Auteur |
Onderwerp |
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 16:58:51
|
ik ben wat aan het stoeien met de nieuwe DSP's, zoals de Reverb, de Delay en de Distortionboxen (via Mixer Console - Effect tab naar de Type instelling). Een en ander staat beschreven in de Tyros5-Reference op pag. 118 - 121.
Ik probeer een instelling van bijvoorbeeld een Delay direct op te slaan in een Registratie, maar deze blijft niet hangen. Als ik wissel naar een andere registratie en weer terug zijn de settings verdwenen en staan de knoppen weer in de standaard instelling. Als ik vervolgens de instelling eerst save in een user geheugen en deze vervolgens opsla in een registratie dan blijft alles wel hangen.
Op pag 119 lees ik bij punt 8: Save the Effect Settings to a Registration Memory, Song or Style.
Op pag 120 lees ik: The parameter settings can be saved as your original Effect Type as well as to a Registration Memory, enz.
Uit deze twee teksten lees ik dat het wel zou moeten kunnen.
Mijn voorkeur gaat namelijk uit naar het direct opslaan in een registratie, omdat het aantal usergeheugens beperkt is.
Ik zou graag willen weten of hier meer gebruikers mee bezig zijn en wat hun ervaring hiermee is.
Vriendelijke groeten,
Richard van Straten
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 17:27:18
|
Zelfde topic in dit forum.
Misschien kun je er wat mee.
Groeten, Wim |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 17:42:27
|
Bedankt Wim, dat is inderdaad exact hetzelfde verhaal.
Ik maak uit de reacties op dat de effectwijzigingen vermoedelijk toch eerst in een usermemory moeten worden opgeslagen, voordat je ze in een Registratie kan plaatsen, hoewel de handleiding anders suggereert.
Mogelijk heeft iemand nog een suggestie.
Vr.gr. Richard
|
Bewerkt door richard001 op 23/01/2014 17:43:29 |
|
|
Hanswiel
Senior Member
888 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 17:47:47
|
Hoi Richard,
mooi en goed forum he!!!!
Met muzikale groet, Hans
Muziek is vreugde,lang leve de vreugde Musik macht freu(n)de(n)
Website:www.tognog-music.nl |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 17:56:05
|
De effecttype's REVERB and CHORUS worden in de song of style opgeslagen DSP 2-6 zijn toegewezen aan VOICES en/of SONG DSP 7 is toegewezen aan MIC of SONG DSP 8+9 zijn toegewezen aan STYLE
Het hangt er dus vanaf welk DSP setting of Reverb en chorus setting je wil opslaan in een registratie. Wil je de effect type opslaan? dan zal je dus ook de song en/of style er bij op moeten slaan in de registratie.
Er zijn user effects beschikbaar maar beperkt.
Groeten, Wim |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 17:59:26
|
Nou das niet zo best dat dit niet in een registratie meteen opgenomen wordt. Ik heb dus maar 10 (users) bankjes om e.e.a vast te leggen, en als deze dan vol zijn?? houdt het dan op met de mogelijkheden??? lijkt me niet erg praktisch dit.
Ik wil per reg onbeperkt kunnen wijzigen en niet dat ik terug moet vallen op 10 eigen gemaakte instellingen.
Hoop dat er toch wel andere manieren zijn, want zo worden de mogelijkheden wel een stuk beperkter!!
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio 61 bezoek eens mijn website www.laakies.nl |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 18:13:56
|
Dat is wat ik bedoel.
Ik maak gebruik van midi-songs en sla verschillende voices en andere settings op in een registratiebank, zoals zo velen doen.
Ik bewerk de voices met wat effecten en andere settings uit de mixing console en sla deze direct op in de registratiebanken. Als je een bank oproept springen alle knoppen en schuiven van de mixingconsole naar de opgeslagen waarden.
Ik veronderstelde dat dit ook met de Effect Types zo werkte. Ik kan mij niet meer herinneren hoe dat met de Tyros4 ging.
10 userbankjes is dan inderdaad wat weinig, maar we zullen het er waarschijnlijk mee moeten doen.
Vr.gr. Richard
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 18:25:11
|
Er staat duidelijk in de manual dat je dit kunt opslaan in je reg.memory.
Plus je kunt 10 user bankjes maken voor instellingen die je veel als presets wilt gebruiken.
Een software bug??
Mischien wil Ruud eens hier naar kijken.....
