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste forum leden, mijn naam is Arie en ben nieuw op dit forum.
Ik ben in het bezit van een Tyros 4 en heb met bewondering de stukken gelezen over de mogelijkheden om een ipad via midi te koppelen voor bijvoorbeeld de app "set list organizer" en andere toepassingen. Echter ben ik een leek op het gebied van midi. Hiermee bedoel ik dat ik niet weet welke instellingen op de tyros ingesteld moeten worden om verbinding te kunnen maken met mijn ipad. Ik gebruik voor de verbinding de yamaha i-MX1 midi interface. Bestaat hier een soort van stappenplan voor? Ik zou hier heel erg mee geholpen zijn. Alvast bedankt voor een reactie. Groeten, Arie Glim, Heemskerk

F.van Holten
Advanced Member

1112 berichten

Geplaatst - 31/01/2014 :  17:31:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arie
Welkom op dit forum.

Grt.
Frans
Ga naar bovenaan de pagina

overtimer
New Member

22 berichten

Geplaatst - 31/01/2014 :  18:16:36  Toon profiel  Reageer met citaat
[quote]Oorspronkelijk geplaatst door F.van Holten

Hallo Arie
Welkom op dit forum.

Grt.
Frans

Hallo Frans, bedankt
Groeten, Arie

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 31/01/2014 :  21:34:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arie,
Welkom op het Tyros forum.

Er is niet echt een stappenplan om dit te realiseren.
Wel zijn er enkele programma's die dit aankunnen.
Als eerste is de de jou gekochte i-MX1 van Yamaha een perfect onderdeel om te communiceren met je Ipad.
Alleen de Ipad wil dit apparaat niet herkennen. (Deze interfact tussen je tyros en Ipad werkt wel degelijk)
Maar om alle mogelijke haperingen te voorkomen heb ik zelf hiervoor aan andere interface gekozen die wel aan deze standaard voldoet.

Om enig inzicht te krijgen in dit geheel zou je een moeten kijken bij www.baum-software.ch, van deze site de duitse of engelse handl. downloaden, waardoor mogelijk e.e.a. duidelijker wordt.
Er is mit dit programma uitstekend te werken om je teksten te kiezen, tegelijk met je registraties.

Hopenlijk heb je hieraan voldoende om de eerste stap te zetten.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

overtimer
New Member

22 berichten

Geplaatst - 01/02/2014 :  10:19:47  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t.klaassen6

Hallo Arie,
Welkom op het Tyros forum.

Er is niet echt een stappenplan om dit te realiseren.
Wel zijn er enkele programma's die dit aankunnen.
Als eerste is de de jou gekochte i-MX1 van Yamaha een perfect onderdeel om te communiceren met je Ipad.
Alleen de Ipad wil dit apparaat niet herkennen. (Deze interfact tussen je tyros en Ipad werkt wel degelijk)
Maar om alle mogelijke haperingen te voorkomen heb ik zelf hiervoor aan andere interface gekozen die wel aan deze standaard voldoet.

Om enig inzicht te krijgen in dit geheel zou je een moeten kijken bij www.baum-software.ch, van deze site de duitse of engelse handl. downloaden, waardoor mogelijk e.e.a. duidelijker wordt.
Er is mit dit programma uitstekend te werken om je teksten te kiezen, tegelijk met je registraties.

Hopenlijk heb je hieraan voldoende om de eerste stap te zetten.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

Hallo Theo, bedankt voor je reactie. Je schrijft dat je zelf een ander type interface gebruikt. Kun je mij hiervan het merk en type doorgeven, dan weet ik in ieder geval dat ik de juiste spullen heb om mee aan de slag te gaan. Ik heb zelf al de camera connector kit voor usb voor de ipad.
Groeten, arie

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 01/02/2014 :  13:15:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Arie,

Vooropgesteld, ik ben een rasechte YAMAHA fan, Ook de I-MX1 gebruik ik.
Maar voor dit programma gebruik de voorgeschreven o.a. iRig Midi interface voor iOS devices.
Voor zover ik weet, moet bij de camera kit van apple nog een midi interface aangeschaft worden, dat betekend in ieder geval extra kosten. Bij de iRig is alles kompleet.

Nogmaals ik kan je verzekeren dat de Tyros hier perfect mee werkt, c.q. aansturing naar je i-pad.

Succes.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

overtimer
New Member

22 berichten

Geplaatst - 01/02/2014 :  14:05:24  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Hallo Arie,

Maar voor dit programma gebruik de voorgeschreven o.a. iRig Midi interface voor iOS devices.
Voor zover ik weet, moet bij de camera kit van apple nog een midi interface aangeschaft worden, dat betekend in ieder geval extra kosten. Bij de iRig is alles kompleet.

Nogmaals ik kan je verzekeren dat de Tyros hier perfect mee werkt, c.q. aansturing naar je i-pad.

Succes.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

Hallo Theo,
Wederom bedankt voor je antwoord. Hiermee ga ik verder aan de slag.
Groeten, Arie

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 03/02/2014 :  17:10:22  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:

Hallo Arie,

Succes.
Met vriendelijke groet,
Theo Klaassen

Hoi Theo,

Ik heb zelf onlangs de camerakit van Apple gekocht en de app Songbook+... het geheel via een USB-kabel aangesloten op de Tyros en zelfs dan werkt het geheel! (dat wil zeggen, ik gebruik mijn registraties om in Songbook de bladmuziek tevoorschijn te toveren). Voor mij is een Camerakit en USB-kabel dus voldoende gebleken.

Ik moet zeggen dat dit me wel verbaasde, omdat ik in de veronderstelling was dat ik een USB-Midi-kabel nodig zou hebben. Eigenlijk heb ik het gewoon geprobeerd met een USB-kabel omdat ik die USB-Midi-kabel niet heb.... en het werkt!

