Auteur |
Onderwerp |
|
JanBos
Junior Member
99 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 10:03:58
|
Ik heb deze week een Ipad Air gekocht om deze in combinatie met de Tyros5 te gebruiken. Ik had daartoe een I-MX1 bij Oosterdorp besteld met een 30 pins aansluiting. Nu blijkt de aansluiting van de I-Pad Air over een 6-pins aansluiting te beschikken. Niet getreurd, dus een Lightning verloopstekker aangeschaft en deze combinatie aangesloten op de Ipad. Deze geeft nu aan dat deze kabel of accessoire niet geschikt is om op de Ipad aan te sluiten. Heeft iemand hier ook mee te maken gehad of is er een andere oplossing?
Alle registers openen voor muziek. |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 10:12:19
|
Google levert het volgende op:
Maarten |
|
|
Jan-yammie
Average Member
137 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 19:38:54
|
Ik heb misschien binnenkort ipad-air. Ik heb ook ergens gelezen dat je met behulp van de camera connector direct op de usb-host van het keyboard kan aansluiten om verbinding te hebben. Je zou dan geen aparte midi interface als irig of mx-1 hoeven te gebruiken. Kan iemand bevestigen of dit klopt en wat eventuele voor- en nadelen zijn.
gr
Jan |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 21:53:34
|
Laat ik nou toch in de veronderstelling zijn dat de bijgeleverde wifi dongle ook in combinatie met een I-Pad te gebruiken was ? Dus dat je geen kabeltjes o.i.d. nodig hebt .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers
Correctie , ik weet het zeker
Zie: I Pad connection Manual van Yamaha , citaat :
Which Terminal Should I Use? You can connect your iPhone/iPad to instruments equipped with MIDI terminals or a [USB TO HOST] terminal, or to instruments which include a USB Wireless LAN Adaptor. Since the connection procedures differ depending on the terminal, confirm which terminal your instrument is equipped with and whether or not a USB Wireless LAN Adaptor is included. NOTE Audio signals cannot be transferred between the digital instrument and the iPhone/iPad. This means that audio signals created via your keyboard performance cannot be recorded to the connected iPad/iPhone.
For instruments compatible with the USB Wireless LAN Adaptor UD-WL01: page 8 NOTE For more information on compatibility with your Yamaha product, refer to the relevant Owner’s Manual or the Reference Manual. NOTE You need to make sure that the applications you want to use support wireless LAN connection. Check the information in the website described o |
Bewerkt door Soneg op 28/03/2014 21:58:38 |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 14:29:23
|
Ik heb vandaag div aps geprobeerd op de T5 ,ik heb wifi connectie . Maarrrr er gebeurt helemaal niets op de T5 ?? Wie heeft de repertoire finder werkend ? Voordat ik ooit zelf een i-pad koop zou ik graag zien wat de meerwaarde is, tot nu toe niets dus.
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
Niek
Average Member
197 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 20:30:42
|
Arno,
Ik heb hetzelfde probleem. Wel connectie geen reactie. Ook bij mij werkt de repertoire finder niet.
Groet Niek |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 22:25:25
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Ik heb vandaag div aps geprobeerd op de T5 ,ik heb wifi connectie . Maarrrr er gebeurt helemaal niets op de T5 ?? Wie heeft de repertoire finder werkend ? Voordat ik ooit zelf een i-pad koop zou ik graag zien wat de meerwaarde is, tot nu toe niets dus.
Soryt
Je moet ook een Ipad hebben en aangesloten op je Tyros 5 MET de app die je bij Yamaha kunt downloaden of in de apple store.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 30/03/2014 : 01:02:20
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Soryt
Soryt
Je moet ook een Ipad hebben en aangesloten op je Tyros 5 MET de app die je bij Yamaha kunt downloaden of in de apple store.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros
@Toine,( ik ben niet echt gek )
Uiteraard heb ik het geprobeerd met mn zoon zijn I-Pad Air. Hij ziet de T5 , heeft connectie via wifi en vervolgens gebeurt er niets .
Soryt
|
|
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 30/03/2014 : 10:03:58
|
Hallo Heb er geen problemen mee heb I-pad 3. Dongle aansluiten op de tyros5 achter of voorkant geen probleem. Verbinding maken met je dongle (klokje gaat zichtbaar worden op schrem). I-pad aan en de app aan tikken, artiest aan tikken die je wilt hebben en hij gaat naar het download scherm, dan registratie aantikken . En je ziet dan de tyros de registratie knoppen veranderen. Dan kun je ze vast zetten op je ( in een gemaakte map natuurlijk)op je hardeschijf. Dit heb ik al gedaan bij alle nummers.
Frans T5,E-mu61toets,M-audio 61 toets en de V-machine
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 30/03/2014 : 10:48:55
|
citaat:
@Toine,( ik ben niet echt gek )
Uiteraard heb ik het geprobeerd met mn zoon zijn I-Pad Air. Hij ziet de T5 , heeft connectie via wifi en vervolgens gebeurt er niets .
Soryt
Ik dacht dat je wel gek was.... op je Tyros dan Maar dat had je niet geschreven dat je de Ipad van je zoon hebt gebruikt.
Maar de meerwaarde zie ik er wel van in, maar om nu weer een ipad te kopen heb nog wel wat andere dingen op mijn verlanglijstje staan. dus houd het maar even bij mijn samsung tab, oke geen connectie met de app en Tyros maar ook dat komt misschien nog wel.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
caroline
New Member
21 berichten |
Geplaatst - 31/03/2014 : 13:10:31
|
Ik heb de Ipad 4 en die werkt gewoon met repetoire finder op de tyros 5. Nergens geen problemen mee. |
|
|
JanBos
Junior Member
99 berichten |
Geplaatst - 31/03/2014 : 19:31:53
|
Caroline bedoelt zeker nergens problemen mee.
Alle registers openen voor muziek. |
|
|
micdo
Senior Member
527 berichten |
Geplaatst - 31/03/2014 : 22:17:31
|
Hoi janbos,
Ik gebruik de ipad 3 zowel via 2.4ghz als 5 ghz. Let er wel op dat als je meerdere wifi netwerken kan aanmaken binnen je router dat de ipad en je tyros 5 Op het zelfde netwerk zitten.
Ik gebruikt de irig midi interface. Dat gaat ook goed zolang je meer een programma tegelijk gebruikt die de midi interface gebruikt. Ik test de interface meestal met vispreformer van yamaha. Som moet ik de ipad geheel uitzetten en daarna weer aan voordat hij de midi interface ziet. Met wifi heb ik dat probleem niet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ge. Michel
Met een vrolijke noot wordt alles mooier.
Gr. Michel |
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 31/03/2014 : 23:45:53
|
Komend weekeinde is mn zoon weer even thuis ( met I-Pad) ,en dan gaan we het weer proberen. Dank voor alle reacties .
Soryt
|
|
|
Onderwerp |
|