Auteur |
Onderwerp  |
|
Midifile
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 16/02/2014 : 16:00:59
|
Hallo muziek vrienden,
Ik krijg mijn 1/4 inch jack stekker van mijn Mic er niet uit ! Er in geen probleem,en alles werkt prima, maar nu er weer uit dus. Oke ik dacht dat komt omdat het een 1/4 inch jack met lock (slot)is, kwestie van een knopje indrukken en hij word vrij gegeven en kan je hem er zo uittrekken, maar geen knopje of lipje te vinden. Ook in de gebruiksaanwijzing niets over terug te vinden. Hoe ingewikkeld kan het zijn ? waar kijk ik overheen. Graag goede raad, Groetje John.
|
|
T-Rossie
Moderator

3259 berichten |
Geplaatst - 16/02/2014 : 16:22:41
|
Het lijkt erop dat jouw jack wordt geblokkeerd door het tip-contact. Sommige jack connectoren hebben een iets te diepe 'kraag/hals' waardoor het sleepcontact er niet meer uit getrokken kan worden. Ik heb dit ook wel eens ervaren bij de wat goedkopere pluggen en deze nooit weer gebruikt. Oefen in ieder geval geen brute kracht uit bij het verwijderen, maar probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken. |
 |
|
Midifile
New Member

24 berichten |
Geplaatst - 16/02/2014 : 17:03:26
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
Het lijkt erop dat jouw jack wordt geblokkeerd door het tip-contact. Sommige jack connectoren hebben een iets te diepe 'kraag/hals' waardoor het sleepcontact er niet meer uit getrokken kan worden. Ik heb dit ook wel eens ervaren bij de wat goedkopere pluggen en deze nooit weer gebruikt. Oefen in ieder geval geen brute kracht uit bij het verwijderen, maar probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken.
Dank je wel voor de Tip T-Rossie,ik begon al lichtelijk aan me zelf te twijfelen :) de Jack plug zit aan bijgeleverde kabel van de Mic, nou ik ga daar gouw een ander op solderen. eerst maar is even met belijd zonder brute kracht de plug er uit zien te krijgen, en anders mag hij blijven zitten, ik hoef niet met de Tyros op stap :) groetjes, John. |
 |
|
laakies
Advanced Member

1616 berichten |
Geplaatst - 18/02/2014 : 09:40:45
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie
probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken.
Trossie is de friemel koning  
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
 |
|
|
Onderwerp  |
|