Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 5 gerelateerde onderwerpen
 Probleem Tyros 5 Line Out - 9,5KHz fluittoon
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina | Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp
Pagina: van 11

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:30:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry hoor, maar je trek met je Tyros het hele land door dus pak op die Tyros en HS80 speakers en beluister hem voor mijn part bij je overburen.

Die AW2400 kan het niet zijn gaf je zelf aan dus vergeet dat ding en concentreer je op je Tyros met HS80 op andere locatie.

En geloof me, als die bij je overburen nog dat rare geluid geeft tja..........

Je geeft duidelijk aan dat het een duidelijk hoorbaar fluittoon betreft.
Anderen op dit forum horen niet die fluittoon en daar hoef je mijn inziens toch niet aan te twijfelen ?

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 16/02/2014 20:37:36
Ga naar bovenaan de pagina

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:38:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Als je de Tyros5 met een geballanceerde kabel op je de AW2400 hebt aangesloten sluit je de middelste ring dat is op de AW2400 inset in kort met de sleeve dat is de afscherming.
Het is heel denkbaar dat je de vervuiling die de afscherming opvangd via de insert-in binnen komt.

Dus nog een keer heb je het getest met ongeballanceerde kabels?

Groeten, Wim

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:41:16  Toon profiel  Reageer met citaat
@Tyro

Vergeet die AW2400, want ook zonder dat ding heeft hij er last van.

Het enigste wat die kan doen is die tyros en HS80 verplaatsen naar andere locatie om te horen of het dan wel/niet weg is.
Is die fluittoon dan wel weg dan is het toch simpel dat het probleem in zijn huis zit ?

Ga denk ik dan film maken Poltergeist 2

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 16/02/2014 20:44:43

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  20:59:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
De kabels die gebruikt worden zijn ongebalanceerd. Het zijn dus mono jack connectoren aan beide kanten. Lengte 1-1,5 meter.

Verrassende wending:
Verlengkabel van zolder af laten komen (andere groep) en daar alleen de Tyros 5 op aangesloten => geen 9,5KHz fluittoon meer.

Ik ga nog even verder zoeken/wisselen/combineren om conclusies te kunnen trekken. Wordt vervolgd....

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:12:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien gaat er wel een netwerk signaal door de netspanning heen. De zo genoemde 220 netwerk verbinding.

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. Bijna tyros 5/76 2xL1 bose

muzikant
Average Member

235 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:13:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Je zou dan op de normaal gebruikte groep alle andere verbruikers kunnen uitschakelen testen en indien geen fluittoon de verbruikers een voor een weer kunnen bijzetten om te zien of hierdoor netvervuiling wordt veroorzaakt.

Natura Artis Magistra...

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:13:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Wat een giller zit het mogelijk toch in de vervelende off topic verhalen over stroomvoorziening.

FF een tip: die netwerk homeplug adapters kunnen ook heel vervelend zijn. Dus mocht je die gebruiken kijk daar ook even naar.
Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 16/02/2014 21:16:08

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:26:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
Ok, wat is het geval. Ik heb mijn Tyros, HS-80 en AW2400 allemaal op één stekkerblok (met randaarde) aangesloten. De stekkerblok zit vervolgens aangesloten op het stopcontact (ook met randaarde).

Van de week is alleen de randaarde bij het stopcontact in de muur uitgesloten door er een driewegstekker tussen te zetten. Echter de Tyros 5, de AW2400 en de HS-80 hebben onderling nog wel een randaarde verbinding via het stekkerblok. Zodra dat het geval is => fluittoon, computerachtige buzz geluiden.

Wanneer ik alleen(!) de Tyros 5 geheel uitsluit van randaarde, dan is het probleem verholpen.

Ik sta hier vol verbazing!!! Want er is dus in huis totaal niets veranderd t.o.v. de Tyros 3/4 setup. Dus waarom moet ik bij de Tyros 5 opeens dit soort truuks uithalen en nu een speciale stroomkabel maken zonder randaarde voor de Tyros 5? Op de bühne of elders onderweg moet je er nu ook continu op bedacht zijn dat je de mogelijk randaarde voor de Tyros 5 moet vermijden.

Blijf van mening dat er intern in de Tyros 5 echt iets mis is als het gaat om afscherming, filtering, isolatie, etc.

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:29:16  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
@Pieteman: ik heb in huis geen stroomadapters om netwerkcommunicatie te realiseren, dat ik heb ik zo veel mogelijk bekabeld met deels via Wifi.

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:36:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Als er innerlijk een slechte afscherming is waardoor storingen worden veroorzaakt dan is dit misschien een batch probleem een bepaalde serie die niet goed is afgewerkt.
Sommige hebben wel last en andere niet.

Ik houd wel mijn hart vast ik heb ook een Tyros 5 besteld.

Hoeveel mensen hebben problemen met deze machine en vergelijk de serienummers of deze dicht bij elkaar in de buurt komen.

Bij een slechte aarding hoor ik meestal radio 1 op mijn mengpaneel

Muziek is net als een hartslag, het is een ritme van plezier en leven. Bijna tyros 5/76 2xL1 bose

Bewerkt door guus op 16/02/2014 21:41:13

PieteMan
Average Member

449 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:40:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Misschien een mogelijkheid

Er zijn contact dozen met HF-interferentiefilter: EMI/RFI

Groet
Piet eMan

Bewerkt door PieteMan op 16/02/2014 21:43:15

tyro
Advanced Member

1389 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:42:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik sta hier vol verbazing!!! Want er is dus in huis totaal niets veranderd t.o.v. de Tyros 3/4 setup

Tyros 3/4 hadden geen wifi

Groeten, Wim

guus
Average Member

166 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:43:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Piet,

Heb jij ook een Tyros 5

fransonline
Senior Member

695 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:44:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van fransonline  Reageer met citaat
Misschien toch je Tyros (installatie) meenemen naar een vriend(in) en daar een second check te doen.

Maar als ik alles teruglees, lijkt het toch verdacht veel op een T5 probleem.

Hopelijk wordt het opgelost, want ik kan me voorstellen hoe irritant dit moet zijn.

Groetjes,
Frans
www.mijntyros.nl

robbiedoes
Average Member

281 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  21:44:54  Toon profiel  Bezoek de homepagina van robbiedoes  Reageer met citaat
@Tyro: Mijn Tyros 5 heeft ook (nog) geen Wifi, want die module heb ik nog helemaal niet aangesloten gehad. Speelt dus totaal geen rol.
Pagina: van 11 Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina | Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000