Oostendorp Keyboard Forum
Oostendorp Keyboard Forum
Startpagina | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Gebruikers | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Alle forums
 Oostendorp Yamaha Tyros Forum
 Tyros 4 gerelateerde onderwerpen
 microfoon aansluiting 1/4 inch jack lock
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Midifile
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  16:00:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo muziek vrienden,

Ik krijg mijn 1/4 inch jack stekker van mijn Mic er niet uit !
Er in geen probleem,en alles werkt prima, maar nu er weer uit dus.
Oke ik dacht dat komt omdat het een 1/4 inch jack met lock (slot)is, kwestie van een knopje indrukken en hij word vrij gegeven en kan je hem er zo uittrekken, maar geen knopje of lipje te vinden.
Ook in de gebruiksaanwijzing niets over terug te vinden.
Hoe ingewikkeld kan het zijn ?
waar kijk ik overheen.
Graag goede raad,
Groetje John.

T-Rossie
Moderator

3259 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  16:22:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Het lijkt erop dat jouw jack wordt geblokkeerd door het tip-contact. Sommige jack connectoren hebben een iets te diepe 'kraag/hals' waardoor het sleepcontact er niet meer uit getrokken kan worden. Ik heb dit ook wel eens ervaren bij de wat goedkopere pluggen en deze nooit weer gebruikt. Oefen in ieder geval geen brute kracht uit bij het verwijderen, maar probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken.
Ga naar bovenaan de pagina

Midifile
New Member

24 berichten

Geplaatst - 16/02/2014 :  17:03:26  Toon profiel  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

Het lijkt erop dat jouw jack wordt geblokkeerd door het tip-contact. Sommige jack connectoren hebben een iets te diepe 'kraag/hals' waardoor het sleepcontact er niet meer uit getrokken kan worden. Ik heb dit ook wel eens ervaren bij de wat goedkopere pluggen en deze nooit weer gebruikt. Oefen in ieder geval geen brute kracht uit bij het verwijderen, maar probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken.

Dank je wel voor de Tip T-Rossie,ik begon al lichtelijk aan me zelf te twijfelen :) de Jack plug zit aan bijgeleverde kabel van de Mic, nou ik ga daar gouw een ander op solderen. eerst maar is even met belijd zonder brute kracht de plug er uit zien te krijgen, en anders mag hij blijven zitten, ik hoef niet met de Tyros op stap :)
groetjes, John.

laakies
Advanced Member

1616 berichten

Geplaatst - 18/02/2014 :  09:40:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van laakies  Reageer met citaat
citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door T-Rossie

probeer door draaien en 'friemelen' de jack te verwijderen. Hopelijk gaat je het lukken.

Trossie is de friemel koning

Gr Toine
Tyros 5 xl-61 & M-Audio
Bezoek eens mijn website:
www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Oostendorp Keyboard Forum © 2005-2024 Oostendorp Muziek B.V. Ga naar begin van deze pagina
 Image Forums 2001 Snitz Forums 2000