Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Probleem Tyros 5 Line Out - 9,5KHz fluittoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 11

T-Rossie
Moderator

3235 berichten

Geplaatst - 15/02/2014 :  23:30:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Robbie,
De koptelefoon uitgang vertoont bij mij een identiek beeld als de line-outs.....het zal jou waarschijnlijk ook niet helpen.
De Tyros5 geaard of ongeaard aansluiten biedt ook geen oplossing.
Sterke twijfels heb ik of een DI daadwerkelijk het probleem aanpakt/aan kan pakken want het bron-signaal bevat de 'bijproducten'.... Een DI kan wél het audio signaal beïnvloeden/doffer maken waardoor de indruk kan ontstaan dat ie wat doet.
DI's zijn ontworpen om een asymetrisch signaal om te zetten naar een gebalanceerd signaal alvorens het over grote afstand te leiden.

Als ik op mijn gevoel/ervaring afga verwacht ik dat het zelfs geen afscherming probleem is, maar met potentiaal-verschillen van de 'nul' (massa) op het moederboard te maken heeft. Je kunt namelijk horen als de processoren opgestart worden. Dit verschijnsel treedt op als de printbanen onvoldoende dik zijn ontworpen. (te hoge weerstand --> spanningsverschillen). Het aanbrengen van een extra draadje parallel over een nul-spoor is soms afdoende..... alleen is het de kunst om uit te zoeken waar ie moet komen.
Absoluut een taak voor de ontwerper!

Bewerkt door T-Rossie op 15/02/2014 23:33:46
Ga naar bovenaan de pagina

Fred
Average Member

109 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  00:08:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Tyros 5ers,

Ik heb mijn T5 uit de eerste serie (december 2013) en heb het probleem absoluut niet!
Het zit waarschijnlijk in een latere serie, dus de oplossing ligt m.i. bij Yamaha.
Over wat er mis kan zijn heb ik geen idee, maar misschien helpt mijn reactie de slachtoffers iets verder.

Gr. Fred te B.

thomas
Average Member

209 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  03:54:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Zou er iets kunnen misgegaan zijn bij de eindcontrole of gewoon vergeten ??
Ik kan mij niet voorstellen , met de huidige technieken op electronica gebied, dat zoiets mogelijk is !
Thomas

greetz

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  10:16:39  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
@T-Rossie:
Zojuist heb ik een test gedaan en inderdaad...via de koptelefoonuitgang heb ik exact hetzelfde probleem inclusief de 9,5KHz fluittoon. Dit biedt dus totaal geen oplossing.

Wat het technische verhaal betreft over de Behringer DI kan ik alleen maar zeggen dat ik het voor 100% met je eens ben. Mij is ooit geleerd dat gebalanceerd meer te maken heeft met lange kabels. Lange kabels zijn gevoeliger voor het opvangen van storingen van buitenaf en door gebalanceerde kabels te gebruiken (met apparatuur dat gebalanceerde in- en outputs ondersteunt), worden deze storingen "opgeheven" omdat ze in elkaars tegenfase worden geneutraliseerd. Maar mijn signaal kabels naar de AW2400 harddiskrecorder/mixer zijn zo kort (1-1,5 meter), dat dat geen enkel verschil zou mogen uitmaken. Voor alle duidelijkheid: kabels en connectoren zijn allemaal van Neutrik. Gebalanceerde kabels lossen niets op met storingen die in het bronsignaal (voor de line-outs) al zijn ontstaan. Ben wat dat betreft ook bang dat de DI enigszins gaat filteren, waardoor het geluid beïnvloed wordt. Wat dat betreft kan ik de 9,5KHz ook keurig filteren met mijn AW2400, maar dat hoor je zeker terug in het geluid. Ik vind dat beide geen oplossing en kan dat ook niet als oplossing accepteren. Ben met name gericht op kwaliteit en accepteer daarom geen "pruts"werk (met alle respect voor de mensen die daar wel tevreden mee zijn).