Groeten,
Ezra

Edit: Weet overigens niet of dit uitmaakt, maar het is een iPad4 i.c.m. de Tyros5-76 die ik gebruik.

Download hier mijn Tyros-songs...

Bewerkt door Ezra op 03/02/2014 17:11:11

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 03/02/2014 :  17:48:40  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
Ik dacht wel dat je Ipad het O.S. versie 6.0 of hoger moet hebben om te kunnen werken met songbook+

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

t.klaassen6
New Member

21 berichten

Geplaatst - 03/02/2014 :  23:15:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Erza,

Voor allen die hiervan gebruik willen maken:
Mijn setup is: I-Pad, Tyros 4 en de IRig midi met de Songboek+ app.

Tot volle tevredenheid.

Met vriendelijke groet
Theo Klaassen

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 04/02/2014 :  10:58:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Gebruik ook al bijna 2 jaar met veel plezier en gebruiksgemak de identieke configuratie als Theo Klaassen

Vanaf mijn iPad kies ik mijn bladmuziek, waarna de juiste registratie automatisch word geselecteerd op de Tyros 4.
Werkt perfect!
Per directory kun je maximaal 500 registraties maken.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Nano Lucas 300

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 04/02/2014 :  11:04:01  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
@Wim,

Het kan toch ook andersom of niet??

dus een registratie kiezen en dat je dan het juiste bladmuziek krijgt...

Ik heb nog geen Ipad maar helaas zal de volgende tablet wel een Ipad moeten gaan worden

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61
bezoek eens mijn website
www.laakies.nl

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 04/02/2014 :  11:31:55  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laakies

@Wim,

Het kan toch ook andersom of niet??

dus een registratie kiezen en dat je dan het juiste bladmuziek krijgt...

Die volgorde hou ik inderdaad ook aan, via het kiezen van een registratie in de Tyros wordt de bladmuziek op de iPad geladen. Mijn filosofie is dat ik op de Tyros aan het spelen ben en dat de iPad dus ondersteunend daaraan is. De iPad wil ik dus eigenlijk helemaal niet aanraken, het is gewoon mijn manier om de bladmuziek weer te geven.

Ezra
Average Member

206 berichten

Geplaatst - 04/02/2014 :  11:41:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Even twee vraagjes van mijn kant (hoop niet dat ik het onderwerp hi-jack):

Wat is het voordeel van de IRig midi connector ten opzichte van het gebruik van de camerakit van Apple?

Mijn setup is dus als volgt: iPad --> Camerakit Apple --> USB-kabel --> aansluiting op USB-to-host poort aan de achterzijde van de T5. Hoe kan het eigenlijk dat ik dus GEEN midikabel of midipoort gebruik op de Tyros en Songbook toch de midi-signalen ontvangt vanaf de iPad? Mijn conclusie is dat de midi-signalen dus ook via USB worden verstuurd?

WFF
Average Member

215 berichten

Geplaatst - 04/02/2014 :  17:09:30  Toon profiel  Reageer met citaat
@Ezra,

Je conclusie wat betreft, dat de midi-signalen dus ook blijkbaar via USB worden verstuurd moet juist zijn.
Wat mij wel wat verbaast, gezien je in Songbook+ midi codes op moet geven.
Maar uit nieuwsgierigheid ga ik het een keer uitproberen, daar ik ook de iPad camerakit van Apple bezit.

@Toine,.

Het kan ook andersom inderdaad.
Maar mijn filosofie is dat ik mijn bladmuziek kies, zoals "vroeger" uit het boek.
Op mijn Tyros staan in een directory de registraties genummerd van 0001 t/m 0500
Nog niet alle 500 plekken zijn voorzien van een registratie.
Op deze plek heb ik een "lege" registratie staan.
Deze registratie heb ik dan b.v. "0389 Leeg" genoemd.
Een eerstvolgende nieuwe nummer (b.v. My Way) dat in aanmerking komt in mijn repertoire krijgt dan als registratie 0389 My Way
De registraties hebben op deze manier een vaste plek in de banken op de Tyros.
Elke pdf file (bladmuziek) krijgt in SongBook+ een code.
Wanneer je echter de registraties op alphabet zou plaatsen en een nieuwe registratie erbij plaatst is de vaste plek in de bank gewijzigd t.o.z.v. de bestaande registraties en komt dus niet meer overeen met de code(s) van Songbook+

De twee reden dat ik vanaf mijn iPad het gekozen nummer (bladmuziek) kies is het volgende:
Nummers in SongBook+ zijn gemakkelijk op titel (alphabet) op te zoeken .
Verder heb ik in SongBook+ (vele) speellijsten gemaakt.
Wanneer ik zo'n speellijst oproep, kan ik achter elkaar door spelen.
Na een gespeeld nummer, tik ik op de iPad om naar het volgende nummer om te slaan en hopla, de registratie staat paraat.

Groetjes,
Wim
T4-XL
Samson Resolv 50a + Sub 88
HK Nano Lucas 300

Keyboardspeler1949
Starting Member

15 berichten

Geplaatst - 06/02/2014 :  21:20:38  Toon profiel  Reageer met citaat
L.S.,

Met veel genoegen en bewondering volg ik deze draad en een wens van mij is zeker dit ook nog eens op mijn Tyros5 werkend te krijgen. In dit verband heb ik twee vragen:

1). Is de combinatie tablet(bladmuziek) en T5 ook mogelijk met een tablet met android besturing?
2). Welke hard en software is dan naast de tablet, de bladmuziek op pdf en de Tyros nodig?

Bij voorbaat heel hartelijk dank voor jullie gewaardeerde reacties.

Groet,
Yvo
Pagina: van 2 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000