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 18:54:03
|
Je kan DPS 2 t/m 6 gebruiken als insert effect voor de voices
Maar de reverb type en chorus type zijn gekoppeld aan de song en de style waarbij de song indien in song setup de setup execute is uitgevoerd dit word opgeslagen in de sys/ex van de song.
De hoeveelheid reverb en chorus kan wel worden opgeslagen in een registratie niet het type.
Als je alleen de right voices met effects wil gebruiken zal je er geen song bij moeten laden en de style in de registratie er bij moeten opslaan of een song dummy maken en deze bij de registratie mee opslaan.
Word een song geladen dan word de reverb en chorus instellingen van de style overschreven door de song reverb en chorus instelling.
Dit is altijd al zo geweest
Dit punt is al eerder aan de orde geweest.
De reverb en chorus zijn mastereffecten. DSP1 t/m 9 inserteffecten.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 23/01/2014 18:56:15 |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 19:06:08
|
Ik ben bang dat je gelijk hebt Wim.
Ik ben alleen gaan twijfelen toen ik in de handleiding toch meende te lezen dat juist instellingen van de insert effecten nu ook direct in de reg.memories kunnen worden geplaatst. De plaatjes met bijbehorende teksten wekken wel erg die indruk.
Gr. Richard
|
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 19:41:55
|
Ik moet mijn bevindingen bijstellen.
Ook de master-effects kunnen worden opgeslagen als de voice registratie wanneer ze nu op de Tyros 5 zijn gemaakt.
Let wel op dat de master-effect instellingen van de style overschreven worden als daarna de voice registratie geladen word. Dus laastste registratie regeld de mastereffect.
De oude voice registraties uit bijv. de tyros 4 hebben geen invloed op de master-effecten, dat is inderdaad vreemd.
Dit is misschien wel juist een opgeloste bug of andere interpetatie.
Groeten, Wim |
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 19:55:49
|
Ik begrijp nu niet precies wat je bedoelt Wim, maar wel dat het dus toch mogelijk moet zijn.
Ik ben wel benieuwd wat de truc is want ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd, maar de settings blijven niet bewaard.
Ik kan alleen bedenken dat een registratie memorie niet voldoende ruimte heeft om veel (effect)data te bevatten en dat een usermemorie als tussenstap wordt gebruikt, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Gr. Richard
|
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 20:22:49
|
Hoi,
Ik heb de parameter datalist eens even doorgelezen, maar er staat overal een 0 tje bij registration en dat betekend dat het gesaved kan worden.
O = ja X= nee
Ben ik nou gek aan het worden, of lees ik over iets heen wat niet binnenkomt bij mij
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 20:49:08
|
Deze tekst op pag 118 en 119 is toch heel overtuigend:
Selecting an Effect Type for Each Block
This section covers how to change the Effect Type of each Effect Block. The settings here can be saved to a Registration Memory, Song or Style. 1 Call up the desired page from PANEL, SONG or STYLE via the [MIXING CONSOLE] but- ton. 2 In the EFFECT page, press the [F] (TYPE) button to call up the Effect Type Selection display.
Het gaat toch echt over DSP 1 t/m 9 En over opslaan in Registration Memory!
Ik ga toch nog maar even achter het orgel zitten om een poging te wagen.
Gr. Richard
|
|
|
richard001
Average Member
396 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 20:59:02
|
En inderdaad Toine, de datalist is ook duidelijk. In ieder geval worden in de Parameter Chart de DSP's voor right 1,2 en 3 aangeduid met een 0 onder Regist. Blz 70 van de datalist. Dus de effectparameters voor de voices moeten te bewaren zijn.
Gr. Richard
|
Bewerkt door richard001 op 23/01/2014 21:00:23 |
|
|
tyro
Advanced Member
1389 berichten |
Geplaatst - 23/01/2014 : 21:54:17
|
Ik had de eerste keer de Tyros4 voice registraties geladen. Deze hebbben geen effect op de Reverb en chorus type. Dus voorheen was de style of de song bepalend hiervoor.
Vanavond deed ik even een test met een nieuwe registratie met de Tyros5 en veranderde de master-effects wel mee.
Ik ga er van uit dat de DSP detail instellingen ook mee gaan ik heb dit nog niet getest.
Als je erna een style en/of song laad via een registratie of gewoon kiest kan de master effects en DSP wel wijzigen afhankelijk wat er in de style of song is opgeslagen.
Groeten, Wim |
Bewerkt door tyro op 23/01/2014 21:55:24 |
|
|
Onderwerp |
|