Bewerkt door robbiedoes op 16/02/2014 10:17:16

theplayer
Moderator

3015 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  10:38:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van theplayer  Reageer met citaat
Hallo,

Ik heb eens een stukje audio opgenomen.
Als ik dan in het lege gedeelte kijk, zie je totaal geen signaal.
Dit terwijl ik 'm toch knap vergroot heb.

Doet mij toch vermoeden dat het na de uitgang ligt, want ik heb met max volume voor de speakers gelegen, maar dan hoor ik ook niets.
Kan natuurlijk de leeftijd zijn, maar dat geloof ik niet.
Succes met jullie speurtocht.
Groetjes,

Kennis van je instrument geeft meer zelfvertrouwen!
Ga naar mijn Tyrossite

eddy vanzee
Advanced Member

1488 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  10:54:38  Toon profiel  Reageer met citaat
deze melding zal niet veel bijdragen aan de oplossing,
het kan misschien toch nuttig zijn om te weten dat niet
iedereen dit probleem heeft,nl:
ik heb alle uitgangen geprobeerd op mijn versterker
en ook in mixinconsole toegewezen, de volumeknop
helemaal opengedraaid,zowel van kbd als van versterker,
allerlei standen en knopjes geprobeerd, ook compressor, etc...
als ik iets speel (ter controle) hoor ik dit uiteraard,
doch als niets speelt is alles werkelijk muisstil.
Normaal sluit ik aan op "Main".
Ik heb geen bijhorende Ty-speakers, enkel versterker;
"Samson Servo 240" en boxen "Spirit absolute 2"(van 1995)
en sub "Samson Resolv 120a"
Mijn Ty5 dateert van 12 12 2013.
VrGr
eddy

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  11:45:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb dit probleem ook niet.

@Robbiedoes
Heb je het al op een andere locatie getest.
In dit soort gevallen gaat het meestal om een combinatie van factoren.
Lichtnet vervuiling of 4G netwerk tegenwoordig kunnen hier ook van invloed zijn.

Ik heb mijn T5 ook al sinds November

Groeten, Wim

Bewerkt door tyro op 16/02/2014 11:46:32

micdo
Senior Member

527 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  14:16:50  Toon profiel  Reageer met citaat
@Robbydoes

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel vervelend vind voor je.
Zo wil je niet beginnen met een nieuw keyboard.

och zit ik met belangstelling op diverse forum's jou probleem en die van andere te volgen.
Er zijn gedegen reactie's te lezen. Dat bracht mij er toe ook bij mij eens te testen.
Vanaf het eerste begin hoor ik geen enkel bijgeluid.
Ik gebruik het TR-MS05 set. Mijn keyboard + Scarlet 8I6 zijn aangesloten middels een verdeeldoos aangesloten op een wcd zonder randaarde.
Op het gehoor hoor ik niets.
Middels voxengo Span 27 kijk ik naar de uitgangen aux 3 en 4
Daarna heb ik de line uit 1 en 2 gebruikt.
Wanneer ik niets speel op de tyros is er geen enkel bij geluid te meten.
Mijn keyboard is uit de zending half december.

De getoonde metingen en resultaten van andere gebruikers moeten toch een clue geven aan Yamaha.

Vol spanning wacht ik af op de uitkomst.

Met een vrolijke noot wordt alles mooier.

Gr. Michel

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  17:47:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Om er achter te komen of er inderdaad verschillen zijn tussen de diverse producties, zou ik best wel eens meerdere Tyros 5 modellen willen beluisteren via mijn AW2400 harddisk recorder. Is er toevallig iemand in de buurt van Haarlem/Alkmaar met een Tyros 5 die mij (en wellicht daarmee ook anderen) zou willen helpen met dit probleem? Dan hoor ik dat graag! Wellicht het handigst om dat via een privé bericht of een e-mail (info@robbiedoes.nl) te laten weten.

guyske
Average Member

295 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  18:37:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hey Robbie,

Ik heb de mijne aan de osiloscoop gehangen en heb niets kunnen vinden.
Hij is geleverd midden december.
Ik woon te ver anders met plezier binnengesprongen.

