Auteur |
Onderwerp |
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 28/03/2014 : 23:44:44
|
Mijn tyros eas nog voorzien van versie 1.0 Na te hebben gespeeld en instrument te hebben uitgezet deze opgestart en kwam niet meer verder tot hoodscherm, nieuw firmware gedownload van site yamaha. Installatie met succes doorlopen (t/m6) en Info zichtbaar: program installer ver. 1.00 Updating has been completed. Turn power off The version of the installed program is 1.10 Instrument uitgezet, USB - stick uitgenomen
Na herstart
System booter vers. 1.01 Installer program not found
Een ieder keer bij herstart kom ik niet meer verder dan dit scherm.
Ok wanneer hele update opnieuw wordt uitgevoerd, is er met geen mogelijkheid de tyros terug te laten komen in het standaard opstartscherm,,
Wie o wie kan mij informeren hoe ik hier me verder moet?
|
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 00:04:07
|
Aanvullend op mijn voorgaande bericht, ik heb ook gelezen over de tyros test, Echter elke keer als mijn tyros wordt aangezet kom ik uitsluiten in het scherm: Installer program not found Op geen enkele ander wijze iets anders zichtbaar op het scherm te krijgen.....
... |
|
|
Midifile
New Member
24 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 05:31:24
|
ik weet niet of dit wil helpen:
While holding the C6 key (right-most key on the keyboard), turn the [POWER] button ON. This restores the all settings (except Internet Settings) to the factory default.
wie weet wil hij dan weer verder opstarten omdat dit een hardware reset is. deze info staat ook in je handleiding op pagina 32.
ik hoop dat dit het probleem helpt oplossen.
suc6
|
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 06:48:07
|
Hij wil (nog) iets installeren... als je de USB stick nou 's laat zitten in de Tyros? |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 07:49:45
|
Zou vooreerst de procedure van de upgrade nog eens overdoen. Eventueel zelfs de upgrade opnieuw downloaden, om zeker te zijn dat deze correct is. Eventueel ter installatie een andere usb stick gebruiken.
Mvg Etienne |
|
|
Ruud
Advanced Member
1972 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 08:07:25
|
Het lijkt dat de Tyros ziet dat de Start/Stop knop is ingedrukt bij het inschakelen. Controleer eens of die knop niet vast zit. Even indrukken en heen en weer bewegen.
Groet, Ruud |
|
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 08:46:34
|
Bedankt voor alle reacties,, ik heb al jullie adviezen opgevolgd,,, maar helaas, tyros niet meer te gebruiken, doordat deze continue opstart in scherm als tevoren beschreven,,, |
|
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 08:50:59
|
T-rossie,, als ik de USB stick er in laat zitten, en uitsluiten d turos aan zet zonder de start/stop button in te drukken komt hij na enkele tellen in het scherm voor update installeren, echter heb ik deze voorheen met succes al doorlopen, indien deze update 1.0 met succes is geistalleerd, zoals op scherm zichtbaar was, zal de tyros daarna gewoon niet meer opstarten met beginscherm zoals het hoort.. |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 09:10:52
|
Na de upgrade, moet je alvorens de Ty terug op te starten de USB met de upgrade VERWIJDEREN. Of de upgrade van de USB wissen alvorens deze terug in de Ty te gebruiken.
Mvg Etienne
|
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 09:42:38
|
Sorry maar heb net eens opnieuw je vraag gelezen :
citaat: Mijn tyros was nog voorzien van versie 1.0 Na te hebben gespeeld en instrument te hebben uitgezet deze opgestart en kwam niet meer verder tot hoofdscherm, nieuw firmware gedownload van site yamaha.
Het probleem was er dus al voor de upgrade ? De upgrade was dus niet de oorzaak. Denk dat je best contact opneemt met een erkende herstellingsdienst.
Wat je zelf nog kan proberen : Verwijder eens de HD alvorens op te starten. Verwijder eens indien aanwezig het expansion memory alvorens op te starten. Verwijder eens alle externe apparaten (indien aanwezig) van je Tyros alvorens op te starten. Je weet maar nooit dat één van deze onderdelen de fout veroorzaakt.
Mvg Etienne
|
Bewerkt door vlbrgt op 29/03/2014 09:58:56 |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 09:58:09
|
Zoals Ruud al aangeeft, lijkt de Start/Stop knop vast te zitten want uit zichzelf zou er nooit een ander boot medium gezocht mogen worden. |
|
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 29/03/2014 : 10:41:59
|
Etienne, bedankt voor je tips, maar dat had ik allemaal ook al eens geprobeerd, ik heb niet de tyros naar erkende dealer gebracht, de desbetreffende persoon had ook deze suggestie, dat de start/stop button vermoedelijk stuk is, wordt indien nodig vervangen en maar hopen, dat de het enige probleem is, want had gisteren net de opdracht gegeven om T5 te bestellen. Allen hartelijk bedankt voor jullie uitermate snelle reacties !
Groetjes,
René |
|
|
RJF246
Starting Member
12 berichten |
Geplaatst - 05/04/2014 : 08:40:31
|
Status update van gemeld probleem met Tyros4, na reparatie blijkt echter het probleem niet in de start/stop knop zelf te zitten maar er was een breuk,in een van de verbindingen in de daaronder gelegen printplaat. Keyboard is nog nooit van zijn plaats afgeweest thuis, du voor mijneigen onverklaarbaar, maar na toch wel dure reparatie werkt mijn Tyros gelukkig weer en start op zoals het hoort. |
|
|
T-Rossie
Moderator
3238 berichten |
Geplaatst - 05/04/2014 : 11:48:21
|
Bedankt voor de update René. Mooi dat het opgelost is. |
|
|
vlbrgt
Senior Member
611 berichten |
Geplaatst - 05/04/2014 : 14:08:39
|
Rene,
citaat: Status update van gemeld probleem met Tyros4, na reparatie blijkt echter het probleem niet in de start/stop knop zelf te zitten maar er was een breuk in een van de verbindingen in de daaronder gelegen printplaat. Keyboard is nog nooit van zijn plaats geweest thuis, dus voor mij onverklaarbaar, maar na toch wel dure reparatie werkt mijn Tyros gelukkig weer en start op zoals het hoort.
Goed om horen dat het euvel hersteld is. Jammer dat het een erg dure reparatie was, maar je kan nu toch weer probleemloos verder spelen. Bedankt om het meedelen van het euvel, kan ooit van pas komen.
Mvg Etienne
|
|
|
|
Onderwerp |
|