Auteur |
Onderwerp |
|
ron42
New Member
29 berichten |
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 10:34:24
|
Bedankt, Ron! Altijd interessant!
Nu nog zo'n filmpje voor de Tyros 5...
Maarten |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 15:25:31
|
Het lijkt of de beste man het alleen maar doet om 'm uit elkaar te halen. Alles wat een koel-lichaam heeft is voor hem een 'voltage regulator', hij is verbaasd over het ontbreken van grote condensatoren (elco's) .... blijkbaar nog niet gehoord van schakelende voedingen. Hij gaat erg (te) ver met het demonteren van zelfs het moederboard en doet wat interessant over de aanwezige ic's en de typenummers.
Het gevaar is dat mensen die dit zien gaan denken dat ze dit zelf ook wel even kunnen repareren als er storingen zijn. Niet zelden wordt er dan onherstelbare schade aangericht.
@Maarten: De T5 zal er vrijwel identiek uitzien.
|
|
|
Soneg
Advanced Member
1617 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 18:29:28
|
@Midifile,
Ik denk dat je bericht niet erg gewaardeerd wordt door onze "Gastheer" .
Soryt
Tyros 5 /MFC10 /Tannoy D8 speakers |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 20:16:52
|
Het is wel leuk om te zien hoe de Tyros ervan binnen uit ziet. dat we daar zo veel geld voor neertellen
Maar wat er ook gebeurd, ik ga zelf niet zitten pielen aan mijn Tyros. mocht dat ooit nodig zijn lekker naar de reparatiedienst voor vakkundig herstel, en ook aan te raden ivm de garantie.
Maar als ik zo bezie vanaf mijn T1 tot de T5 heb ik maar 1 x een Tyros naar de reparatiedienst gebracht voor een grondig zuiver maken van alles dit na een fikse verbouwing in huis.
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
Bewerkt door laakies op 28/03/2014 20:17:20 |
|
|
maartenb
Moderator
863 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 09:38:04
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door laakies
Dat we daar zo veel geld voor neertellen
De hardware is maar een gedeelte van de kosten. Het andere deel zit in de "software": de voices, de styles en de DSP algoritmes.
Wat denk je dat het kost om verschillende koren te samplen (Tyros 4), of een compleet kerkorgel en theaterorgel (Tyros 5)? Het naadloos in elkaar knutselen van verschillende samples voor SA2 voices?
Elk model Tyros heeft ongeveer 50 styles meer dan het voorgaande model. Ervan uitgaande dat een nieuw model ongeveer elke drie jaar uitkomt, betekent dat er elke drie weken een complete style gemaakt wordt. Dus besluiten wat voor style gemaakt gaat worden, inprogrammeren en compleet afmixen. Bovendien worden alle styles van het vorige model opnieuw afgemixed voor het nieuwe model.
Daarnaast gaat er erg veel onderzoek zitten in het maken van goed klinkende effecten en nagalm. Deze effecten worden overigens in meerdere Yamaha producten gebruikt: mixers, losse effectprocessors, synthesizers, etc.
Dus ja, voor dat geheel tellen we zoveel geld neer...
Maarten |
|
|
PieteMan
Average Member
449 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 20:24:46
|
Vind het een zeer interessante film.
Laat maar weer zien dat een Tyros inwendig niks meer is dan een Computer. Kan je zelf op de juiste manier een computer bouwen kan je ook een Tyros repareren/onderdelen vervangen.
Ben blij dat ik als kind toch wat geleerd heb van het vele bouwen met LEGO blokjes!
Groet Piet eMan |
Bewerkt door PieteMan op 29/03/2014 20:30:26 |
|
|
laakies
Advanced Member
1616 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 22:27:25
|
@Bert,
Dan speel jij maar met Lego blokjes, speel ik wel lekker op mijn Tyros 5
Gr Toine Tyros 5 xl-61 & M-Audio Bezoek eens mijn website: www.laakies.nl boordevol met info over de Tyros |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 30/03/2014 : 09:32:39
|
ik kom NERGENS aan wat ik niet beheers op een keer vroeg mijn moeder of ik een nieuw snoer aan een stofzuiger wilde zetten.Uit elkaar gehaald nieuw snoer er aan.Toen te lui om hem eerst in elkaar te zetten en dan te proberen ,heb ik die stofzuiger zonder behuizing aangezet.... Begint heel die zooi door het huis te dansen.....mijn moeder (zaliger)zat op dat moment vitrage te naaien....die raakte van de schrik in die vitrage verstrikt;viel met stoel en al achterover en ik wist niks beters te verzinnen doan naar buiten te rennen........sindsdien kom ik nergens meer aan |
|
|
Tyros5frans
Average Member
138 berichten |
Geplaatst - 30/03/2014 : 10:13:03
|
He Bonfire.
Dan heeft je tyros ook geluk dat je nergens meer aan komt, is het wel stil in huis.
|
|
|
MattOnTheNet
New Member
45 berichten |
Geplaatst - 05/04/2014 : 11:52:07
|
citaat: Oorspronkelijk geplaatst door bonfire
..mijn moeder (zaliger)
Ik mag hopen dat het verscheiden van je moeder niet kwam door de door jouw beschreven reparatie van de stofzuiger?! |
Bewerkt door MattOnTheNet op 05/04/2014 11:54:30 |
|
|
bonfire
Average Member
242 berichten |
Geplaatst - 05/04/2014 : 14:37:57
|
nee hoor ,was alleen een aardige salto achterwaarts.... |
|
|
|