Groeten,

Guy

Tyros 5 - 76, MFC-10, Roland TD-4KX2 - OCTAPAD SPD-30, MOX 6 - HS80m, ipad 4 Forscore , Igrandpiano, Galileo,repertoire, cubasis, organ +, Garageband, saple tank, nanaloge, mobile sec en audiobus.

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  19:17:57  Toon profiel  Reageer met citaat
@Robbiedoes

Heb je al ongeballanceerde kabels geprobeerd?

Groeten, Wim

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  19:59:08  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robbiedoes

Om er achter te komen of er inderdaad verschillen zijn tussen de diverse producties, zou ik best wel eens meerdere Tyros 5 modellen willen beluisteren via mijn AW2400 harddisk recorder. Is er toevallig iemand in de buurt van Haarlem/Alkmaar met een Tyros 5 die mij (en wellicht daarmee ook anderen) zou willen helpen met dit probleem? Dan hoor ik dat graag! Wellicht het handigst om dat via een privé bericht of een e-mail (info@robbiedoes.nl) te laten weten.

Ik snap deze vraag niet daar je jou topic begint met het feit dat je ook zonder AW2400 en dus direct aangesloten op de HS80 speakers het geluid ook hoorbaar is dus wat is de meerwaarde van het vergelijken ?

Voor jou moet het interessanter zijn te achterhalen of er meer klanten in jou levering serie er last van hebben en dat kan alleen je dealer doen. Maar of die dat jou gaat vertellen betwijfel ik, want indien het een fabrieksfout is gaat hij daar niet blij mee zijn/worden.

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 16/02/2014 20:11:15

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:16:53  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Heel simpel:

Ik heb in alle gevallen last van de storing. Dus storing wanneer ik de Tyros 5 direct aansluit op de HS80 maar ook wanneer ik de Tyros 5 aansluit op mijn AW2400. Wat mij betreft is de AW2400 dan ook als oorzaak uitgesloten en kan deze gebruikt worden om te testen met andere Tyros 5 modellen.

Dus mogelijke tests op andere locatie dan bij mij thuis:

Test 1: Andere Tyros 5 op mijn AW2400 => beluisteren of fluittoon en/of andere bijgeluiden hoorbaar zijn via koptelefoon

Test 2: Mijn Tyros 5 op mijn AW2400 => beluisteren of fluittoon en/of andere bijgeluiden hoorbaar zijn via koptelefoon

Test 3: Andere Tyros 5 op installatie andere locatie => beluisteren of fluittoon en/of andere bijgeluiden hoorbaar zijn via speakers

Test 4: Mijn Tyros 5 op installatie andere locatie => beluisteren of fluittoon en/of andere bijgeluiden hoorbaar zijn via speakers

Zo kun je heel goed vergelijken en factoren uitsluiten. Als mijn Tyros 5 elders niet zou storen (test 2), dan is er serieus verder onderzoek te doen bij mij thuis. Maar dit ligt buiten mijn verwachting, want dan had ik ook zeker problemen met de Tyros 3 en 4 moeten hebben (er is niets veranderd in huis).

Als ik ergens heen zou gaan om te vergelijken, dan is het ook veel handiger om mijn AW2400 en koptelefoon mee te nemen i.p.v. mijn gehele HS80/HS10W set mee te nemen (is ook erg kwetsbaar voor vervoer).

En zijn mensen die aangeven absoluut geen problemen te hebben en een Tyros 5 van een eerste levering rond half december te hebben. Ik ben dus heel erg benieuwd (en wil graag met eigen oren horen) of er inderdaad Tyros 5 modellen zijn die totaal geen last hebben van deze storing.

Bewerkt door robbiedoes op 16/02/2014 20:22:12

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:22:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Heb je het thuis al op een andere lichtgroep geprobeerd?

Groeten, Wim

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:23:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Ik ga er zo mee aan de slag. Wilde eerste de packs gaan inladen, maar de Yamaha Musicsoft website om te downloaden ligt er al de hele avond uit. Dus ga ik nog even wat testjes doen.
Pagina: van 11 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000